Toon posts:

Firewall uitzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallow mensjes,

Ik heb dus linux suse 7.1 en ik heb dus ook een webserv hier lopen alleen nou doet die webserver het dus niet ik heb al geprobeerd om via een andere poort te doen maar daar lag et niet aan
Dus nou wou ik weten hoe kan ik mijn firewall uitzetten?
ik heb d8 ik geen ipchains (wel erop staan) maar een firewall die je standaard aan kunt klikken bij het internet configureren......

Please help me

Verwijderd

Als je geen firewalling-rules d.m.v. ipchains hebt opgesteld dan hoef je dus ook geen firewall "uit te zetten".

Het euvel ligt naar alle waarschijnlijkheid bij de webserver... Probeer anders es een recente versie van Apache te installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
aha ik heb nu apache 1.3.14 die is toch goed...? en uhh tja ik kan em zelf wel zien als ik mijn ip intik dus ik vat et niet...

Verwijderd

ipchains -F
iptables -F

maar wees erop bedacht dat ook Apache traffic kan blocken, die voor zichzelf bestemd is. Het zou er ook aan kunnen liggen dat je de webserver aan het verkeerde device hebt gebonden, maar dat is vrij onwaarschijnlijk.

Er zijn vast en zeker nog tal van andere mogelijkheden waarin ik zo nalatig ben geweest te noemen, maar daar moet je maar mee leven.

P.S. Een punt en een komma op zijn tijd zou niet overbodig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
alleen, nu. staat er : ipchains Incompatible with this kernel....
Kloote man en uhhh jah dat met die webserver, dat alleen ik het kan zien hoe kun je dat veraderen dat het public wordt snappie?
:?

Verwijderd

poorten forwarden :?

Maar het is wel iets handiger om te weten op welke machine die webserver precies draait. Is dat een machine in je interne netwerk, of hangt deze rechtstreeks aan internet?
ALs het dat laatste is , dan kan je het gewoon in je apache config veranderen. In het eerste geval moet je poorten gaan forwarden. Aan de foutmelding te zien gebruik je iptables i.p.v. ipchains.

Doe eens
code:
1
2
iptables -L
iptables -L -t nat

Plaats deoutput daarvan eens hier.

Verwijderd

Topicstarter
ik moet mijn kernel updaten (ik heb nu 2.4.0) en op dit systeem staat ook een andere alleen hoe moet ik die vinden in YaSt kan ik em niet vinden dus wie kan mij ff helpen hoe ik dat moet doen'??? zonder linux opnieuw te moeten installen

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 18:36 schreef TuXx het volgende:
ik moet mijn kernel updaten (ik heb nu 2.4.0) en op dit systeem staat ook een andere alleen hoe moet ik die vinden in YaSt kan ik em niet vinden dus wie kan mij ff helpen hoe ik dat moet doen'??? zonder linux opnieuw te moeten installen
Euh en nou in het nederlands? Wat wil je precies?

Haal gewoon een nieuwe kernel binne op www.kernel.org en configureer, compileer en installeer die.

Verwijderd

Topicstarter
hallow die is 27.40 mb ik heb een 33.6 modem hoor....

Verwijderd

Sja, ik weet zo niet welke kernels er bij Suse 7.1 zitten, maar ik gok dat de andere kernel 2.2.19 zal zijn.

Waarom heb je persee een nieuwe 2.4.X kernel nodig (buiten bugfixes dan)?

Verwijderd

Topicstarter
jah ik wil dus die 2.2.19 hebben (als die het is) alleen hoe moet ik die installen???? want hij staat er d8 ik wel op

Verwijderd

Ligt er maar net helemaal aan hoe die op je systeem staat.
Als hij gewoon getarred en gzipped op je systeem staat, dan zul je hem eerst uit moeten pakken, vervolgens configureren, compileren en installeren.
Als hij al geinstalleerd is, dan is het een kwestie van je bootmanager z'n config aan te passen en wat symlinkjes te veranderen.
Kijk eerst maar eens in de /usr/src dir en vertel wat je daar allemaal vindt (ls -al)

Verwijderd

Topicstarter
hmmzzz /usr/scr bestaat niet

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 18:54 schreef TuXx het volgende:
Je hebt het toch wel goed overgenomen he ;)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Op Sunday 28 October 2001 18:54 schreef TuXx het volgende:
en /usr/src ? :+

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
fcuk niet gezien |:(

Verwijderd

Topicstarter
maar er staat dus :

linux linux-2.4.0-4GB linux-2.4.0.SuSE packages

Verwijderd

Dan is de kernel source naar alle waarschijnlijkheid niet geinstalleerd. Die zal je dus naar alle waarschijnlijkheid moeten installeren vanaf je CD's.

Hoe dit precies met Suse gaat, kan ik je helaas niet vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
klote want ik heb al in YaSt (yast = yet another setup tool)
gezocht alleen ik kon niks vinden en ik heb eigenlijk geen zin om linux weeer!!! op nieuw te installeren....

(3 of 4 keer gedaan vandaag)

Verwijderd

Euh een kernel erop zetten != Suse(/Linux) opnieuw installeren. Wel iets, waarvoor enige Linux ervaring gewenst is.

Verwijderd

Topicstarter
kenkah
nah dan ga ik dat maar doen dus massols en bedankt voor de uitleg als ik klaar ben zal ik vast nog wel terug komen :P
Pagina: 1