Directe Kabelverbinding wil niet lukken :(

Pagina: 1
Acties:

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Ik heb een (oude) laptop en een gewone PC.
Op de laptop staat Windows 95, en op de PC staat Windows 98.
Nu heb ik net een 0-modem kabeltje gekocht en de PC verbonden met de laptop via LTP poort 1. (met 0-moden kabeltje)
Als ik dan verbinding wil maken via de Directe Kabelverbinding maakt hij eerst verbinding dan controleerd hij de gebruikersnaam en wachtwoord en vervolgens verbreekt hij op een of andere manier de verbinding met LTP poort 1.

Dit zijn de instellingen van de Directe Kabelverbinding:
- PC staat ingesteld als Hostcomputer.
- Laptop staat ingesteld als gastcomputer.
- maakt verbinding via LTP 1.

Ik hoop dat iemand dit probleem kan verhelpen :)

Zoniet zijn er nog andere progjes die een (netwerk) verbinding kunnen maken :?

PB 3.2

Verwijderd

Pfffff...... Lang geleden.
Ik weet dat ik toen lekker heb zitten kloten, maar uiteindelijk werkte het.

Er staat me iets bij dat de LPT poort instellingen overeen moeten komen. Kijk ff in je BIOS of ze gelijk zijn.

En verder... Heb je een share op je PC waar gebruik van gemaakt kan worden ?

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:34
je kan ook gewoon een parallelle kabel kopen, dan bespaar je last en moeite en het werkt van de eerste keer, alleen is de snelheid wat aan de trage kant

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 20:40

supersook

Professioneel prutser

haha, das toevallig!!! ik was vanmiddag bij iemand PRECIES hetzelfde probleem. ;)

De meeste mensen denken dat over een seriele verbinding gewoon een appart protocol gesproken wordt, dat je dus niet hoeft in te stellen. Dat dacht ik dus eerst ook. Het tegendeel is echter waar :( ! Je moet op zowel host als guest hetzelfde protocol draaien.

Wat ik gedaan heb is gewoon op beide pc's ipx/spx draaien om geklooi met de internet instellingen te vermijden en de bindings gewoon op alles gooien (geeft minste problemen later). Misschien werkt dat bij jou ook :?

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Op vrijdag 26 oktober 2001 23:14 schreef ddkiller0900 het volgende:
je kan ook gewoon een parallelle kabel kopen, dan bespaar je last en moeite en het werkt van de eerste keer, alleen is de snelheid wat aan de trage kant
ik neem aan dat je het hier over een seriele kabel heb?

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 17:33

Metten

ik hou het graag simpel

Met de in windows ingebouwde software is het niet mogelijk een verbinding te maken tussen twee computers met een verschillende versie van Windows. iig: 95 en 98 gaat niet lukken en ook OSR1 en OSR2 van win95 gaan niet samenwerken over nulmodem. Je kan geloof ik wel andere software gebruiken om de verbinding te maken.

• j0ck0z
Weet iemand misschien een ander progje waarmee het wel zal lukken :?

PB 3.2

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

DirectParallel downloaden van www.lpt.com. Op beide machines installeren en dat diagnosed je directe kabelverbinding en geeft tips over hoe je m werkend maken kan.

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Op Saturday 27 October 2001 00:48 schreef Metten het volgende:
Met de in windows ingebouwde software is het niet mogelijk een verbinding te maken tussen twee computers met een verschillende versie van Windows. iig: 95 en 98 gaat niet lukken en ook OSR1 en OSR2 van win95 gaan niet samenwerken over nulmodem. Je kan geloof ik wel andere software gebruiken om de verbinding te maken.
mag jij mij toch eens gaan uitleggen waarom het me dan wel gelukt is tussen een w98 eerste editie en een w95 osr1 :?

• j0ck0z
Op Saturday 27 October 2001 00:48 schreef Metten het volgende:
Eerst zeg je dat een verbinding tussen 2 verschillende versies van windows niet gaat lukken, en evenlater zeg je dat het wel kan met andere software. |:( |:(
Dan moet het toch gewoon kunnen :?
En trouwens...het is me al gelukt met behulp van DirectParallel :)

kerstman_82_tm bedankt m-m very very much :+

PB 3.2

Pagina: 1