Toon posts:

Duron du la 70C???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een tijd geleden een MSI K7T Turbo moederbord gekocht met een AMD Duron 900mhz en een (budget) cooler van Spire.

Nou is mij opgevallen dat de temperatuur nogal hoog werd. zo'n 56-59 graden idle en tot ongeveer 69/70 stressed. Met de linkerkap van de kast eraf!!! Ik had al gehoord dat de AMD's heet werden maar nou lees ik hier posts van mensen die de 40 graden nog niet eens halen. Ligt dit aan de cooler of, is er iets mis met de sensoren of is het moederbord/processor gewoon niet goed?
Het programma wat ik gebruik om te meten is PC Alert III (van MSI zelf) en geeft nu aan:
CPU : 57
Chassis : 26
Fan Speed: 4551 rpm
Vcore: 1,65v
Voltage: 0,31v
+5v: 5,05v
3.3v: 3,37v
+12v: 12,20v

Graag jullie advies,
Ferry

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb er een of ander gele orbachtige koeling op zitten (beetje n00b op dit gebied).

dat ding wordt nu nog maar 28C.heb ik trouwens gratis gekregen van de compushop *D. Echt duur zijn ze niet. En ik heb een AMD 800.

Verwijderd

Is dat geen golden orb Ala stofzuiger? Ik ben ook maar een n00b op cooler gebied.... Geef mij maar waterkoeling >:)

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 07:05
toevallig heb ik een super orb op mijn duron 800@896, tering herrie en koelen ho maar.
52 graden geeft dat ding aan.

collega van me heeft een 1200 tb, met een spire cooler (koper) 34 graden.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
69/70 stressed is vrij extreem voor een niet-overklokte Duron op standaard voltage. Mijn Duron 600@944 met 1,92 volt wordt max 52 graden. 't Progje van MSI zelf zou de goede temp moeten aangeven, maar je kunt 't altijd nog in 't BIOS controleren of 't klopt.

Ik zou die Spire er maar eens afhalen als ik jou was en controleren of ie goed vlak is en de koelpasta goed is aangebracht. Als dat allemaal goed is, toch maar een andere koeler aanschaffen dan..

Verwijderd

Topicstarter
ja hij geeft in de bios ook ongeveer 60 graden aan. net een 2e programma gedownload. geeft ongeveer dezelfde waarden aan. Een niewe cooler dan maar.
Weet iemand een goeie die tegelijkertijd ook redelijk stil is. Deze is net een straalvliegtuig. Maarja, hij was ook fl 18,- geloof ik :)

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Duron 800@1010 met sprie full copper cooler van 50,- en el cheapo koelpasta zo', 47graden full stressed.

Gebruik wat betere koelpasta (niet te dik) en haal een iets betere cooler.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

Verwijderd

Duron600@970 (hij kan trouwens op 1000Mhz, maar ik krijg betere performance in games met de 970 setting.)

47graden stressed (Global Win FOP38)

..ik heb mijn kast goed geisoleerd met "nopjesschuim" tegen het lawaai. :)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

En hier een Duron 750 @ 950 vcore @1.88 en stressed ( }:O )
41 met Spire MA234-15, eeb gewone hsf en Artic Silver er tussen
verder alleen intake en exhaust extra (8x8x2cm sunons) in de miditower :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Pagina: 1