Toon posts:

Lite-on schrijft niet voluit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem: P3-866, 512mB, Win2k, Lite-on 40-16-10.
Wat ik ook voor een programma gebruik, ik kan niet sneller dan 8speed schrijven. Ik kan em wel hoger zetten, maar dan schrijft ie een stukje, leest een stukje, en doet even nix. Dit ritueel herhaalt ie dan tot einde CD. Eerst had ik nog win98. Maar daar deed ie het op een gegeven moment ook niet meer goed.
Ik heb er zelfs nieuwe firm-ware opgezet. Wat me ook opvalt is dat het led van de schijf volcontinu blijft branden.
Tijdens het schrijfproces is de pc ook oerlangzaam.

Iemand een idee hoe ik dit oplossen kan? :?

Verwijderd

DMA aangezet? Zouden wel eens precies de symptomen kunnen zijn van niet: de langzame snelheid van het branden en de oerlangzame pc tijdens het branden...

etzelfde brandertje werkt hier onder win2k trouwes foutloos...

Verwijderd

Zelfde probleem hiero.....

Hoe kan ik dat DMA gebeuren veranderen of aanzetten.
In windows 98 kon ik het wel nog vinden, maar in win2k lijkt het goed verstopt.

Verwijderd

Rechtermuisknop op 'Deze computer' >> eigenschappen >> tabblad Hardware >> Apparaatbeheer >> IDE ATA/ATAPI-controllers >> rechtermuisklik op de controller van je cd-writer >> eigenschappen >> Geavanceerde instellingen...

Wat je trouwes ook nog wel eens kunt proberen is het installeren van een ASPI layer. Win2k heeft er standaard geen en Nero heeft vanaf versie 4.8nogwat ook geen ASPI layer meer nodig waardoor het bij mij ook gelijk zonder layer al perfect werkte. Maar je weet maar nooit en het is het proberen wel waard denk ik. Zo kun je bijvoorbeeld de ASPI layer version 4.60 (1021) van Adaptec eens proberen te installeren met Force ASPI.

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 23:41 schreef Leursio het volgende:
Zelfde probleem hiero.....

Hoe kan ik dat DMA gebeuren veranderen of aanzetten.
In windows 98 kon ik het wel nog vinden, maar in win2k lijkt het goed verstopt.
Had eerst ook Win98SE en kon de DMA zo vinden. Heb nu Win2K en no problemo met m'n Lite-on. Maar heb ook ff zitten zoeken, maar kan ook niet vinden waar in de DMA eventueel aan of uit kan zetten. :?

Edit: PsyFlux was me net voor.. ;)

Verwijderd

DMA via device manager
kopje IDE controller

Verwijderd

Hey Guys, dat was inderdaad het probleem. Thanx alot nu kan ik tenminste weer naar hartelust cdtjes branden.

Thanx guys. *D

Verwijderd

Topicstarter
sluit me geheel bij Leursio aan. Thnx, ik kan alles weer fikken op 16 speed.

De cd's braden weer als vanouds.

CU, Pax >:)
Pagina: 1