Ik heb geprobeerd een gig naar een soundfont om te zetten met Awave Studio. Dat leek goed te gaan. Als ik dat soundfont vervolgens laad (in Cakewalk, via LiveSynth) klinkt het echt afschuwelijk: helemaal fout. Heeft iemand een ander idee (programma, manier) hoe dat wel goed kan?
Verwijderd
met WaveSurgeon kun je waves opdelen in samples en opslaan als gig of soundfont, misschien moet je het daar eens mee proberen...
Maar waarom wil je er soundfonts van maken en gebruik je je gigs niet gewoon? GigaStudio is een uitermate rielekst programma dacht ik....
Maar waarom wil je er soundfonts van maken en gebruik je je gigs niet gewoon? GigaStudio is een uitermate rielekst programma dacht ik....
Inderdaad, ja, maar dat programma heb ik dus niet...Op Saturday 27 October 2001 15:16 schreef MrShaggy het volgende:
GigaStudio is een uitermate rielekst programma dacht ik....
gigasampler, of nog beter Gigastudio is toch wel het beste proggie dat ik gebruik om muziek te maken.
Vooral de steinway-vleugel-gig-sample is geweldig..
Het is geen verschil met welke sound-fonts of andere soft-synths.
mail me maar eens..
Vooral de steinway-vleugel-gig-sample is geweldig..
Het is geen verschil met welke sound-fonts of andere soft-synths.
mail me maar eens..
yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....
Ik zelf gebruik Logic icm de EXS24 sampler. Dit werkt nog 100x beter dan Gigasampler. Bovendien werkt Gigasampler (nog) niet onder Win2k. En met de EXS24 kun je direct Audio-effecten op je midi-tracks zetten. Gigastudio is hier echt peanuts bij
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Verwijderd
Ik heb laatst pas de EXS24 geprobeerd, zag er inderdaad erg okee uit allemaal, alleen deed hij het met mijn SBLive niet helemaal ok, ik weet niet wat er aan de hand is....Op Sunday 28 October 2001 13:39 schreef ErectionJackson het volgende:
Ik zelf gebruik Logic icm de EXS24 sampler. Dit werkt nog 100x beter dan Gigasampler. Bovendien werkt Gigasampler (nog) niet onder Win2k. En met de EXS24 kun je direct Audio-effecten op je midi-tracks zetten. Gigastudio is hier echt peanuts bij
Maar wat bedoel je precies met audio-effecten op je midi-tracks??
Als je de EXS24 als sampler gebruikt, bestuur je m via MIDI. Het is in feite ook gewoon een MIDI track. Maar omdat het een audio-object is, moet je m op een audio-kanaal zetten. Daardoor kun je alle audio effecten (reverb, compressor, phaser etc.) gewoon op je EXS24-kanaal zetten. Dus op je MIDI-tracks.
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Op Sunday 28 October 2001 13:39 schreef ErectionJackson het volgende:
Ik zelf gebruik Logic icm de EXS24 sampler. Dit werkt nog 100x beter dan Gigasampler. Bovendien werkt Gigasampler (nog) niet onder Win2k. En met de EXS24 kun je direct Audio-effecten op je midi-tracks zetten. Gigastudio is hier echt niets bij
Verwijderd
technisch gesproken wel, en ik raadde je aan om wavesurgeon eens te proberen, ik denk dat het daar wel mee kan, maar ik heb het verder niet zelf geprobeerdOp Sunday 28 October 2001 19:05 schreef hellogoodbye het volgende:
Heel fijn allemaal, jongens, maar kan ik nou gigs omzetten naar soundfonts of niet?!?
Pagina: 1