USB to host Bridge & Onboard audio probleem

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:43
Goede avond mijn dames en heren,

Ik kamp al geruime tijd met een probleem, namelijk iedere x als ik op start blijft ie de melding geven dat mijn 'USB to host bridge' niet goed geinstalleerd is (hij is helemaal niet geinstalleerd namelijk).

Nu heb ik eens bij search gekeken, maar daar zeiden ze dat je gewoon de nieuwe VIA 4 in 1 drivers moest installen. Ik heb dus het bestand 4in1435v.zip gedownload en geinstalleerd, maar hij blijft die melding geven.

Verder heb ik nog een probleem met m'n audio onboard, ik had bedacht dat ik over m'n boxen m'n mp3's wil afspelen (via onboard sound) en m'n Quake3Arena over m'n SB live! Value (middels een koptelefoon).

Ik heb alles van Onboard Audio (AC97 ofzo) in m'n BIOS (laatste versie, 1.6 meen ik) aangezet. Als ik nu m'n drivers wil installeren zegt ie dat ik eerst onboard sound in m'n BIOS moet aanzetten, maar dat is al gedaan |:( (en ja, ik heb SAVE + exit gedaan B-) ). Bij search heb ik gekeken maar kon hier niets over vinden, wel over het feit dat het zou moeten kunnen. Hoe kan ik dit fixen?

Weet iemand antwoord op 1 of bijde vragen.. schaam je dan niet om het antwoord te geven. :xx

• Sa1
Helemaal niemand dit probleem????

Verwijderd

Probleem 1: installeer USB to host bridge, staat op CD die bij mobo hoort.
Probleem 2: weet ik niet, misschien eerst soundcard uit pc halen en dan onboard installeren, vervolgens soundcard er weer in en installeren?

• Sa1
tnx

die 2e oplossing kan ik wel proberen idd...

maar, ik heb mijn mobo erug goedkoop gekrijgt enzo en dus ook zonder de cd... :(

tnx iig

Verwijderd

De USB to host bridge driver kan je downloaden van msi op

http://www.msi.com.tw/support/software/main.htm

1e in de lijst: USB PC2PC Driver.

• Sa1
is dat pc2pc... dat wist ik niet..

mmm.. dat is toch voor netwerkje via usb? (tussen twee msi boarden)?

maar goed, tnx ik ga het even proberen :X

Verwijderd

Dat is inderdaad pc2pc. Zou ook moeten werken met een niet msi computer, als ie maar een usb poort heeft, na installen driver op ook die andere pc. Bij de meeste mensen schijnt het te werken volgens msi, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Je hebt er wel een speciaal kabeltje voor nodig en een speciale usb pc2pc usb port uitgang (zat bij mijn mobo, maar zal er bij jou wel niet bijzitten).

• Sa1
kabeltje van pc2pc zat er idd niet bij, maar aangezien usb1.1 niet zo snel is (4mbit/sec als ik het goed heb) ben ik blij dat ik een 100mbit/sec netwerk heb liggen :Y) .

Maar met die geluidskaart is niet opgelost, ik heb mijn live der uit gehad en toen pakte hij idd mijn onboard sound. toen ik daarna weer m'n live der in deed, was in eens de onboard shit weg ???

waazige shit, maar moet dan m'n live op een andere pci doen, ik heb em nu in pci4 en pci1 is de enige die nog vrij is, maar is het niet zo dat pci1 met je grafische kaart snel conflicteerd???
Pagina: 1