Toon posts:

Mijn computer start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mobo cheantech ct-6esa2 met een slot een converter. De computer doet helemaal niets, de cooler draait wel.
Wat ik al heb gedaan:
Andere voeding, converter, processor. Ik heb de dipswithes gecontroleerd en alle ide kabels verwijdert.
De hd, cd-rom, videokaart en diskette drive in een ander computer gecontrolleerd.
Als ik het dipswithje van de bios op de goede plaats zet doet de computer helemaal niets, ook de cooler draait dan niet. Als ik de dips. verwijder draait de cooler wel.

Verwijderd

Uhh beetje misplaatst ? Wat heb dit met networking of servers te maken ? ACM, wake up! >:)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien is dit een server.

;)

Expanding the inexpandable

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ANS -> HA

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik hem verkeerd geplaatst had.

Verwijderd

Heb je het omzetten van het CMOS jumpertje al geprobeerd? en sluit je speaker ff aan.. hoor je dan ook 'beeb-signals'? :?

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Goed...de handleiding van voor af aan
Wat heb je nodig voor stap 1
Moederbord + CPU + cooling + geheugen + speakertje + voeding

-> Doe je PC aan (fans gaan draaien, lampjes gaan branden)

-> geen piepjes ? er van uitgaande dat je alles goed hebt aangesloten (voornamelijk het speakertje en de CPU/mobo/cooling en uiteraard het CMOS jumpertje (wissel ook eens het batterijtje)) is of je CPU of je MOBO kapot of je speakertje (evt. dan onderdelen vervangen door onderdelen uit andere PC, bijv. speakertje (die je ook weer kan testen in ander systeem).

CMOS:
Is vaak een jumper het dichtst in de buurt van de batterij. Heeft 3 pinnen (of 2 o.a. bij een aantal ASUS borden. De "instellingen" van je moederbord staan erin.

CMOS RESETTEN (ofwel weer op standaard fabrieksinstellingen zetten)
. = een pin
-- = is de jumper

CMOS: ...
Die jumper staat waarschijnlijk zo: .--
Zet die eens --. en wacht een paar seconde.
Zet de jumper weer zo: .--

Dit alles zonder de pc aan gehad te hebben. Je CMOS is nu gereset.
Op deze manier kan je niks slopen en heb je mazzel als het ineens werkt.

->Als je dat voor elkaar hebt hoor je nu piepjes, (meestal 4 piepjes -> Vi-Di-Jo-Kaart).

Sluit je videokaart aan en je monitor.

-> Als het goed is heb je beeld op je monitor
zo niet, dan videokaart of monitor omwisselen/testen op ander systeem.

Na elke stap de toegevoegde hardware bij niet werken testen/verwisselen met ander hardware.
Het kan ook zijn dat je alsnog ontdekt dat er iets mis is aan je moederbord (bijv. hd en
kabels ergens anders getest en werkend, in jouw pc niet -> IDE-controller op het Moederbord
kapot -> terug naar winkel)

-> Zo ja, Floppydrive aansluiten en opstarten met een bootdisk (win98 ofzo).

-> Dit werkt ? Dan een harde schijf eraan, hij start nog steeds op ?
Dan de cd-rom spelers/branders/rest, maar 1 voor 1.

-> Als dit dan allemaal werkt kun je beginnen met instaleren en zien we
je wel weer terug in Software / Windows Operating systems of een soortgelijke topic.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info.
ik heb alle stappen nog maar eens gedaan en niets. Daarna was ik het zo zat dat ik er een anderemobo in heb gezet. Zelfde type en merk en dat liep meteen. Mobo was stuk.
Pagina: 1