Toon posts:

Sicce nova mag niet warm zijn???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vanmiddag een sicce nova 800l pomp binnen gekregen en toen ik de gebruiksaanwijzing las zag ik dat de pomp geen water mag pompen wat warmer is dan 34 graden.
Waarom is dit?

Als de proc bv 21 graden is, is het water dan warmer of kouder?

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 22:08 schreef allanzoet het volgende:
Hoi,

Ik heb vanmiddag een sicce nova 800l pomp binnen gekregen en toen ik de gebruiksaanwijzing las zag ik dat de pomp geen water mag pompen wat warmer is dan 34 graden.
Waarom is dit?

Als de proc bv 21 graden is, is het water dan warmer of kouder?
mmh in mijn handleiding staat niet warmer dan 50 graden C

Verwijderd

Mijne mag niet warmer worden dan 35graden :)
Ik vind het ook een beetje raar. Is die 50 graden misschien niet de 1300L/H?

Verwijderd

Topicstarter
waarom mag hij dan niet warmer worden?
34 is toch niet zo hoog?

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 22:19 schreef Aico het volgende:
Mijne mag niet warmer worden dan 35graden :)
Ik vind het ook een beetje raar. Is die 50 graden misschien niet de 1300L/H?
sorry verkeerde pomp. die nova mag niet warmer dan 35. hen nog een andere pomp liggen van de boeren-b*nd

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

Op vrijdag 26 oktober 2001 22:24 schreef Silenzer_nl het volgende:

[..]

sorry verkeerde pomp. die nova mag niet warmer dan 35. hen nog een andere pomp liggen van de boeren-b*nd
Aveve bedoel je zeker :) :)

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

misschien heeft het ermee te maken dat die waterpompjes het water vaak ook zelf gebruiken om te koelen?

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Als de "hitte" een probleem is zet je de de radiator voor de pomp.
En nee, als je proc 21 graden is kan je water nooit warmer worden dan dat.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nix van aantrekken, is totale onzin. Is alleen om weer een reden te hebben om geen garantie te geven ofzo. :(

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14

Whuzz

Dodgeball!

Hmm, in die van mij staat ook 35C. Ik heb de Idra (1300 L/uur). Slaat volgens mij nergens op. Ik neem aan dat het ook nog uit zou maken of het ding in-line of als dompelpomp wordt gebruikt en daar maken ze totaal geen melding van.
Die pomp van mij wordt behoorlijk warm. De watertemperatuur ligt bij mij zo rond de 27-28 graden.

Dit zal inderdaad wel een simpele uitvlucht zijn om een garantie-claim te kunnen afwijzen. :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Die temperatuur heeft te maken met de vervorming van rubber cq kunststof bij hogere temperaturen. De kans bestaat dat er lekkage cq vervorming optreed bij draaiende cq afdichtende delen. Met andere woorden de levensduur kan hierdoor verkort worden, waarvoor de fabrikant zich wil indekken tegen garantieclaims. Dus eigenlijk hetzelde wat al eerder is genoemd.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Pagina: 1