RenameFile?Op vrijdag 26 oktober 2001 22:01 schreef Stoel het volgende:
is dit mogelijk vanuit een delphi applicatie ??
de naam van msn messenger veranderen ??
(oftewel: verduidelijk de vraag eens
Denk dat ie de weer te geven naam bedoeldOp vrijdag 26 oktober 2001 23:04 schreef curry684 het volgende:
[..]
RenameFile?
(oftewel: verduidelijk de vraag eens)
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Bedoel je de username in MSN ? Probeer MSN eens te importen als Type Library in Delphi.
...beter bekend als AMFan
Da's C++ en Visual Basic als ik me niet vergis...Op vrijdag 26 oktober 2001 23:36 schreef Yarvieh het volgende:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/messengerua/reference/reference.asp
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Je vergist je, het is documentatie over een com interface, en of je die nu met delphi aanspreekt of met vb of C zoals in de voorbeelen op die site dat maakt niet uit natuurlijk..
Ow... handigOp vrijdag 26 oktober 2001 23:59 schreef Yarvieh het volgende:
Je vergist je, het is documentatie over een com interface, en of je die nu met delphi aanspreekt of met vb of C zoals in de voorbeelen op die site dat maakt niet uit natuurlijk..
Dat was toch net het hele concept achter (D)COM?Op vrijdag 26 oktober 2001 23:59 schreef Yarvieh het volgende:
(afgezien van dat het zo langzaam en unmaintainable mogelijk moest zijn
Verwijderd
Mwha zolang je het inprocess houd valt dat langzaam best mee omdat je dan eigenlijk alleen met je vtable heen en weer aan het smijten bent, out of process wordt al trager omdat het boeltje dan constand gemarshalled word, en bij dcom krijg je er nog een gratis rechten-hell bijOp zaterdag 27 oktober 2001 02:55 schreef curry684 het volgende:
Dat was toch net het hele concept achter (D)COM?
(afgezien van dat het zo langzaam en unmaintainable mogelijk moest zijn)
.... daar hebben we het over... check eerder genoemde siteOp zaterdag 27 oktober 2001 10:53 schreef Stoel het volgende:
ik bedoel de naam van msn, die weergeven word dus, bijvoorbeeld :):)stoel:):) je nickname dus
Heeft iemand dat ding dan al geprobeerd te importeren?
#IFDEF FLAME
Zoals je misschien zult merken heeft M$ weer eens flink haar best gedaan om te voorkomen dat je het bruikbaar kunt importeren in Delphi. Hij importeert alles als OLEVariant, waarna je bij een event een typemismatch krijgt... Kun je alles met de HAND aan gaan passen.
De hierboven genoemde documentatie is UITERST incompleet, en slaat eigenlijk nergens op. Functies als Login() zijn niet eens beschreven!
Het bevestige maar weer eens mijn vooroordelen met betrekking tot M$.
#ENDIF // FLAME //
#IFDEF FLAME
Zoals je misschien zult merken heeft M$ weer eens flink haar best gedaan om te voorkomen dat je het bruikbaar kunt importeren in Delphi. Hij importeert alles als OLEVariant, waarna je bij een event een typemismatch krijgt... Kun je alles met de HAND aan gaan passen.
De hierboven genoemde documentatie is UITERST incompleet, en slaat eigenlijk nergens op. Functies als Login() zijn niet eens beschreven!
Het bevestige maar weer eens mijn vooroordelen met betrekking tot M$.
#ENDIF // FLAME //
Localhost, sweet localhost
Verwijderd
't is de schuld van ms dat delphi schijnbaar ranzige com support heeft?!
edit:
[quote]
[/quote]
Komt omdat die functie er ook niet is..
Ik geef toe de documentatie is wat brakjes zo heet AutoSignin in m'n typlibrary hier AutoLogon() maar hey close enough toch!?
[quote]
[/quote]
Komt omdat die functie er ook niet is..
Ik vraag me nu af hoe dit is opgelost
Ik weet dat dit een oude topic is maar is er al meer duidelijk over het aanspreken van de MSN api's in Delphi?
Ik weet dat dit een oude topic is maar is er al meer duidelijk over het aanspreken van de MSN api's in Delphi?
"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002
Pagina: 1