KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.
Verwijderd
En hoe heb je internetverbinding ? Kabel in Hub ? Mxstream ? Kabel in Server ?
Succe
Ping op ip, op naam lukt niet.. ahh.. dnsOp vrijdag 26 oktober 2001 22:03 schreef MaDDo het volgende:
Je zegt je kan wel pingen. Ping je dan op IP adres of op computernaam ? Heb het vermoeden dat je je DNS niet goed hebt geconfigureerd.
En hoe heb je internetverbinding ? Kabel in Hub ? Mxstream ? Kabel in Server ?
Succe
Kabel van kabelmodem in server, kabel2 van server in hub
Ahha, nog tips voor instellingen van DNS? Ik zit een beetje met security.. kan ik daar gewoon 'everyone' in plakken, omdat iedereen mag dns-en op mijn lan. Ik heb alleen het ip van de lan-side van me server toestemming gegeven om te dns-en, de 'sonera' kant mag niet dns-en
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.
Verwijderd
Anyways, ik heb hetzelfde als jou. Ook kabel in de server. kabel van server naar hub. Gedeeld via NAT. Maar heb verder niet aan de rechten gezeten. Die gewoon laten staan zoals ze staan. Draait al bijna half jaar zo dus @home heb er geen last van...
M'n DNS luisterd op allebei de IP Adressen. Hmmm, nou je het zegt wellicht een foute instelling maar draait al tijden zo
HeheOp vrijdag 26 oktober 2001 22:36 schreef MaDDo het volgende:
oops ?
Anyways, ik heb hetzelfde als jou. Ook kabel in de server. kabel van server naar hub. Gedeeld via NAT. Maar heb verder niet aan de rechten gezeten. Die gewoon laten staan zoals ze staan. Draait al bijna half jaar zo dus @home heb er geen last van...
M'n DNS luisterd op allebei de IP Adressen. Hmmm, nou je het zegt wellicht een foute instelling maar draait al tijden zo.
Verwijderd
Wacht nou loop ik slap te ouwehoeren hoor, kom er net achter dat m'n DHCP server op z'n gat ligt. Dat regelt NAT dus allemaal...
Verwijderd
Ja dat heb ik ook. Nou ik mag dan wel MCP er zijn maar zit al zolang niet meer in die zooi dat het voor mij ook diep graven is. Maarja, misschien is het ook wel geen DNS probleem hoor, tis maar een gok van mij.Op vrijdag 26 oktober 2001 22:57 schreef nigelator het volgende:
LoLJe kan in die DNS manager instellen wat het ip van de DNS server is die ie moet usen.. daar heb ik gewoon overal mijn eigen ip (192.168.1.1) ingesteld
NotaLegs : je zei in het begin dat je wel op share's kon kijken. Maar je kan niet pingen op naam ? Maar je ziet hem wel in je netwerkomgeving ?
P.S. laatste post van vandaag, time 2 party
Ik zie em wel in netwerkomgeving.. ws is er iets fout met die domein naam ofzo.. ben er nu mee bezigOp vrijdag 26 oktober 2001 23:11 schreef MaDDo het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook. Nou ik mag dan wel MCP er zijn maar zit al zolang niet meer in die zooi dat het voor mij ook diep graven is. Maarja, misschien is het ook wel geen DNS probleem hoor, tis maar een gok van mij.
NotaLegs : je zei in het begin dat je wel op share's kon kijken. Maar je kan niet pingen op naam ? Maar je ziet hem wel in je netwerkomgeving ?
P.S. laatste post van vandaag, time 2 party!
Party on!