Client wil niet aanmelden op domein.

Pagina: 1
Acties:

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:55

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Heren en dames, bedankt voor het klikken op dit draadje:

Ik heb draaien een windows 2k advanced server, als PDC (Primairy Domain Controller). Daarin heb ik routing, WINS, DNS en active directory aangezet en zo goed en kwaad als het ging geinstalleerd. Nu heb ik ook nog een windows2k machine die dus aan die server terecht moet komen. Nu gebeurt en kan ik het volgende wel/niet:

- Kan wel internetten, icq-en, msn-en en share van die server bekijken en dingen copieren.

- Kan niet aanmelen op domein (melding 'netwerkconnectie bestaat niet' oid). Kan ook niet pingen (Ahh, dit kan nu wel, maar ging eerder niet, terwijl internet het wel deed(?)) en als ik remote admin via de terminal server client wil gebruiken gaat het ook niet.

DHCP staat dus wel aan, en lijkt ook prima te werken. Omdat internet ook werkt leek alles in order, maar waarom kan ik in hemelsnaam niet aanmelden en gebruik maken van terminal server e.d.

Graag adviezen en tips, als je vragen hebt, hoor ik het wel.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

Verwijderd

Je zegt je kan wel pingen. Ping je dan op IP adres of op computernaam ? Heb het vermoeden dat je je DNS niet goed hebt geconfigureerd.

En hoe heb je internetverbinding ? Kabel in Hub ? Mxstream ? Kabel in Server ?

Succe :z

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:03 schreef MaDDo het volgende:
Je zegt je kan wel pingen. Ping je dan op IP adres of op computernaam ? Heb het vermoeden dat je je DNS niet goed hebt geconfigureerd.

En hoe heb je internetverbinding ? Kabel in Hub ? Mxstream ? Kabel in Server ?

Succe :z
Ping op ip, op naam lukt niet.. ahh.. dns :) ik ga kijken.. :)

Kabel van kabelmodem in server, kabel2 van server in hub :) NAT routing aan :)

Ahha, nog tips voor instellingen van DNS? Ik zit een beetje met security.. kan ik daar gewoon 'everyone' in plakken, omdat iedereen mag dns-en op mijn lan. Ik heb alleen het ip van de lan-side van me server toestemming gegeven om te dns-en, de 'sonera' kant mag niet dns-en :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
oops

Verwijderd

oops ?

Anyways, ik heb hetzelfde als jou. Ook kabel in de server. kabel van server naar hub. Gedeeld via NAT. Maar heb verder niet aan de rechten gezeten. Die gewoon laten staan zoals ze staan. Draait al bijna half jaar zo dus @home heb er geen last van...

M'n DNS luisterd op allebei de IP Adressen. Hmmm, nou je het zegt wellicht een foute instelling maar draait al tijden zo B-).

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:36 schreef MaDDo het volgende:
oops ?

Anyways, ik heb hetzelfde als jou. Ook kabel in de server. kabel van server naar hub. Gedeeld via NAT. Maar heb verder niet aan de rechten gezeten. Die gewoon laten staan zoals ze staan. Draait al bijna half jaar zo dus @home heb er geen last van...

M'n DNS luisterd op allebei de IP Adressen. Hmmm, nou je het zegt wellicht een foute instelling maar draait al tijden zo B-).
Hehe :) weet niet.. er moet iets fout gaan.. heb je gewoon jou ip overal erin gestopt als dns server?

Verwijderd

Hoe bedoel je die vraag (heb je jou IP overal in gestopt) ? Wat ik wel heb gedaan is via DHCP m'n clients automatisch een gateway en DSN adres laten mee sturen met het IP adresje wat ze krijgen. Gebruik je DHCP ? Moet je dat eens instellen...

edit:

Wacht nou loop ik slap te ouwehoeren hoor, kom er net achter dat m'n DHCP server op z'n gat ligt. Dat regelt NAT dus allemaal...

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
LoL :) Je kan in die DNS manager instellen wat het ip van de DNS server is die ie moet usen.. daar heb ik gewoon overal mijn eigen ip (192.168.1.1) ingesteld :)

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 22:57 schreef nigelator het volgende:
LoL :) Je kan in die DNS manager instellen wat het ip van de DNS server is die ie moet usen.. daar heb ik gewoon overal mijn eigen ip (192.168.1.1) ingesteld :)
Ja dat heb ik ook. Nou ik mag dan wel MCP er zijn maar zit al zolang niet meer in die zooi dat het voor mij ook diep graven is. Maarja, misschien is het ook wel geen DNS probleem hoor, tis maar een gok van mij.

NotaLegs : je zei in het begin dat je wel op share's kon kijken. Maar je kan niet pingen op naam ? Maar je ziet hem wel in je netwerkomgeving ?

:?

P.S. laatste post van vandaag, time 2 party :7 !

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 23:11 schreef MaDDo het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook. Nou ik mag dan wel MCP er zijn maar zit al zolang niet meer in die zooi dat het voor mij ook diep graven is. Maarja, misschien is het ook wel geen DNS probleem hoor, tis maar een gok van mij.

NotaLegs : je zei in het begin dat je wel op share's kon kijken. Maar je kan niet pingen op naam ? Maar je ziet hem wel in je netwerkomgeving ?

:?

P.S. laatste post van vandaag, time 2 party :7 !
Ik zie em wel in netwerkomgeving.. ws is er iets fout met die domein naam ofzo.. ben er nu mee bezig :)

Party on!

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
shit.. weer oops :(

Pagina: 1