Dual Pentium Pro mobo gezocht

Pagina: 1
Acties:

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Topicstarter
Hi,

Ik zoek een dual Pentium-Pro moederbord... Zo'n borden lijken erg moeilijk te vinden en daarmee vroeg ik mij af of er hier iemand nog zo'n oud ding heeft liggen of weet waar ik zou moeten kijken.

Ik woon in België btw... Op Ebay heb ik er een paar gevonden. Heeft hier iemand enig idee hoeveel een bord van $ 30 op EBay uiteindelijk kost als hij tot hier komt? Is EBay betrouwbaar?

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoek op ebay en andere sites eens naar 'ALR', dan kom je wel wat interessante bordjes tegen waarschijnlijk.
Let op dat je bij veel dual Pentium PRO bordjes ook nog VRM's nodig hebt en die zijn ook niet altijd even goedkoop.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

http://www.tweakers.net/aanbod.dsp

Je zou daar erom kunnen vragen... je weet maar nooit :)

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op vrijdag 26 oktober 2001 23:22 schreef gcb het volgende:
www.abgcomputers.nl

Om wat specifieker te zijn: http://www.abgcomputers.nl/Mainboards/Intel_PR440FX_Dual_PPRO_UW-SCSI_100Mbit_Net_Sound

Is wel duur... f 295,-
Ehm, dit is NIET duur. Ik heb eens een poos terug mogen spelen met een dual ppro, 200 mhz op een intel PR moederboard zoals hier is omschreven, met onboard netwerk (intel 10/100 utp), uw scsi (Adaptec 7880) en onboard sound (Crystal met wavetable, machtig mooi en helder geluidje).

Alles onboard wordt perfekt herkend en geinstalleerd door de ingebakken drivers van Win98se en Win2k prof. natuurlijk heb ik win2k prof. gebruikt vanwege het dual gebeuren. Lekker snel en soepel onder win2k en programma's zoals word enzo, starten en sluiten binnen 1 sec.

Het enige wat echt duur is, is het geheugen. Je kan alleen maar edo drams (168 pins, 50 of 60 ns) gebruikten. Normale drammetjes (sdrams) passen hier niet in.

Ik heb er veel spijt van dat ik ze verkocht heb.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 27 oktober 2001 15:09 schreef Frankie02 het volgende:

[..]

Ehm, dit is NIET duur. Ik heb eens een poos terug mogen spelen met een dual ppro, 200 mhz op een intel PR moederboard zoals hier is omschreven, met onboard netwerk (intel 10/100 utp), uw scsi (Adaptec 7880) en onboard sound (Crystal met wavetable, machtig mooi en helder geluidje).

Alles onboard wordt perfekt herkend en geinstalleerd door de ingebakken drivers van Win98se en Win2k prof. natuurlijk heb ik win2k prof. gebruikt vanwege het dual gebeuren. Lekker snel en soepel onder win2k en programma's zoals word enzo, starten en sluiten binnen 1 sec.

Het enige wat echt duur is, is het geheugen. Je kan alleen maar edo drams (168 pins, 50 of 60 ns) gebruikten. Normale drammetjes (sdrams) passen hier niet in.
Ow, die passen wel hoor, alleen vinden ze die 5v niet zo leuk ;)

Maarruh, ik vind wel dat bijna 300 piek voor zo'n mobo te duur is... OK, ze hebben wel een hele zooi onboard, maar prestatie gewijs is het veel te duur...
Vergeet niet dat je ook nog een VRM moet kopen wat je pak 'm beet 50-100,- gaat kosten en dan nog 2 PPro's die nog steeds prijzig zijn...

Een single Athlon of P3 met een NIC en een UW-SCSI controller zal je niet tot nauwelijks meer kosten en levert veel betere prestaties...

Maar dual PPro blijft leuk, ik ga zelf ook es kijken op de HCC of ze misschien goed te krijgen zijn :Y)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op Saturday 27 October 2001 16:21 schreef BrZ het volgende:

[..]

Ow, die passen wel hoor, alleen vinden ze die 5v niet zo leuk ;)

Maarruh, ik vind wel dat bijna 300 piek voor zo'n mobo te duur is... OK, ze hebben wel een hele zooi onboard, maar prestatie gewijs is het veel te duur...
Vergeet niet dat je ook nog een VRM moet kopen wat je pak 'm beet 50-100,- gaat kosten en dan nog 2 PPro's die nog steeds prijzig zijn...

Een single Athlon of P3 met een NIC en een UW-SCSI controller zal je niet tot nauwelijks meer kosten en levert veel betere prestaties...

Maar dual PPro blijft leuk, ik ga zelf ook es kijken op de HCC of ze misschien goed te krijgen zijn :Y)
Ik ga ook weer naar de hcc. Als ik weer iets leuks tegenkom, dan denk ik dat ik het niet kan laten liggen.
Pagina: 1