modem probleem

Pagina: 1
Acties:

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb hier een Victory externe modem staan, met als uitgaande stekkers een LPT en een COM. Welke moet ik hiervan aansluiten?

Als ik de LPT alleen aansluit kan ik wel inbellen maar heb ik geen dataverkeer.

Kan ik de com-stekker er bij aan zetten of mag je er maar een tegelijk gebruiken?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:44

-ET-

Phone Home

volgens mij kan je hem helemaal niet aansluiten op je ltp want die is er niet opgbouwd om op seriele snelheden te communiceren. Sluit hem gewoon aan op je com poort.

suc6

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
ik heb nog eens gekeken, maar het is een omgekeerde lpt, en heeft een stikkertje com2 onder de aansluiting zien zitten, maar welke stekker moet ik nu hebben?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ze bieden gewoon de mogelijkheid om ofwel de klassieke 25-pins COM-poort, of de modernere 9-pins COM-poort te gebruiken, net naar je stekkers hebt. Tegelijk werkt niet, want al zou het modem het ondersteunen, de drivers op je systeem snappen er niets van.

Overigens is een LPT-poort VEEL sneller dan een seriele poort. Een LPT-poort haalt gauw 1 MegaByte/s, en dan praat je nog niet eens over EPP en ECP, terwijl een snelle seriele poort voor een PC tot 115200 Megabit/s komt.

Het is dus ook niet echt nodig om een LPT-poort te gebruiken, dat is overkill voor een modem-verbinding.

Aan de andere kant hebben verschillende modem-leveranciers (3Com, Microcom) hun top-modellen uit de 33.3 en 56 kbps-tijden wel degelijk voorzien van de mogelijkheid deze op de parallelle poort aan te sluiten. Dit was met name gedaan voor compatibiliteit met de oudere systemen die nog een 8250 of een 16450-chip, en niet een 16450N- of 16550-chip hadden (die N-loze 16450 had een bug in de FIFO waardoor 19.2 kbps al onbetrouwbaar was).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Overigens is een LPT-poort VEEL sneller dan een seriele poort. Een LPT-poort haalt gauw 1 MegaByte/s, en dan praat je nog niet eens over EPP en ECP, terwijl een snelle seriele poort voor een PC tot 115200 Megabit/s komt.
een LPT poort haalt volgens mij vaak (zonder ECP/EPP) iets van een halve MegaByte/seconde.

Een seriele poort haalt echter NOOIT 115200 Megabit/sec (= 14400 MegaByte!!!) maar wel 115.2 Kilobit of 115200 bit

:D :D :D

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 26 oktober 2001 21:38 schreef zandpaddo het volgende:
ik heb nog eens gekeken, maar het is een omgekeerde lpt, en heeft een stikkertje com2 onder de aansluiting zien zitten, maar welke stekker moet ik nu hebben?
die waar je kabel op past, ze bieden je gewoon een keuze voor twee verschillende aansluittypen (25 en 9 pins) die allebei COM (= serieel) poort zijn ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op vrijdag 26 oktober 2001 21:51 schreef limoentje het volgende:

[..]

een LPT poort haalt volgens mij vaak (zonder ECP/EPP) iets van een halve MegaByte/seconde.

Een seriele poort haalt echter NOOIT 115200 Megabit/sec (= 14400 MegaByte!!!) maar wel 115.2 Kilobit of 115200 bit

:D :D :D
Oeps, teveel Mega's in mijn vingertjes ....

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 26 oktober 2001 21:56 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Oeps, teveel Mega's in mijn vingertjes ....
is je naam toevallig Mega V. de Jong ? :D :D :D

Pagina: 1