2 frames in 1 frame met selectieve scrollbar

Pagina: 1
Acties:

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-09 21:20
In mijn aanstaande site wil ik een datatabel kunnen weergeven die op verschillende manieren kan worden gesorteerd. Hiervoor heb ik het volgende gedaan. In een frame genaamd 'tabel' staat de datatabel en een frame direct hierboven bevind zich het tweede frame met de bijbehorende kolomtitels genaamd 'header'. Hierdoor blijft tijdens het (vertikaal) scrollen in de het tabel 'frame' de header info altijd zichtbaar. Als op een van de kolomtitels in de frame 'header' wordt geklikt wordt de bijbehorende gesorteerde tabel in het tabel 'frame' geladen. Dit werkt prima totdat de resolutie onder de 1024x768 komt. Hierna komt nl. een horizontale balk in de 'tabel' frame waardoor de inhoud ervan horizontaal verplaatst kan worden terwijl de inhoud van de 'header' frame niet meeschuift. Niet wenselijk dus. Nu wil ik graag het volgende: De hierboven vermelde frames in een ander frame plaatsen (genaamd 'main') en de horizontale scrollbar van de 'frame' tabel uitzetten terwijl de verticale scrollbar intakt blijft. Als er dan niet genoeg ruimte is om de tabel in zijn geheel weer te geven hoort de frame 'main' een horizontale scrollbar te krijgen waarin zowel de frame 'header' als 'tabel' tegelijkertijd worden verschoven zodat de kolomtitels altijd juist uitgelijnd zijn met de kollomen. Ik heb de 2 frames al in het 'main' frame geplaatst en scrolling="Yes" gebruikt voor de frames 'main' en 'tabel. Toch verschijnt bij ruimtegebrek de horizontale scrollbar nog steeds in 'tabel' en niet in 'main'. Om een héél lang verhaal kort te maken, hoe schakel ik de horizontale scrollbar in 'tabel' uit (zonder dat de vertikale verdwijnt) zodat ik met de horizontale scrollbar in 'main' de inhoud van beide frames kan verplaatsen?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik denk dat het een goed idee is als je iets gaat doen met alinea gebruik in je post.

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 21:03 schreef Ripley het volgende:
In mijn aanstaande site wil ik een datatabel kunnen weergeven die op verschillende manieren kan worden gesorteerd. Hiervoor heb ik het volgende gedaan.

In een frame genaamd 'tabel' staat de datatabel en een frame direct hierboven bevind zich het tweede frame met de bijbehorende kolomtitels genaamd 'header'. Hierdoor blijft tijdens het (vertikaal) scrollen in de het tabel 'frame' de header info altijd zichtbaar.
Als op een van de kolomtitels in de frame 'header' wordt geklikt wordt de bijbehorende gesorteerde tabel in het tabel 'frame' geladen. Dit werkt prima totdat de resolutie onder de 1024x768 komt.
Hierna komt nl. een horizontale balk in de 'tabel' frame waardoor de inhoud ervan horizontaal verplaatst kan worden terwijl de inhoud van de 'header' frame niet meeschuift. Niet wenselijk dus.

Nu wil ik graag het volgende: De hierboven vermelde frames in een ander frame plaatsen (genaamd 'main') en de horizontale scrollbar van de 'frame' tabel uitzetten terwijl de verticale scrollbar intakt blijft.
Als er dan niet genoeg ruimte is om de tabel in zijn geheel weer te geven hoort de frame 'main' een horizontale scrollbar te krijgen waarin zowel de frame 'header' als 'tabel' tegelijkertijd worden verschoven zodat de kolomtitels altijd juist uitgelijnd zijn met de kollomen.

Ik heb de 2 frames al in het 'main' frame geplaatst en scrolling="Yes" gebruikt voor de frames 'main' en 'tabel. Toch verschijnt bij ruimtegebrek de horizontale scrollbar nog steeds in 'tabel' en niet in 'main'.

Om een héél lang verhaal kort te maken, hoe schakel ik de horizontale scrollbar in 'tabel' uit (zonder dat de vertikale verdwijnt) zodat ik met de horizontale scrollbar in 'main' de inhoud van beide frames kan verplaatsen?
Even wat leesbaarder gemaakt :)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien ook nog een tekeningetje met wat verduidelijking erbij?

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-09 21:20
Bedankt voor de opmaak Cheatah ;) Hier is een schetsje van de situatie zoals ik het graag zou willen hebben. Maw 2 frames in één frame ('main') die alleen een horizontale slider heeft om beide frames te verschuiven. De frame 'tabel' heeft alleen een vertikale scrollbar. De frame 'header' heeft geen scrollbar. Zo blijven dus altijd de kolomtitels uit de frame 'header' precies boven de kolomen in de frame 'tabel'. Sorry voor de lange uitleg in bovenstaande posting BTW.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~a.vanhulst/frames.bmp

Verwijderd

Dus je wil, als ik het goed begrijp met de scrollbalk van een je hoofdframe scrollen in een of twee inline frame?
Kijk eens naar:
http://developer.irt.org/script/1401.htm
Daar wordt die al vanzelf voor je gescrolled; als je dan de event handler onscroll gebruikt, moet je toch een heel eind kunnen komen.
Ik weet alleen niet hoe je alleen de verticale scrollbalk houdt en niet de horizontale, want je kunt alleen scrolling=yes of no invoeren (of auto).
Pagina: 1