Ik zoek een snelle en stabiele netwerkaart & modem. Ook moeten ze win2K support hebbe. Welke netwerkkaart & modem voldoet aan mijn eisen..?
Netwerkkaart:
Een 3com 100mbit exemplaar, of anders een met tulip/dec/intel 21143 chip.
Er gaan hier altijd mensen realtek roepen, dat ben je inderdaad een tientje goedkoper uit, maar dan heb je een veel brakkere netwerkkaart, zou IK dus niet doen...
En dat modem, moet dat een 56k6 zijn?
Er gaan hier altijd mensen realtek roepen, dat ben je inderdaad een tientje goedkoper uit, maar dan heb je een veel brakkere netwerkkaart, zou IK dus niet doen...
Volgens mij is 3com toch wel iets meer dan een tientje duurder dan een Realtek hoor...Op vrijdag 26 oktober 2001 20:59 schreef Nikel het volgende:
Netwerkkaart:
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Ja bestwel he
.
Maar met een beetje mazzel heb je voor 40 piek (die van mij waren wel zo duur iig) een kaartje met intel 21143.
Maar met een beetje mazzel heb je voor 40 piek (die van mij waren wel zo duur iig) een kaartje met intel 21143.
3com moet je alleen nemen als je geld te veel hebt. ik heb in mijn netwerk Edimax (mycom) en Compex (lokale computer boer). beide hebben een realtek chip. ik heb er 5 draaien nog nooit problemen gehad. Terwijl ik met een 3c515 10/100 mbit ISA NIC (3com) onwijs veel probs heb gehad. Ik zeg niet dat 3com slecht is maar goedkoper vind ik net zo goed. Jou keuze wat je koopt.
Ik heb pas net kabel en in de jaren al heel wat modems versleten van verschillende merken en snelheden.
Ik raad je een Dynalink 56k V.90 Flex modempje aan omdat ik daar de beste ervaringen mee heb. Tegenwoordig zal het weinig verschillen welke modem je koopt omdat de technologie al wel uitgesdistileerd is en ze allemaal hetzelfde hebben. Nieuw kopen is een beetje overdreven denk ik, er zijn genoeg mensen die overstappen op breedband en hun modem voor een zacht prijsje vaarwel zeggen.
Netwerkkaartjes is een verhaal apart. Het merk waar de ene problemen mee heeft vind de ander weer fantastisch.
Zelf heb ik hier realtek, 3com en een skymaster die ik bij mijn kabelmodem kreeg. Heb eigenlijk overal geen problemen mee dus zover ik ervaren heb maakt het niks uit.
Ik raad je een Dynalink 56k V.90 Flex modempje aan omdat ik daar de beste ervaringen mee heb. Tegenwoordig zal het weinig verschillen welke modem je koopt omdat de technologie al wel uitgesdistileerd is en ze allemaal hetzelfde hebben. Nieuw kopen is een beetje overdreven denk ik, er zijn genoeg mensen die overstappen op breedband en hun modem voor een zacht prijsje vaarwel zeggen.
Netwerkkaartjes is een verhaal apart. Het merk waar de ene problemen mee heeft vind de ander weer fantastisch.
Zelf heb ik hier realtek, 3com en een skymaster die ik bij mijn kabelmodem kreeg. Heb eigenlijk overal geen problemen mee dus zover ik ervaren heb maakt het niks uit.
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Pagina: 1