Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Daar doe je niet zoveel aan, dan moet je een formaat gebruiken met een apart alpha-blending kanaal, zoals euh png ondersteund dat geloof ik wel (?).
Gif heeft zoiezo niet zoveel kleuren...
ja.. maar op PNG blijft het formaat zo super groot.Op vrijdag 26 oktober 2001 20:35 schreef Nikel het volgende:
Daar doe je niet zoveel aan, dan moet je een formaat gebruiken met een apart alpha-blending kanaal, zoals euh png ondersteund dat geloof ik wel (?).
Het ligt aan diverse dingen d8 ik ,de ondergrong, hoek, kleurverschil, grote enz enz. maar ik stel meestal iets meer kleuren in en dan verlooptinten gebruiken...
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
En hier zien wij dus weer typisch één van die mankementen van bepaalde formats die niet verholpen kunnen worden. Anti-aliasing is gebaseerd op het vervagen van de overgang tussen twee contrasterende kleuren en als je dat met de transparante kleur in een gif doet wordt die overgang dus een andere tint rose en zou je dus een rose randje om je object krijgen (want slechts één tint rose wordt transparant). Dus anti-aliasing is niet mogelijk bij de overgangen tussen transparant en niet-transparant.
Zoals al vermeld werd moet je daarvoor dus met een andere format werken die apart opslaat wat transparant is en wat niet, een zogenaamd alpha channel.
Zoals al vermeld werd moet je daarvoor dus met een andere format werken die apart opslaat wat transparant is en wat niet, een zogenaamd alpha channel.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
maar een gif kan toch ook als alpha transparency opgeslagen worden?
of is een gif een gif blijft een gif....?
of is een gif een gif blijft een gif....?
Pagina: 1