Ehm... hebben jullie (tenminste, degenen die windows moesten her-installen om brakke drivers te verwijderen) niet dat "hcwclear" progje van de Hauppauge site geprobeerd?
Daarmee heb ik tot nu toe nog altijd alle driver-gerelateerde problemen kunnen oplossen, zonder windows te her-installeren.
Oh ja, over dat 'wazige beeld': Had ik ook. Verklaring: Bij Hauppauge kun je twee soorten drivers downloaden:
* De normale Win9x, NT en Win2k drivers (normale win2k drivers werken trouwens ook perfect onder XP)
* De WDM drivers voor Win98, Win2k en WinXP.
En in die WDM drivers zit het hem. Het ziet er naar uit dat Hauppauge niet in staat is om fatsoenlijke drivers volgens dit model te implementeren (het schijnt ook een k*t systeem te zijn om drivers op te programmeren).
De NT en 2K drivers zijn HAARSCHERP, veel scherper dan een normale tv, tenminste als je het windows op halve PAL grootte (384x288) of maximale grootte (gewoon maximaliseren) zet. De normale windows 9x drivers vind ik ook niet zo, maar ook nog altijd beter dan de WDM drivers.
Eigenlijk is het hartstikke zonde dat de WDM drivers zo'n slecht beeld geven. Ze zijn wel STUKKEN sneller. Met de normale drivers doet het zo 10 seconden om de WinTV applicatie gestart te krijgen, terwijl ik met de WDM drivers binnen 1 seconde beeld heb. En zeker nu de WDM drivers onder windows XP de anti-aliasing mogelijkheid geven is het gewoon zonde.
Maar goed, wie weet kan Hauppauge het vertrouwen nog herstellen

. Voorlopig kun je in ieder geval dus onder XP gerust de Win2k drivers installeren.
Oh ja, en dus voor de duidelijkheid: In de device manager staat het in de naam van het device, welke driver je hebt: Als je de WDM drivers hebt staat er WDM in de naam, anders staat er VFW in de naam. En: "hcwclear" gebruiken. Als je die uitvoert (nadat je de entry's uit de device manager hebt verwijderd) kun je daarna perfect de win2k drivers installeren. Tijdens de volgende reboot herkent hij de kaart netjes opnieuw en installeert hij de nieuwe drivers.
Good luck 2 everybloody
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.