Lynx

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Topicstarter
vroeger was ik al tegendraads en dit blijkt maar weer. Terwijl iedereen druk bezet was met z'n gameboy moest IK weer een Lynx hebben ("want die had een kleuren scherm")

Na veel plezier aan dit ding beleeft te hebben en (belangrijk) een stuk of 2, 3 adapters gesloopt te hebben ging mijn geliefde spelcomputer dood... :'(

althans, Ik was vandaag opzoek naar een stekkertje, en ik dacht pak die lynx eens. Mischien kan ik 'm daar uit slopen en heel mischien is wel wat leuks te doen met dat kleurenscherm wat erin zit.

Nu blijkt, na ff testen, dat ze mij toen een verkeerde adapter (6v ipv de nodige 9v) gegeven hebben, en ja toen wist ik noch nix van, dus dat ding DOET het noch altijd *D .

Nu ben ik toch wel benieuwd wie vroeger ook zo'n ding heeft gehad en wie 'm mischien zelfs noch gebruikt

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

• IMWezel

IMWezel

Topicstarter
is er dan niemand meer die dat ding heeft gehad

Verwijderd

Ja!!! Ik heb mijn atari lynx ook nog steeds! Jaguar heb ik
ondertussen de deur uit gedaan maar de Lynx wou ik gewoon
houden voor Chips Challenge, Lemmings, Checkered Flag,
Blockout en nog wat andere games!
Mijn adapter is ook kapot gegaan! Is niet echt goede
kwaliteit!
Ik koop af en toe ook nog wel eens een spelletje voor de
Lynx. Die kosten toch meestal niet zoveel meer.

Verwijderd

Ik heb er ook nog eentje liggen... alleen die doet het niet meer, hij is opengeschroeft en ligt nu stof te verzamelen op zolder...
was eigenlijk een supergaaf ding, alleen jammer dat ik daar vroeger niet zo zuinig op was. |:(

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb er zelf geen gehad ('k had een gameboy), maar een vriend van me had er indertijd een. Was best een mooi apparaatje! Het beeld was voor die tijd erg mooi, beter dan de gameboy en in kleur. Alleen jammer dat het niet echt doorgebroken is, waardoor er voor zover ik weet niet veel bekende spellen voor verschenen zijn. Maar de spellen die ik erop gespeeld heb waren wel tof! :)

Met de search kan je wel een aantal topics vinden die ook over de lynx gaan btw, misschien heb je er wat aan..

#

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 20:30 schreef Raikane het volgende:
Ik heb er ook nog eentje liggen... alleen die doet het niet meer, hij is opengeschroeft en ligt nu stof te verzamelen op zolder...
was eigenlijk een supergaaf ding, alleen jammer dat ik daar vroeger niet zo zuinig op was. |:(
Koop je toch ff een nieuwe! Je hebt de games toch nog wel?!

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 20:32 schreef Steps het volgende:

[..]

Koop je toch ff een nieuwe! Je hebt de games toch nog wel?!
Een nieuwe kopen is inderdaad niet zo'n gek idee, alleen waar vind je die dingen nog? Zou Atari er nog een paar in een opslagplaats hebben liggen misschien? :)
De games heb ik nog. :)
- California Games
- Viking Child
- Blue Lighting
- Rygar
- Crystal Mines 2

Heb net ff me lynx van zolder gehaald en er een foto van gemaakt.
Hij ligt niet uit elkaar, maar de aansluiting voor de adapter ontbreekt en het klepje voor de batterijen.

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~g.straetmans/lynx1.jpg
Lynx + games

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~g.straetmans/lynx2.jpg
originele doos met een afbeelding van het 1e model.

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 20:46 schreef Raikane het volgende:

[..]

Een nieuwe kopen is inderdaad niet zo'n gek idee, alleen waar vind je die dingen nog? Zou Atari er nog een paar in een opslagplaats hebben liggen misschien? :)
Hier kan je ze nog bestellen. Wel prijzig maar je wilt er
een of niet :)
http://www.telegames.co.uk/

Verwijderd

cool :)

Heb er ff gekeken, is inderdaad niet echt goedkoop al dat spul, maar 122 piek (excl. verzendkosten) voor een Lynx2 met adapter is toch nog redelijk te doen.
meeste spelletjes zijn wel erg duur, 87 piek per stuk.

• IMWezel

IMWezel

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 20:31 schreef Zap het volgende:
Ik heb er zelf geen gehad ('k had een gameboy), maar een vriend van me had er indertijd een. Was best een mooi apparaatje! Het beeld was voor die tijd erg mooi, beter dan de gameboy en in kleur. Alleen jammer dat het niet echt doorgebroken is, waardoor er voor zover ik weet niet veel bekende spellen voor verschenen zijn. Maar de spellen die ik erop gespeeld heb waren wel tof! :)
Ik denk dat ie niet echt is doorgebroken omdat het zo'n bakbeest is vergeleken met de gameboy.
Ook zal het aan de spelletjes hebben gelegen zoals Zelda, Mario enzo.

Van nature ben ik niet echt een gamer maar als ik terugkijk naar die periode hadde we toch wel vette games en heb ik toch veel gespeeld

Verwijderd

Tja Nintendo was gewoon veel bekender door de Nes en later de Snes, dus ja de meeste wilden dan ook een gameboy.
Maar ik kan me ook heel goed herrineren dat er in de Sinterklaas folders 2 pagina's voor de gameboy waren, en voor de Lynx nog geen halve pagina.

Ik weet nog wel dat ik met me Lynx veel meer bekijks had dan iemand met een gameboy. 8-)

Verwijderd

ik heb hem ook alleen nu doet het ie het niet meer :( die games die ik er bij heb zijn ook erg leuk :9~

Verwijderd

Ik heb ook nog een lynx 2 versie. Alleen stuk weet iemand waar ik deze in de omgeving zuidholland kan laten maken? Ik heb inmiddels ook al een paar gameboy's versleten, maar me nieuwe gba mag er ook wel wezen maar ja die oude lynx met toen al kleurenschermpie was toch een uitvinding. Iedereen moest een gameboy hebben en ik een lynx en ja hoor stuk.

Of is het mogelijk om delen van lynx 1 in 2 over tezetten ik kan nog wel aan een oude 1versie komen?

• IMWezel

IMWezel

Topicstarter
Ik bedenk me net iets,

Met de Lynx kon je ook tot met meerdere mensen tegen elkaar spelen. Eigelijk de eerste multiplayer consoledinges

Verwijderd

Woohooo the lynx...
Ik heb m ook het eeste model met die ronde zijkanten is echt moeilijk bruut.
Ik heb ook 2 3 adapters verbruikt, het batterijenklepje is mol maar hij blijf kewl
Ik heb echt dagen " gates of zendcon" en "rampage" gespeeld. en "calafornia game" zelfs nog meer, ik snapte alleen niks van dat " halfpipe" onderdeel ik ging altijd op mn bek...

EN ja dat multiplay was ook kewl, een vriend van mn broer had/heeft er ook 1 en die had/heeft ook zo'n link kabel en hebben we vaaaak "slime" tegen elkaar gespeeld

Ohja en "scrapyard dog" en "batman" en "pacman" .. . .

** VAC haalt zn lynx van zolder en zonderd zich 3 weken af**

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
heb ook nog zo'n lynx gehad. vond m altijd maar batterijen vreten. moesten gewoon gvd. 6 batterijen in!
m'n gba gaat een stuk langer mee op z'n 2 penlites :)

Verwijderd

Een schoolvriendje had vroeger zelfs 2 Lynxen, waarmee je tegen elkaar kon spelen :9

En op de rommelmarkt waren die spelletjes vroeger f 2,50 per stuk ofzo... jammer dat ik zelf nooit een Lynx heb gehad :'(

Wel was het zo dat die dingen om de haverklap stukgingen, en batterijen vraten |:(

De spellen die ik mij kan herinneren waren: checkered flag, california games (errug cool 8-)), batman, en een of ander vaag platformspel waarbij iemand z'n hondje was kwijtgeraakt en je die weer moest vinden.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb dr ook een :) Heb ik een paar jaar geleden gekocht bij intertoys toen ie in de uitverkoop was (1995 ofzo). Dr waren helaas geen nieuwe spellen meer dus ik heb meteen alle aanwezige spellen maar gekocht.. de meesten zijn alleen geen r*k aan.. :( Alleen Hockey, Rampage en Lemmings waren nog wel voor lange tijd speelbaar.. ik heb in de vakantie weer es de hele tijd lemmings gespeeld.. blijft wel verslavend :P

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:00
Ik heb er ook nog 1 liggen :) Ik vond hem veel beter dan de gameboy en hij was ook niet zo duur(tenminste, toen ik hem kocht) Hij doet het ook nog steeds. Af en toe als ik op vakantie ga, gaat de Lynx nog wel eens mee :) De laatste tijd alleen niet echt meer..

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-02 19:00
Atari Lynx, hij ligt hier nog steeds onder mijn bureau. Kan en wil er geen afscheid van nemen. De allereerste kocht mijn broertje toendertijd bij Bart Smit omdat zij onder de adviesprijs van Fl. 499,-- doken. En die prijs kan ik mij nog heel goed herinneren omdat die elke keer in het Atari ST magazine voorbij kwam (de advertenties met die twee generaals uit Amerika en Rusland, de tijden van de koude oorlog waren nog niet voorbij) Daarna heb ik er ook snel een gekocht (beide waren versie 1) Adapter erbij voor in de auto en op weg naar opa en oma (4 uur reizen) spelen tegen elkaar geweldig gewoon. Om een gegeven moment ging die van mijn broertje kapot en kreeg hij van Atari een compleet nieuwe Lynx 2, het was en is gewoon niet eerlijk. Helaas bleek dat Nintendo toch veel en veel meer Gameboys verkochten kwam er een einde aan de Lynx, maar niet voor mij want op de diverse computerbeurzen werden de Lynx games voor heel weinig aangeboden en gretig door mijn gekocht. Maar helaas toen er weinig tot geen games meer beschikbaar waren hield het op en verdween de Lynx naar zolder en verhuisde daarna mee naar mij kamer en ik kijk er nog geregelt naar en maar dan toch wel 2 keer slikken.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• IMWezel

IMWezel

Topicstarter
Ik was zwaar verslaafd aan Chip's challenge, alleen ik heb nooit echt de moeilijke levels uitgespeeld.

Maar wanneer ik weer op vakantie ga, is nu weer de kans groot dat ie mee gaat.

Zelfs m'n vader, die echt ZWAAR digibeet is, vond het leuk om ermee te spelen.
Het eerste wat hij zij toen hij hoorde dat ie ut noch deet was: Die is dan fijn voor op vakantie (wonderlijke woorden voor iemand die totaal nix van computers en dergelijk weet

Pagina: 1