Toon posts:

Apache en cgi ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag ik heb apache geinstalleert en nu wil ik ook cgi-bin gebruiken hoe doe ik dat :? :? ik heb het zelf al een paar keer geprobeert en ik ben er wel achter gekomen dat ik de httd.conf aan moet passen :D maar waar dat weet ik niet :(

Alvast bedank 8-)

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

win32 ?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 19:40 schreef MAZZA het volgende:
win32 ?
Hoe bedoel je :? :? :?

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Apache voor windows :?

Verwijderd

Topicstarter
mmmmm, ja

Verwijderd

Topicstarter
weet jij hoe ik dan cgi kan draaien onder apache :?

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Hmmzz onder linux werkt het automagisch.. Bij windows niet? Al geprobeerd om een script te draaien neem ik aan ?

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Using Notepad (or other text editor) open httpd.conf (also should be startmenu shortcut called "Edit Configuration") and search for Options Indexes FollowSymLinks MultiViews when you find it add ExecCGI and Includes to the end so it looks like Options Indexes FollowSymLinks MultiViews ExecCGI Includes
:?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik weet niet hoe ik verder moet want als ik mijn ip invoer op internet dan kom ik htdocs dan niet in cgi-bin

(ik draai win98)

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je kan ook niet in je cgi-bin komen behalve wanneer een script vanuit een web pagina wordt aangeroepen.

oh ja, ik gebruik niet apache maar een andere webserver. maar voor zover ik weet moet je nog perl of zoiets installeren. ik heb hier activeperl geinstalleerd en het draait prima op win 98

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
move.to / NT

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 20:10 schreef Noork het volgende:
je kan ook niet in je cgi-bin komen behalve wanneer een script vanuit een web pagina wordt aangeroepen.

oh ja, ik gebruik niet apache maar een andere webserver. maar voor zover ik weet moet je nog perl of zoiets installeren. ik heb hier activeperl geinstalleerd en het draait prima op win 98
Wat houd die perl in :? ik heb niet veel over gehoord

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat deze in NT doet snap ik niet helemaal, aangezien dit een Server+software probleem is.

Perl is een taal waar je CGI scripts (onder andere) in kan schrijven.
Voor Windows is er ActivePerl ( http://www.activestate.com/ ) waar je onder Windows je CGIscripts mee kan laten runnen.

[search=activeperl]
[search=perl voor windows]

Als je dat installeert kun je voor Windows geschikte Perl-CGI applicaties ook gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1