Toon posts:

Ati rage pro naar Voodoo 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enne allemaal,
een maat van mij heeft een probleem :
Hij heeft een p2 300 64mb met een ati rage pro 8mb(agp).
ik had thuis nog een voodoo 3 3000 liggen, dus we dachten, we stoppen hem er wel even in, maar toen bleek dat zijn kaart geintegreerd was aan het moederbord dus dat ging niet.
Toen hadden we ff naar de computerzaak gebeld om te vragen wat te doen. Hij adviseerde ons een voodoo 2 pci.(85 piek)
is dit wel de moeite en het geld waard??

(er zat geen apart agp-slot meer in)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

In het verleden een ATI Rage IIC gehad, daar viel natuurlijk geen game mee te spelen. Na het aansluiten van een VooDoo I 4MB was het enigszins mogelijk om Unreal, QII en HL te spelen. Als je het mij vraagt is het wel de moeite. Daarentegen kan het ook geen kwaad om die 85 piek opzij te zetten en te sparen voor een grotere upgrade.
Misschien moet je nog even informeren of 85 piek een realistische prijs is voor een VDII kaartje...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je geen AGP slot hebt kun je voor 100 piek ook wel tweedehands nVidia TNT2 PCI kaarten kopen met 16 of 32MB, die zijn vergelijkbaar met een Voodoo3 ... en ze hebben meer geheugen dan een Voodoo2 (= 8 of 12MB)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
voor dat geld kun je ook wel ergens een voodoo3-2000PCI krijgen. Voordeel daarvan t.o.v. een voodoo2 is dat het een volwaardige 2d kaart is: je kunt dus 2 monitoren aansluiten op je pc! Daarnaast is de voodoo3-2000 nog wat sneller dan de voodoo2...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 26 oktober 2001 19:18 schreef 0siris het volgende:
voor dat geld kun je ook wel ergens een voodoo3-2000PCI krijgen. Voordeel daarvan t.o.v. een voodoo2 is dat het een volwaardige 2d kaart is: je kunt dus 2 monitoren aansluiten op je pc! Daarnaast is de voodoo3-2000 nog wat sneller dan de voodoo2...
ja dat kan ook nog :)

topicstarter: denk er wel ff aan dat je in de bios of met een jumper de onboard ATI kaart moet uitschakelen als je voor een voodoo3 of tnt2 gaat, die hebben nl. ook een 2D gedeelte in tegenstelling tot de voodoo2 !

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
Op vrijdag 26 oktober 2001 19:20 schreef limoentje het volgende:
topicstarter: denk er wel ff aan dat je in de bios of met een jumper de onboard ATI kaart moet uitschakelen als je voor een voodoo3 of tnt2 gaat, die hebben nl. ook een 2D gedeelte in tegenstelling tot de voodoo2 !
Waarom zou je dat uitschakelen :?
Je kunt dat lekker aanlaten hoor, en dan fijn 2 monitoren er aanhangen...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 26 oktober 2001 19:27 schreef 0siris het volgende:

[..]

Waarom zou je dat uitschakelen :?
Je kunt dat lekker aanlaten hoor, en dan fijn 2 monitoren er aanhangen...
dat kan ook maar dat kan soms een heel geknoei zijn (met de juiste drivers etc, en sommige kaarten werken helemaal niet goed!) dus om een betere 3D performance te krijgen kun je je beter eerst concentreren op het correct installeren van de nieuwe kaart ipv. het creeeren van een dual monitor setup ...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
voodoo 2/3 = niet hoger dan 16bit en beperkte texture grootte :r
ook heeft de voodoo2 een framebuffer van maar 2mb. gaat niet verder dan 800*600

koop een tnt2 pci en schakel onboard video gewoon uit.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 26 oktober 2001 19:58 schreef weareborg het volgende:

koop een tnt2 pci en schakel onboard video gewoon uit.
ik zou ook voor een tnt2 gaan maar op een P2-300/64MB is het niet echt verstandig om voor 32bit textures te gaan als je op een acceptabele resolutie wilt spelen (800x600, liever 1024x768).
je noemt inderdaad nog een belangrijk nadeel van de V2 !!

Verwijderd

Topicstarter
En wat kost zo'n tnt2 pci?

Verwijderd

Topicstarter
oeps, dom van me.
Ik had niet goed gelezen, de prijs had iemand al gezegd:Z

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 19:58 schreef weareborg het volgende:
Mijn Voodoo properties geeft toch echt 4MB framebuffer + 8MB Textures aan (bij 1 maal 12MB Voodoo2 kaartje) en gaat tot 1024x768).

Daar komt nog bij dat ik er nog 1 heb liggen, zodat ik in SLI-mode dubbel zoveel texturegeheugen heb.

Maar om de topicstarter een tip te geven: De Ati Rage is zo slecht nog niet, mits met 8MB Videogeheugen of meer... Ik zou het geld gebruiken voor een nieuw Mobo/Processor/Geheugen/Videokaart, want ook al knal je er de snelste videokaart van de wereld in, de CPU blijft een grote bottleneck...

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Of een Geforce 2mx pci :?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op Saturday 27 October 2001 10:34 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Of een Geforce 2mx pci :?
die is in verhouding tot een TNT2 PCI of een Voodoo3 PCI vrij duur en dan wordt de CPU de bottleneck, deze kaart is eigenlijk veel te geavanceerd voor een P2-300, een tnt2 of v3 is goed genoeg!

Pagina: 1