Toon posts:

[CM] Paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nu ook eens gaan case modden, maar aangezien het mijn eerste keer is houd ik het erg simpel. Wat ik wil gaan doen, is het volgende logo (van de Decepticons) op de zijkant van mijn kast spuiten:

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/Laserbeak/decept.gif

Nou heb ik een paar vragen:

Hoe kan ik dit het beste doen? Ik dacht aan de volgende werkwijze:
-Logo uitprinten op papier
-Uitsnijden met een mes, aangezien ik niet zo'n ster ben met de schaar
-Logo op mijn case plakken met plakband
-Logo overspuiten met zwarte lak/verf

Als ik het overspuit, wat voor soort verf/lak kan ik het beste gebruiken? Ik wil graag dat het logo scherp blijft, dus niet dat na verloop van tijd de randjes vervagen. Aangezien de lak/verf het enige is wat ik nodig heb voor deze mod, mag het van mij best wel wat kosten, hooguit zo'n f50,-.

Hoe kan ik het beste die paar 'gaten' midden in het logo spuiten? Ik heb het nu over de 'ogen' van het logo en het driehoekje bovenin. Dit moet namelijk wit blijven op de kast, maar deze 'zweven' zeg maar midden in het logo. Kan ik dat gewoon vast plakken met lijm of iets dergelijks? Gaat dat wel goed en krijg ik geen lelijke lijmresten of iets dergelijks?

Alvast bedankt :)

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

eerst met afplaktape je kast afplakken. Dan logo uitprinten. Dan met prit op de tape plakken. Dan uitsnijden met een mes. Losse gedeeltes weghalen. Dan spuiten (dunne laagjes)

teminste zo zou ik het doen.

-

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 19:32 schreef dfr0st het volgende:
eerst met afplaktape je kast afplakken. Dan logo uitprinten. Dan met prit op de tape plakken. Dan uitsnijden met een mes. Losse gedeeltes weghalen. Dan spuiten (dunne laagjes)

teminste zo zou ik het doen.
Ja, dat lijkt me een betere methode, dan ben ik ook van dat laatste probleem af. Alleen wat voor soort lak/verf kan ik nou het beste nemen?
En ik zit eigenlijk nog een beetje te twijfelen tussen dat Decepticons logo en het logo van Le Coque Sportif, alleen kan ik daar geen mooi logo van vinden.
Als ik dat Decepticons logo doe, ga ik denk ik later aan de andere kant van mijn case het Autobots logo doen 8-)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:09
Gebruik geen papier!!! Dat heb ik ook gedaan, snijt waardeloos: veels te rafelig. (als je me nie gelooft: www.case-mod.cjb.net >:))

Wat beter werkt is zelfklefend plastic, daar idd logo overplakken met prit en vervolgens uitsnijden met stenley mesje ofso

Maar als je al een airbrusher hebt ben je hoogstens 20 piek kwijt aan verf, tenzij je 5 kleuren wil ofso :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus geen airbrusher, wat zou ik dan het beste aan kunnen schaffen?
En maakt het snijden met een mes geen krassen op de case als ik ook maar iets te hard doordruk?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14

Whuzz

Dodgeball!

Hooguit 50 gulden?? Hmm da's niet zoveel voor een beetje kwaliteit lak hoor.
Je hbt primer nodig, plus lak, plus blanke lak. Dan zit je al minstens aan 50 piek denk ik.
Ik zou kiezen voor een goed merk autolak (heb zelf Motip gebruikt, perfecte lak).

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Topicstarter
Op Saturday 27 October 2001 12:58 schreef Whuzz het volgende:
Hooguit 50 gulden?? Hmm da's niet zoveel voor een beetje kwaliteit lak hoor.
Je hbt primer nodig, plus lak, plus blanke lak. Dan zit je al minstens aan 50 piek denk ik.
Ik zou kiezen voor een goed merk autolak (heb zelf Motip gebruikt, perfecte lak).
Hmmm... okay. Dan wou ik alleen nog even weten hoe dat dan zit met het snijden. Hoe kan ik de afplaktape netjes wegsnijden zonder mijn case te beschadigen? Gaat dat gewoon lukken als ik heel voorzichtig ben?

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

Dat snijden maakt geenzak uit (als je teminste netjes snijd. Er komt toch weer verf overheen. Je ziet als het klaar is daar helmaal niks meer van.

-

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 19:04 schreef dfr0st het volgende:
Dat snijden maakt geenzak uit (als je teminste netjes snijd. Er komt toch weer verf overheen. Je ziet als het klaar is daar helmaal niks meer van.
Okay, dat is alles wat ik nog wou weten. Ik ga er volgende week mee beginnen als ik tijd heb en het resultaat zal ik hier wel plaatsen. Nog hartstikke bedankt voor jullie hulp!

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 21:52
Ik zou niet alleen het logo lakken, maar de hele kast. Het idee is nl dat je over het hele logo een laag lak doet, en niet alleen over de aparte kleur van je logo. Dan zou het nl niet sterker ervan worden, en zou je kleurverschillen krijgen (wschl)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 oktober 2001 23:17 schreef De_Truffel het volgende:
Ik zou niet alleen het logo lakken, maar de hele kast. Het idee is nl dat je over het hele logo een laag lak doet, en niet alleen over de aparte kleur van je logo. Dan zou het nl niet sterker ervan worden, en zou je kleurverschillen krijgen (wschl)
Ja, lijkt me een goed idee. Op die manier is het oppervlak van de kast overal hetzelfde.

En ik had nog een kleine vraag. Stel dat ik later een gedeelte van het logo eruit wil zagen (de 'ogen') en ik wil hier achter lampjes plaatsen, maakt het dan uit aan welke kant van mijn case ik het logo zet? Aangezien ik aan de linkerkant van mijn kast veel meer ruimte heb (de kant waar je tegen het moederbord aankijkt) en aan de rechterkant ik een ijzeren plaat heb zitten. Als ik dan lampjes wil plaatsen, heb ik daar heel weinig ruimte. En toch heb ik mijn logo liever aan de rechterkant van mijn case dan aan mijn linkerkant, omdat ik tegen de rechterkant aankijk.

Verwijderd

Als je gaat airbrushen he vind ik ook wel dat je de officiële kleuren moet gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://a1259.g.akamai.net/f/1259/5586/1d/images.art.com/images/PRODUCTS/shdws/large/10055000/10055118.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.fortunecity.com/colorbook/colouring2/transformers3.gif
Verder denk ik niet dat je genoeg plaats hebt voor een lampje achter die ogen als je ze aan de rechterkant doet.
edit:

moest ff een scherper plaatje invoegen

Verwijderd

Topicstarter
Hehe... dat originele logo wordt me te moeilijk. Wel zat ik er aan te denken om het logo paars te spuiten in plaats van zwart (net zoals Megatron het op zijn borstkast heeft staan). Maar volgens mij staat dat niet zo mooi als er later blauwe verlichting achter vandaan komt.

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Waarom zandstaal je 'm niet. pak je een ruitje.
Dan pak je die 'zwart/wit' afbeelding en moet je de zwarte lijnen en vlakken laten zandstralen,

junkske dat 'söll jah schön worre

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

[b][afbeelding]

[/edit]
deze bedoel ik dan wel, niet die helemaal bovenaan

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

Verwijderd

Topicstarter
Wat is zandstralen precies? Sorry, ik weet er niet veel van af, dit is namelijk mijn eerste casemod en vandaar dat ik het graag erg simpel wou houden.
Pagina: 1