Kopen 2e hands Laptop

Pagina: 1
Acties:

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik kan via via aan een laptop komen die of een p2 450 of een p3 500 is met stadaard uitrusting als ik het mag geloven.
Het ding moet ongeveer tussen de 300-800 gulden gaan kosten wat opzich natuurlijk al beter is ....

Maar mijn vraag is: Waar moet je nou goed opletten met een laptop. Zijn er laptops met een P450 die je NIET moet kopen om wat voor reden dan ook (natuurlijk gaan we ervan uit dat ie het doet). En er ook vanuit gaande dat deze een mooi werkend beeldscherm heeft.

Iemand nog pointers ? Tips&Trucs ?
De persoon van wie ik hem koop heeft er minder verstand van dan mijn broertje van 8, dus daar heb ik ook niks aan. }:O

P.S.
Ik weet dat er een aantal zaken en topics zijn gestard, dus daar hoeft niemand over te beginnen |:(

I got a problem-solver and its name is revolver

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Tip: koop geen gestolen spul....
Alle serie nummers van aan bedriven verkochte laptop's staan geregistreerd...
Verders goed kijken wat erbij zit of accu niet verrot is en zo. werkt alles wel?
Wees voorzichtig voordat je opgelicht wordt...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
Let idd goed op de accu, die willen bij 2e handse laptops nog wel eens zo goed als op zijn ( niet stroom op :+ maar ook al laad je hem weer op, dan is hij zo weer leeg )

-

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik denk niet dat ik opgelicht word. Ik koop hem van een collega van mij op werk en ze segt dat gedurende die tijd hij bijna niet is gebruikt omdat bij haar vader dat ding "over" was, toen heeft paps dat ding meegenomen voor dochter maar die wild weer een nieuwe.

In andere woorden; als zij de waarheid spreekt dan is ie dus uit een bedrijf en niet van de vrachtwagen.

BTW, wat kost dan een nieuwe accu en zijn er verder geen zaken waar ik moet opletten ? En internetten als je aansluit op je mobiel (Nokia9210) moet toch ook lukken ?

I got a problem-solver and its name is revolver

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ligt een beetje aan de accu. Een NIM-H batterij is een stuk goedkoper dan een LI-ON batterij. Maar ik geloof dat batterijen rond de 400 gulden kosten, dus dat is niet goedkoop.

• raptile
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Op vrijdag 26 oktober 2001 18:53 schreef Dethroned het volgende:

BTW, wat kost dan een nieuwe accu en zijn er verder geen zaken waar ik moet opletten ? En internetten als je aansluit op je mobiel (Nokia9210) moet toch ook lukken ?
ja :)

Spelfouten voorbehouden.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
let op het scherm als er geen putjes en krassen(diepe) opzitten, scherm is toch het duurste van het laptop zelf..

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 08:45
Kijk eerst gewoon globaal naar de buiten kant: Weinig beschadigingen van de case, scherm is heel, alles gaat soepel open en dicht, geen cola tussen de toetsen.
Dan gewoon opstarten, en kijken of alles een beetje na wens verloopt, qua snelheid. Hou ook de accu goed in de gaten. De meeste nieuwe laptops hebben een standaart metertje erop zitten, om je accu spanning te bekijken. Gebruik dat ook.
Probeer verder te doen wat je van plan bent met die laptop. Test ff snel het keyboard en je pointer-device (muisbal, touch pad ed.) Als je het gevoel hebt dat alles degelijk werkt, niet inpakken, gewoon betalen en wegwezen :P

• Killjoy
  • Laatst online: 17:49

Killjoy

Klingon lawn products

Controlepunten:
1) accu. Test de laptop even door 'm een tijdje aan te
zetten. Een snel lege accu is waarschijnlijk rot.
2) adapter controleren. Altijd fijn als die dingen werken.
3) kijken of er geen beschadigingen zijn en of de
scharnierpunten van het scherm goed werken. Als dat ding
een paar keer gevallen is, kunnen de scharnieren
beschadigd zijn.
4) Vraag of je de HDD mag controleren (bad sectors)
5) Kijken of het scherm geen rare verkleuringen heeft.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• TiMmS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10-2024
Ohja check ook even naar het merk, Laptop geheugen kan HEEL erg duur zijn, check ff wat erin zit. !

Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

De battery is belangrijk bij een 2ehands. Die bij mij was ook naar de klote. Kon ongeveer een halve minuut mee :) later heb ik voor 150gld een Li-Ion accu gekocht bij iemand die ook het zelfde type notebook heeft gehad. Was nieuw en doet het nog perfect want die notebook gebruik ik bijna nooit en als ik m gebruik is t icm lichtnetadapter

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

als je toch alles checked check dan ook meteen ff de serie nr.

zo is bijv. aan mijn Dell laptop al mijn naam + adres en verdere gegevens al mee gecompineerd dus kortom krijg je gegevens van het adres van het bedrijf of van diegene die je het koopt weet je meteen of het gejat is of niet :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Ik heb net zonder problemen een Toshiba PII233 verkocht voor 1000 piek *D (300 tot 800 piek is dus NIET duur!) Daarvan was de batterij zo zo en het scherm een DSTN.
Let vooral op het scherm, die laptop plug je toch overal in het stopcontact...

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:56
Op maandag 29 oktober 2001 11:22 schreef X-hero het volgende:
Ik heb net zonder problemen een Toshiba PII233 verkocht voor 1000 piek *D (300 tot 800 piek is dus NIET duur!) Daarvan was de batterij zo zo en het scherm een DSTN.
Let vooral op het scherm, die laptop plug je toch overal in het stopcontact...
sjezus, afzetter ;)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[laat maar...]
Pagina: 1