USB hub, is dat voor je netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-03 12:59
Als ik een games netwerkje wil aanleggen met utp, dan zal ik waarschijnlijk een hubje nodig hebben.
Dus ik kijk in de pricewatch, opzoek naar een "goedkoop" hubje, zie ik daar ineens een 4 poorts <u>usb</u> hub staan. Nou is mijn vraag(klinkt misschien erg dom), is dit nou een hub voor een usb netwerk(hebbik wel eens van gehoord) of is dit een usb hub, omdat ie aan iemands pc vast zit via usb? En kan dan de rest gewoon met een utp kabeltje inpluggen en ik , wanneer ik vast zit aan de hub met usb, heb dan geen kabel nodig?

Alvast bedankt!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
IK zou denken dat het gewoon een usb hub is (maakt alleen maar meer usb aansluitingen). Volgens mij is een usb netwerk veel trager dan utp en wil je dus gewoon een utp netwerkje...

Als je trouwens maar 2 pc's aan elkaar wilt hangen heb je geen hub nodig maar een crosslink kabel maar dat wist je vast al.

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-03 12:59
Het is de bedoeling dat er 4 man op kan, maar ik heb net een hub gevonden bij de mycom, met 8 poorten voor 79 piek.

Verwijderd

Je moet gewoon een UTP hub hebben (een usb hub is idd ter uitbreiding van je usb poorten) Die je boven noemde is waarschijnlijk een Unex hubje, deze zal goed genoeg zijn voor je. Hierbij moet je gewone UTP kabels nemen (dus geen crosslinkkabels)

Verwijderd

Ik heb vorige week een Unex hub gekocht met 8 poorten voor 75 piek. Ding werkt perfect!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb je topictitel ff een slag in de goeie richting verkocht, want dit leek nergens op. Zie voor meer info over goede topictitels de [topic=152460].

Verder is dit het antwoord op je vraag:
Op vrijdag 26 oktober 2001 18:26 schreef skiewiel het volgende:
Je moet gewoon een UTP hub hebben (een usb hub is idd ter uitbreiding van je usb poorten) Die je boven noemde is waarschijnlijk een Unex hubje, deze zal goed genoeg zijn voor je. Hierbij moet je gewone UTP kabels nemen (dus geen crosslinkkabels)
Succes!
Pagina: 1