Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik weet niet hoe ik die router in moet stellen dat ik een spel kan starten zodat zodat ik de server ben en andere van internet mij kunnen joinen. Als ik dat nu namelijk doe lukt het niet om mij op mijn ip te joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Dat wil ik ook wel eens weten.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

Heb verder geen ervaring met gameservers maar ik weet wel dat deze gebruikt maakt van een TCP of UDP poort.
Deze moet je in de Vigor doorzetten naar de computer waar de software draait.
In het configuratie menu moet je onder: > Advanced Setup> IP Filter / Firewall Setup een nieuwe rule aanmaken voor het doorzetten van deze poort.

Het lijkt me tamelijk makkelijk, post daarom ook geen uitgebreide 'how-to' maar als je er niet uitkomt moet je maar FF een reply in dit topic zetten.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag

d-Frag

74% completed

Op vrijdag 26 oktober 2001 20:54 schreef d-Frag het volgende:
Heb verder geen ervaring met gameservers maar ik weet wel dat deze gebruikt maakt van een TCP of UDP poort.
Deze moet je in de Vigor doorzetten naar de computer waar de software draait.
edit:

Dit doorzetten moet vanwege de ingebouwde firewall in de Vigor.

In het configuratie menu moet je onder: > Advanced Setup> IP Filter / Firewall Setup een nieuwe rule aanmaken voor het doorzetten van deze poort.

Het lijkt me tamelijk makkelijk, post daarom ook geen uitgebreide 'how-to' maar als je er niet uitkomt moet je maar FF een reply in dit topic zetten.
edit2: sorry drukte ik toch echt op quote in plaats van edit |:(

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag

d-Frag

74% completed

Nog FF een poortnummerlijst uit een Spielerij topic gevist: [topic=156364/1/200]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoNaTHaN(NL)
Ik kan dit doen : Advanced Setup> NAT Setup> Open Ports Setup> Edit Open Ports Setup

En daar kan ik dan bij TCP en UDP protocol de Start Port End Port instellen. Alleen kan je niet net zo goed gewoon alle poorten invullen daar of staat dan meteen me hele computer open. Ik heb namelijk ook nog zonealarm op me comp dus zou eht dan niets uitmaken. En als ik het dus op die plek invul met die poorten uit dat topic zou het dus wel moeten werken?

Ik heb nu namelijk DMZ Host Setup aan staan en dat lijkt ook wel te werken. Met b.v. age of empieres 2. Alleen als ik nu b.v. Worms World Party doe en ik een game start op internet ziet een vriend van mij gewoon ip adres 192.168.1.10 waarna hij dus niet kan connecten.
Alleen is DMZ Host setup volgens mij weer het zelfde als al die poorten instellen bij dat open ports setup dus dan zou dat nog niet werken met worms.

O en dan heb je ook nog Port Redirection Table daar kan je ook weer al die dingen invullen. Ik word er een beetje gek van en snap er dus echt niks meer van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoNaTHaN(NL)
sorry hoor schop
Pagina: 1