Weet iemand misschien hoe je een fles animatie over een html document kan laten bewegen? Op een manier waarop die animatie dus gedeeltelijk doorzichtig is? Ik weet dat het kan omdat ik het zag maar ik ben blijkbaar vergeten te bookmarken want ik kan die verdoemde link nergens meer vinden.
ehmmm.......wat voor layer bedoel je precies en hoe maak ik die doorzichtig en hoe komt er dan een fles animatie doorheen?
Verwijderd
Ik heb geen flauw idee hoe dat het er precies uitzag, maar wat ik uit jouw woorden concludeer kan het een layer zijn. Een layer maak je door b.v
<div id="Layer1" style="position:absolute; width:200px; height:115px; z-index:1"></div>
in je html te zetten. Daar is wel genoeg over te vinden. Vervolgens kun je in de layer je animatie zetten en de layer met javascript over het scherm laten bewegen. Je kunt namelijk een layer positioneren. Ook dit is wel op te zoeken.
Ik weet niet wat voor flash-anim het was, maar het lijkt mij dat het er 1 is met geimporteerde gifs, anders zou ik niet weten hoe je een flash transparant krijgt. Ik heb het ook nog nooit geprobeerd, dus ja....
Ik zeg niet dat het zo gedaan is, maar zo zou het kunnen.
<div id="Layer1" style="position:absolute; width:200px; height:115px; z-index:1"></div>
in je html te zetten. Daar is wel genoeg over te vinden. Vervolgens kun je in de layer je animatie zetten en de layer met javascript over het scherm laten bewegen. Je kunt namelijk een layer positioneren. Ook dit is wel op te zoeken.
Ik weet niet wat voor flash-anim het was, maar het lijkt mij dat het er 1 is met geimporteerde gifs, anders zou ik niet weten hoe je een flash transparant krijgt. Ik heb het ook nog nooit geprobeerd, dus ja....
Ik zeg niet dat het zo gedaan is, maar zo zou het kunnen.
Een Flash file transparant maken is gewoon een optie in Aftershock.
No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Hmmm Even snel Flash 4 geinstalleerd. Daar blijkt het iets anders te werken.
Kies File -> Publish Settings -> HTML tabblad -> Window Mode -> Transparant Windowless
Kies File -> Publish Settings -> HTML tabblad -> Window Mode -> Transparant Windowless
No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Verwijderd
Nazgul dit rokt niet ehh... werkt niet.
Ik zie vast wat over t hooft. Heb in dreamweaver layers ove text getrokken, met daarin:
1. jpeg/swf transparant gemaakt op manier als jij zegt in flash-> werkt niet
2.gif/swf gif in fotosoep transp gemaakt, dan weer in flash zoals jij beschrijft-> werkt nie
3. Beiden nog eens in afterschok geprobt-> werkt niet
ik denk dat de bgcolor vd layer op de een of andere manier een html transparancy-tag moet krijgen
<div id="Layer1" bgcolor="#FFFFFF"> bgcolor="none"/ "no" of zoiets, maar deze twee werken alvast niet.
Ik denk dat als je het in JAVA over je scherm laat vliegen de achtergrond vrolijk meezweeft, is dus ook geen opl, maar moet zeggen dat ik java nog niet zo goed ken.
Iemand nog ideeen? ben namelijk zeer benieuwd of het kan...
Ik zie vast wat over t hooft. Heb in dreamweaver layers ove text getrokken, met daarin:
1. jpeg/swf transparant gemaakt op manier als jij zegt in flash-> werkt niet
2.gif/swf gif in fotosoep transp gemaakt, dan weer in flash zoals jij beschrijft-> werkt nie
3. Beiden nog eens in afterschok geprobt-> werkt niet
ik denk dat de bgcolor vd layer op de een of andere manier een html transparancy-tag moet krijgen
<div id="Layer1" bgcolor="#FFFFFF"> bgcolor="none"/ "no" of zoiets, maar deze twee werken alvast niet.
Ik denk dat als je het in JAVA over je scherm laat vliegen de achtergrond vrolijk meezweeft, is dus ook geen opl, maar moet zeggen dat ik java nog niet zo goed ken.
Iemand nog ideeen? ben namelijk zeer benieuwd of het kan...
Hmmm... Welke browser gebruik jij?
Bedenk me namelijk net dat Flash transparancy niet werkt onder Netschaap.
Bedenk me namelijk net dat Flash transparancy niet werkt onder Netschaap.
nazgul heeft gelijk...... transparantie met flash werkt niet in NS maar wel in MSIE.
gewoon bij aftershock/publish instellen dat de windowmode van de flash op transparant/windowless staat
gewoon bij aftershock/publish instellen dat de windowmode van de flash op transparant/windowless staat
Verwijderd
Ik gebruik IE dus ik zie toch wat over het hooft...Maar wat?
Kunnen jullie anders misschien de (relevante) html/script sourcecode eens in deze thread zetten; dat snap ik beter.Thnx
Kunnen jullie anders misschien de (relevante) html/script sourcecode eens in deze thread zetten; dat snap ik beter.Thnx
Kan op het ogenblik niet bij mijn sources. Heb tijdsens mijn stage met Flash gewerkt (zelfs het bestandsformaat op binair niveau uitgespit
) en heb al die bende naar CD gefikt.
Enige probleem is dat ik midden in een verhuizing zit en niet weet in welke doos die CD zit. Als je een paar weekjes geduld hebt komt ie wel weer tevoorschijn
Enige probleem is dat ik midden in een verhuizing zit en niet weet in welke doos die CD zit. Als je een paar weekjes geduld hebt komt ie wel weer tevoorschijn
volgens mij heb ik het hierboven uitgelegd maar goed.
als je het niet instelt by publish/aftershock dan open de HTML en verander het volgende:
zet dit tussen de <object> tags
<PARAM NAME=wmode VALUE=transparent>
en zoals ik zei, dit werkt alleen in MSIE
als je het niet instelt by publish/aftershock dan open de HTML en verander het volgende:
zet dit tussen de <object> tags
<PARAM NAME=wmode VALUE=transparent>
en zoals ik zei, dit werkt alleen in MSIE
Verwijderd
sorry voor de kick maar ik zit met hetzelfde nu heb ik die paar dingen al in de html gezet maar dit werkt niet. en aftershock kan ik nergens meer dwonloaden alle links naar de macromedia site doen het niet en op de site is het ook niet meer te vinden.
edit, ik werk neit met flash maar met swishmax ik weet niet of dit een probleem is
edit, ik werk neit met flash maar met swishmax ik weet niet of dit een probleem is
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 10:30 ]
ik werk ook niet met fles maar ik vind het wel een meesterlijke kick <BR>
. Nou vooruit, omdat google 5 jaar terug nog niet bestond :klik <BR>
LOL brilliante kick indeed 
Anyway, als je in dreamweaver werkt selecteer je gewoon je flash ding en dan klink je op de parameters knop, daar zet je het volgen neer:
Parameter: wmode VALUE: transparent
thats all, maar werkt dus niet op alle browsers...
Anyway, als je in dreamweaver werkt selecteer je gewoon je flash ding en dan klink je op de parameters knop, daar zet je het volgen neer:
Parameter: wmode VALUE: transparent
[ Voor 84% gewijzigd door dadj op 22-01-2005 11:37 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
en het werkt ook niet:dadj schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:32:
• over <select> fields op Windows bakken
• over andere flash filmpjes waar wmode=transparent uit staat
<BR!>
Verwijderd
In Opera werkt het ook niet, FF en IE wel.
De manier:
Kun je trouwens leuke banners mee maken.
De manier:
- in Flash zorg je er voor dat de achtergrond van je Flash movie geen kleur heeft.
- ga naar publish settings > HTML > window mode > transparant
- publish je movie
- in de map waar je fla bestand staat staat nu ook een html, copy de code tussen de objects en plaats die in je website pagina in een div.
Kun je trouwens leuke banners mee maken.
daar wilde ik aan toevoegen dat links ONDER de flash niet werken, dat maakt de hele grap van een transparante flash eigenlijk overbodig.
Stoer; Marduq
Pagina: 1