HP 5si Jetdirect werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WimLex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 20:07

WimLex

voor al uw sloop werkzaamheden

Topicstarter
Ik heb een HP 5si, met de mogelijkheid om 2 jetdirect kaarten te plaatsen.

een van de kaarten zit erin, en wil ik gebruiken om de printer via een 10mbit netwerkaartje aan te sluiten op mijn pc.

Het probleem is, dat de netwerkaart van de printer niet werkt. Wanneer je een interne test afdrukt geeft ie aan dat:

I/O CARD NOT READY: 03
LAN ERROR -EXTERNAL LOOPBACK
LOSS OF CARRIER ERROR
SQE ERROR

de netwerkkaart van de pc detecteerd ook geen apparaat.

Ik heb al meerdere jetdirect kaarten geprobeert, welke in andere printers wel werkten, verschillende kabels, en verschillende PC netwerk kaarten.

Ik snap er niets van mischien dat jullie iets weten

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als ik de fout-melding lees, dan is mijn eerste gedachte dat je recht-toe-recht-aan kabels gebruikt, terwijl je als je direct een printer op een systeem aansluit zonder hub of switch een kruis-kabel nodig hebt.
Maar nu krijg ik het idee dat ik veel te simpel denk.

Het alternatief na wat je al geprobeerd hebt is dat er iets mis is in de connectoren van de printer waar de JetDirect-kaart insteekt.

Heb je de kaart al in beide JetDirect-slots geprobeerd ?
Als je het menu van de printer ingaat, zie je dan een MIO MENU, en zo ja, wat vertelt je dat ?
Als je een zelftest van de printer draait, vertelt hij bij de hardware-inventarisatie dan ook dat je een netwerk-kaart hebt ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• WimLex

WimLex

Topicstarter
volgens een vriend die ook een netwerk HP heeft heb je een gewone kabel nodig, en ik heb alle twee de slots gebruikt, en ik kan instellingen veranderen in het netwerkkaart menu

• WimLex

WimLex

Topicstarter
Ik gaan een cross kabel proberen

Een maar van mij die erg veel van pc's weet vertelde dat het een gewone moest zijn

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik denk niet dat het een "straight" kabel moet zijn, want de kaart in de printer is niet een hub of een switch maar een "gewone" netwerkkaart. Als je 2 clients rechtstreeks op elkaar aansluit gebruik je "straight" kabels en geen "crossed".

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mvdejong

mvdejong

Ik heb zelf een paar HP DesignJet A0-plotters geinstalleerd, zit ook gewoon een JetDirect-kaart in. Aangezien die dingen echt veel data verwerken, en de gewone LPT-poort meestal al een printer had zitten, vond ik een point-to-point 100 Mbps-netwerkje de meest elegante oplossing. Doet't ook geweldig, maar wel met een kruis-kabel !!!!

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• mvdejong

mvdejong

Was een dubbel-post vanwege een "Document contained no data".

• WimLex

WimLex

Topicstarter
ok geweldig allemaal bedankt

die aars van een vriend kwam er achter dat het bij hem met een hub zit.

morgen ff een cross er in

• WimLex

WimLex

Topicstarter
het werkt als een tiet, bedankt mede tweakers
Pagina: 1