Nieuw Systeem(ahtlon XP,Epox 8KHA+ etc) werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Topicstarter
Hallo,

Het is altijd hetzelfde liedje met computers hé, ik wist dat dit zou gebeuren..
Afijn, het zit zo, ik heb deze hele week er over gedaan om onderdelen via internet te bestellen, en uiteindelijk heb ik deze spullen gekocht :
CTX 19"PR960F
2x 256MB PC2100 Kingston
Athlon XP 1600+
Epox 8KHA+
30 GB Maxtor
32 MB DDR ATi Radeon
Sound blaster 5.1

Dat was dus vanochtend eindelijk allemaal binnen, en ik begin natuurlijk gelijk met het inbouwen van alles.
Het moment-supreme :
Ik zet de computer aan, en wat gebeurt er?
Niks.
Helemaal niks!
De voedingkoeler draait niet, de volcano II ook niet, alleen is er wel stroom, want het lampje van de Logitech Mouseman Optical brand.
Nou, vanalles gebrobeert natuurlijk, dus alles eruit, en nog steeds niks..
Ik had verder het mobo goed ingebouwd in mijn Addrtonics full-tower, dus daar zal wel niks mis mee gegaan zijn..
Maar ligt het nu aan mijn moederbord, of kan het zijn dat de processor niet werkt?

Heb medelijden met mij :'(

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(ik heb echt medelij met je :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Verwijderd

Probeer zo min mogelijk aan je mobo te hangen. Dus 1 membank vullen, je HD je muis, keyboard etc en kijken wat hij doet.

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
Misschien de beveiliging van je proc-koeler? Veel mobo's starten niet als de proc-fan niet op de juiste header staat of het niet doet....
Je hebt natuurlijk geen ander socket-a proc om te testen
of die het doet?

Zin.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Als je voedings fan niet draait zal je voeding wel niet werken.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• seppie

seppie

Wie anders?

Topicstarter
Ik heb alles al geprobeert, zo min mogelijk eraan gehangen, maar nogteeds nop.
Ik kan opzich naar een winkel waar ze mijn proc wel kunnen testen, maar ik denk dat ik de oorzaak al weet...

• seppie

seppie

Wie anders?

Topicstarter
nou, die voeding heb ik een half jaar lang in een ander systeem gehad waar hij het wel deed, en het lampje van mijn muis doet het wel, dus stroom is er wel...

Verwijderd

uhm al een andere kabel geprobeerd of een ander stopcontact

Verwijderd

Ik heb net ongeveer dezelfde configuratie aangeschaft, dus ik hoop dat mij hetzelfde niet overkomt! Maar daar kom ik vanavond pas achter als mijn proc binnen is. :)

Let ook op of je stopcontact geaard is. Zo heb ik zelf al een paar netwerkkaarten gesloopt.

Verwijderd

Geeft je mobo ook geen piepjes?
Zitten alle connectors wel goed?
Kijk op je moederbord of er geen breuk in zit.
Klinkt gek maar ik had laatst een mobo die door de transport was beschadigd en dus kleine scheurtjes vertoonde aan de achterkant van het bord. En dus ook de printbaantjes gebroken waren :(

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Staan de jumpers wel goed
ik heb laatst een half uur lopen whinen tegen het moederbord en gevraag waarom hij het niet deed en na dat half uur vertelde die toch dat de CMOS jumper verkeerd stond

Geloof me dat de persoon die dat gedaan had en vergeten terug te zetten niet jarig was
(was daab bij GrafiCall)

I got a problem-solver and its name is revolver

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op vrijdag 26 oktober 2001 17:18 schreef seppie het volgende:
nou, die voeding heb ik een half jaar lang in een ander systeem gehad waar hij het wel deed, en het lampje van mijn muis doet het wel, dus stroom is er wel...
en hoeveel watt is die, want ik denk dat je toch minimaal een 300 watt nodig hebt.

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Je hebt volgens mij hetzelfde probleem als razoon in zijn topic omschrijft: [topic=301625/1/25]

Bij hem lijkt het er op dat hij een kapot mobo heeft.

• seppie

seppie

Wie anders?

Topicstarter
Salvador, het is een 350 watt Enermax...

Ja, ik las gister zijn topic ook, en daarom heb ik maar niet verder geprobeert, want ik heb alles goed gedaan, en de hardware was verder allemaal ok, dus het moet gewoon aan het moederbord liggen..

Want als het aan de processor lag, dan zou de voedingsfan het toch wel gewoon doen?

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

,waar heb je die Epox mobo besteld?

• seppie

seppie

Wie anders?

Topicstarter
Bij Space Promotion...

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Hey Eppie, dat is idd toevallig zeg.

Ik heb dus hetzelfde gehad als jou.

Mijn mobo heb ik inmiddels teruggestuurd naar Space Promotion.
Maar dit is toch om rillingen van te krijgen man.
Want bij mij gebeurde dus ook niets. Alleen LED3 brandde, dat ledje naast de mem-slots.
Verder niets.
Ik heb trouwens ook nog mn bord buiten de kast getest zodat ie geen aarde kon maken met de kast. Ja je moet toch wat.
Jees man, dit is wat zeg. Hou me ff op de hoogte ok?

Op amdmb.com konden ze me ook niet helpen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik kreeg dus gister ook mijn Epox 8KHA+ binnen van Space Promotion...

Ik dus alles ingebouwd en zet m'n PC aan, alles gaat wel aan en draait ook maar beeld krijgen, neuh hoor. De LEd'jes gaven de letters FF aan wat volgens het boekje staat voor Boot attempt. Nix aan de hand zou je denken. Maar ondertussen rook ik wel een naar brandluchtje !

Ik dus mijn loodzware Swiftech eraf gehaald, en ja hoor, TB1000 doorgebrand :(

Ik denk dat OF bij het plaatsen vd Swiftech ik hem te hard had aangedrukt OF dat de Swiftech geen contact maakte met de core. Ik vermoed het laatste want de Core is niet echt verbrijzeld...

Ik had gelukkig nog een TB800 liggen, die erin gedaan en deze keer niet mijn Swiftech gepakt maar een simpel Coolermastertje, en voila, alles werkte perfect.

Dus ik heb nu maar een Zalman C5001 cooler besteld en een XP 1800+ ter vervanging. Die Swiftech komt er bij mij niet meer op, dat ding is veuls te zwaar ! :P

• Hielko
  • Laatst online: 16:50
Die status ledjes zijn idd een beetje wazig. Ik heb deze plank ook, en als er een dooie proc op zit blijft hij steken op FF. En als er een levende proc inzit begint hij bij FF telt door tot 100 oid en eindigd dan weer op FF.

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Zit er op die Epox ook een aansluitinkje om ervoor te zorgen dat je ook een HEX-display op bijv. de voorkant van de kast kunt maken en daar de gegevens uit dat o.b. hex-display op ziet ?

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
ik heb ook een epox besteld by exile computer solutions
hoop dat ik niet het zelfde probleem krijg :(

athlon xp 1800+
epox 8kha+
2x 256 mb dane elec pc2100
neolec cooler
Pagina: 1