Toon posts:

P4 1,7 op TH7-II Raid te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello allemaal,

ik heb net een systeempje binnengehad met een maleise p4 1,7 boxed met koeler erop van intel zelf op een abit TH7-II raid mobo. 2x 256 Dane Elec rimm erop, 4x hdd en 3x cd (dvd, cd en cdrw). Nieuwe voeding gekocht, aopen 300w speciaal voor p4.

Mijn probleem: hij loopt erg instabiel |:(, bij installeren win 2000 al paar keer uitgevallen, in bios bij geen belasting staat er (met open kast!) 62,5 graden C.

Is dit normaal? Of heb ik een serieus koelingsprobleem?

Alvast bedankt voor je reactie,

/\/\achiel

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

erhm zit die koeler er wel goed op? Misschien dat tijdens fabricage en packaging van die "Boxed" P4 de koeler niet helemaal goed geplaatst is en maar half contact maakt?

62 graden IDLE is echt niet goed hoor!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 15:14

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Klinkt als een koeling probleem.
Doet de fan van de cpu koeler het wel?

* Danfoss heeft eens per ongeluk de draadjes van de fan kapot gemaakt bij het in de kast schuiven van zijn mobo tray

Sys Specs

Verwijderd

Dit lijkt mij toch echt geen cooling probleem, 62 graden is echt niet heet genoeg om een PIV te laten crashen onder normale omstandigheden, m'n Athlon 1Ghz was in het begin bijna 70 graden idle en liep nog steeds stabiel!
Kijk eens naar de temp van je hdd's, als je er 2 of meer boven elkaar hangt worden ze behoorlijk warm.

Verwijderd

Topicstarter
statusupdateje: omdat mijn bigtower toch op een of andere manier toch nog ruimte te kort komt voor alles, heb ik een schijf naar bovenin verplaatst, zodat er wat ruimte tussenkomt. Koelpasta ertussen gesmeerd en een xtra casefan voor de hdd's gezet, nu draait ie al een stuk beter. Ook koeler, nu idle op 48graden.

format gedaan, nu nog 2000 er opnieuw opzetten (schijfje was corrupt geraakt) :r misschien kunnen we dan een beetje beter aan de slag :) maar bedankt voor jullie hulp

Verwijderd

Topicstarter
heb het al gevonden: P4-1.7G (256KB L2) --> 76° C
gevonden via de chapter/faq

dus al met al valt het wel mee :) ik moet alleen nog even wennen aan die hoge getallen

voor de liefhebbers

http://users.erols.com/chare/elec.htm
of
http://support.intel.com/support/processors/sspec/p4p.htm

grtz,

Machiel
Pagina: 1