Toon posts:

Geheugen werkt niet meer na bios update A7V133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het updaten van het bios van 1007 naar 1009 op een Asus A7V133 wilde de machine niet meer booten.
Enkel beepen. Na het eruit halen van 1 van de 2 geheugen modules boote hij wel. Kapot dacht ik. Tot ik de chip in een andere machine drukte.....alles perfecto?
Hoe kan dit?
het gehuegen wat niet werkt is 133 mhz geheugen en het andere 100 mhz.

Komt dit iemand bekend voor? En nog beter heeft iemand hier een oplossing voor?

thnx in advance.....

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 22:27

Smarron

The bend

Ik zou hem terugflashen.

Zo goed schijnt de 1009 niet te zijn. Ik zelf heb hem wel, draait ook perfect (2x hetzelfde geheugen), maar bij andere mensen waren de mobo's half gemold.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Je had eerst geluk dat de machine wel bootte, je kan gewoon geen PC100 en PC133 door elkaar gebruiken, wat is er bij jouw gebeurd: de nieuwe bios staat standaard op 133 MHz, en dat kan niet met een PC100 bank.

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 20:08 schreef aad123 het volgende:
Je had eerst geluk dat de machine wel bootte, je kan gewoon geen PC100 en PC133 door elkaar gebruiken, wat is er bij jouw gebeurd: de nieuwe bios staat standaard op 133 MHz, en dat kan niet met een PC100 bank.
Dit is dus onzin, als je pc100 en pc133 modules op een mobo prikt loopt het geheugen gewoon op de snelheid van de traagste module tenzij je zelf te hoge waardes insteld.

Topicstarter: doe alleen de pc133 module erin en zet je memory freqencie(spelling?) op 100 en doe dan de pc100 module er weer bij, nu zou het moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.....

Toch is iets volgens mij niet helemaal duidelijk overgekomen.
De 133mhz module is diegene waarmee de bak niet wil booten.
Met de 100mhz alleen erin prima. Maar zodra de 133mhz erbij komt (of alleen erin gezet wordt) geeft hij pre-boot beeps. (memory error).
Heb ook gegekeken waar de memory instellingen op stonden. Heb alles zo traag mogelijk gezet. Mocht niet helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Het mobo is niet van mij. Ken het dus niet door en door....

Zijn er instellingen waaraan het zou kunnen liggen?
Pagina: 1