up2date kernel

Pagina: 1
Acties:

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
Ik heb net al mijn RPMs geupdate maar de kernel slaat die over. Terwijl op de redhat site staat dat dat programma ook de kernel kan updaten.
Met up2date --configure staat er wel dat de kernel wordt overgeslagen, kan ik dat gewoon weghalen zodat die alles netjes voor me installeerd. (aan de andere kant, er is vast een reden waarom dat overgeslagen wordt).

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Alles zelf updaten lijkt me veel en veel leerzamer en als allerbelangrijkste: Je weet wat er met je systeem gebeurt, Ik zou je dus aanraden om autoupdate uit te schakelen, of maar slechts voor een paar dingen aan te laten. Kernel updaten zou ik zo ie zo niet via zoiets doen, omdat je per kernel nieuwe features hebt die je misschien wilt inbakken, dit gebeurt niet wanneer linux voor jou zelf een kernel installeert, omdat hij dan hoogstwaarschijnlijk gebruik maakt van je oude config file. Misschien is dit laatste ook de reden dat ie niet de kernel geupdate heeft, het kan zijn dat bij een standaard install nog geen conf file van je kernel bestaat en dat hij daarom niet je kernel kon updaten.