Toon posts:

AGP werkt niet - voedingsprobleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Wanneer in DirextX (7.0 en 8.0) AGP texture acceleration enabled staat, hangt het systeem bij het draaien van een 3d applicatie (lees: spelletje :)) direct, zodra er 3d gerenderd moet worden. Wanneer dit gedisabled staat, is er geen probleem.

Sys specs:

Aopen AX34
Pentium !!! 733 MHz
Geforce 2 MX 32 MB (waarsc
Win 98

Wat is er mis? Ik heb bij de biosupdates van Aopen gekeken, maar daar stond geen oplossing voor dit probleem bij.

Kan het aan de voeding liggen? Of wat anders?

Verwijderd

Mischien helpt het om AGP aparturesize hoger te zetten. De helft van je fysieke systeem geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
AGP Apperture size heb geprobeerd op 32 MB, 128 MB en 256 MB. Nog steeds dezelfde problemen. Er zit hier 256 MB RAM in.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Misschien is je AGP bus te hoog en check es of je fastwrites wel disabled heb staan, dat wil ook wel es helpe

Verwijderd

Topicstarter
De AGP bus stond op 4x en Fastwrite stond off.

Na AGP op 1x gezet te hebben, tot mijn grote verbazing, werkte het. Op 2x helaas niet.

Toen heb ik geprobeerd Fastwrite /aan/ te zetten. Windows hing de eerste keer tijdens booten, de tweede keer gaf het een probleem met de displaydrivers.

Nu staat Fastwrite uit en de AGP op 1x. Het werkt weer zoals voordat we met de instellingen klooiden, maar nu op 1x AGP. Volgens het boekje van de videokaart kan deze kaart 4x AGP met Fastwrite aan. Het moederbord ook, want je kan het in de bios instellen (toch?)

Kleine vooruitgang, maar het echte probleem is nog niet opgelost. Iemand ideeen?

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op Saturday 27 October 2001 01:14 schreef Berran het volgende:
Nu staat Fastwrite uit en de AGP op 1x. Het werkt weer zoals voordat we met de instellingen klooiden, maar nu op 1x AGP. Volgens het boekje van de videokaart kan deze kaart 4x AGP met Fastwrite aan. Het moederbord ook, want je kan het in de bios instellen (toch?)
De boekjes willen meestal wel meer zeggen, maar de praktijk blijkt meestal anders (bij mij weigert win2k/xp het goed te doen op een 133 fsb).

Btw: welke chipset heeft dat mobo ?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan denk ik ook dat het aan de videokaart ligt. Het is sowieso een vrij dubieus kaartje.

De chipset van het mobo is VIA Apollo Pro 133A. Met Pentium !!! 733 MHz dus.

Verwijderd

zal wel een ax64 zijn van aopen zijn opzicht goed moederbord
die moederbord heb ik ook gehad met een celly 633@950
met een ati radeon en ik heb geen problemen mee gehad
Pagina: 1