Toon posts:

PII box is raar!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een PII 300mhz slot1 BOXED
Ik wil die box eraf halen en ik ben dus wezen kijken in de search en ik kwam erachter dat je op een harde ondergrond 4 schroeven op de kop moest leggen en dan de PII box op de punten ervan drukken.( er zitten 4 zilvere pennetjes op de PII box, daarop moeten de schroeven), maar ik heb geen 4, maar 8 pennetjes op mijn PII box. welke moet ik nou wegdrukken met die schroeven? Alle 8, of de 4 buitenste, of de 4 binnenste?

Please help!!!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al gevonden.

Kan iemand deze topic sluiten?
Ik heb er toch niks meer aan.

Alvast bedankt!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

het plastic omhulsel van deze processor is niet hetzelfde als BOXED hoor ... BOXED betekent voorzien van Intel koeler en garantiebewijs IN een Intel verpakking (doosje = BOX!)...

die CPU van jou heet Slot1 SECC1 volgens mij ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Kan je je oplossing toch even posten??

Als de volgende de search gebruikt weet hij tenminste een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij niet...
Eigenlijk weet ik het zeker...
Het is zo`n plastic omhulsel met een standaard Intel koeler erop, een alu heatsink met een kapje er omheen met daarin een fannetje.
Is dus een boxed versie

Verwijderd

Topicstarter
OK hier is oplossing:

Ik heb als eerste een passende inbus sluitel gepakt en de 4 schroeven die op de intel heatsink zitten losgedraait.
(STEEK DE INBUS ER HEEL DIEP IN ANDERS ZIJN DE SCHROEVEN DOLGEDRAAIT, ZE ZITTEN NAMELIJK ERG STRAK!!!)
Daarna heb ik tussen het plastic kapje ( waarop zo`n glimmende sticker zit) en de metalen plaat die je te zien krijgt als de heatsink eraf is een platte schroevendraaier gezet en die heen en weer gewrikt. Dit moet je per hoek niet in 1 keer doen maar per stap, eerst hoek 1 een beetje, dan hoek 2, enz. Dan gaat het kapje eraf en zie je de printplaat met 2 ijzeren klemmetjes in het midden.
Die zitten vast aan 2 pennetjes per klem. Als je het systeem bekijkt hoe het vast zit kom je snel tot de conclussie dat je met dezelfde platte schroevendraaier die klemmetjes zonder ze te slopen los kan maken.
Dit kost nog niet eens een kwartier werk en je kan later de hele box er weer op zetten. (als je het goed doet)

Zo, ik hoop dat dit duidelijk genoeg is.

Voor de mensen die dit gaan proberen:

Succes!!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 26 oktober 2001 18:16 schreef allanzoet het volgende:
Is dus een boxed versie
okee maar zoals jij het tiept lijkt het alsof je het een BOXED noemt omdat er een BOX om de CPU printplaat heen zit ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1