Toon posts:

Geheugen erbij, kan het?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu 2x 64 Mb geheugen in mijn pc zitten.
Er is nog een geheugenslot vrij. Kan het en heeft het zin om er een module van 128 of 256 Mb bij te prikken?

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Vast wel... In je moboboekje (wat een woord :P) kijken schept meestal wel duidelijkheid

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:30

Greyfox

MSX rulez

Je zult het wel merken als je van 128 naar 256 gaat.
Hoeveel is afhankelijk van je OS.

MSX 2 rulez more

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Of het zin heeft ligt aan welk OS je draait en wat voor software je vaak gebruikt (des te zwaarder de software des te meer geheugen, en als je graag mee dan 1 zware applic aan heb staan)
daarnaast is het ook nuttig om te weten hoe snel je huidige geheugen is, als je dan je nieuwe geheugen op dezelfde snelheid koopt voorkom je een hoop problemen (dacht ik zo).

keb laatst 128MB SD PC133 gehaald maar ik heb toen wel mijn kast meegenomen naar de lokale PC-boer, en daar heeft een vriend van me die daar stage loopt mij geholpen met het kijken hoeveel en welk geheugen erin werkte (een 2e hands P200MMX was het slachtoffer ;)) uiteindelijk dus 1 reepje gekocht want mijn 2e bankje was kadoek :'(

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, met moederboard moet het geen probleem geven, want heb er net een nieuwe ingezet (A7A266). DDRAM geheugen wordt eveneens ondersteundt door mobo.
Maar goed, ik neem aan dat 2 x 64 en 1 x 256 = 384 Mb SDRAM geheugen gewoon naast elkaar zal werken?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ja

Verwijderd

Zal wel kunnen denk ik. E.v.t. die 2x 64Mb eruit doen en er plankjes van 128, of zelfs 256mb in doen. Kost tegenwoordig niet zoveel meer. :)
Pagina: 1