Toon posts:

Radeon 8500 probleempje?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ff een vraagje, ik heb zojuist een ATI Radeon 8500 in mijn pc'tje gestopt B-) en alles draaid zeer goed, maar in de benchmarks kom ik niet hoger dan 5700 punten (v2001), en in Unreal Tournament draaid het spel maar 50fps max. :r

Wie kan mij helpen het te fixen? Ik doe neem ik aan toch iets fout, want mijn voodoo 5 draaide meer dan 100fps, en die radeon heeft toch wel wat meer power dacht ik zo?

Alvast bedankt! cya

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
ik denk dat die 5700 punten aardig kloppen met je p800, en misschien heb je wel de 250 mhz oem versie die iets minder presteerd?

dat van ut is idd wel errug laag, maar mijn ouwe voodoo 3000 draaide ook super goed met ut, dat doen alle voodoo kaarten.

ik ga morgen de mijne halen, krijg alleen nog te horen welke versie het is.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

UT loopt toch zowieso nog niet echt lekker met de nieuwe Radeon? Driverkwestie?

Verwijderd

Op wat voor resolutie draai jij UT dan???

Verwijderd

In 1600x1200@32bit haal ik met m'n 1,2GHz en Radeon (1) 64MB DDR ViVo in UT gemiddeld zo'n 65 frames, dus dat in UT mag wel wat hoger.

Zorg er voor dat je de nieuwste drivers en DX8 geinstalleerd hebt, en dan is het een kwestie van wachten op nieuwe drivers (is ATi helaas geen kei in)

Verwijderd

UT is zwaaaar cpu-afhankelijk, en wat eigenlijk nog erger is, de Unreal (/UT) engine was oorspronkelijk gemaakt voor Glide-only en loopt daarom ook zo hard op Voodoo-kaarten.

ATI drivers hebben btw wel een bugje :'( , vsync kan niet uitgezet worden waardoor je fps een behoorlijke dreun krijgen...helaas, wachten tot ATI dat fixed.

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op vrijdag 26 oktober 2001 15:52 schreef salvador4 het volgende:
ik denk dat die 5700 punten aardig kloppen met je p800, en misschien heb je wel de 250 mhz oem versie die iets minder presteerd?

dat van ut is idd wel errug laag, maar mijn ouwe voodoo 3000 draaide ook super goed met ut, dat doen alle voodoo kaarten.

ik ga morgen de mijne halen, krijg alleen nog te horen welke versie het is.
die p3 is daar snel genoeg voor hoor
daar zal het echt niet aan liggen
ik denk dat het aan de drivers ligt
je zal nog wel ff moeten wachten voor een paar goede drivers

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op vrijdag 26 oktober 2001 16:05 schreef MysteryTweaker het volgende:

[..]

die p3 is daar snel genoeg voor hoor
daar zal het echt niet aan liggen
ik denk dat het aan de drivers ligt
je zal nog wel ff moeten wachten voor een paar goede drivers
ik zeg niet dat een p800 nie snel genoeg is maar zeker wel een bottleneck voor de 8500. vergeet niet dat alle grote review sites de 8500 testen op of: een p4 1700 of meer, een athlon 1400+ of athlon xp's 1800. met die setup's en meestal meer dan 256 mb ddram halen ze rond de 7000/8000 punten. met een beetje tweaking en nieuwe drivers kom je misschien rond de 6000/6500 icm met eeb p800 wat toch best aardig is.

Verwijderd

Topicstarter
Oke thnx, ik draai UT overigens in 1280*1024*32 alle textures high. Maar mijn voodoo zat ik regelmatig 150fps zelfs, dus tja errug vreemd. Maar over het algemeen ben ik zeer tevreden met mijn Radeon. Het is de retail versie. B-)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

jullie zijn niet tevreden met 65 fps?
vreemd :)

je speelt zo'n spel toch om de lol? dan kan het je toch een worst zijn hoeveel frames je haalt, als het maar goed speelt... je merkt echt bijna geen verschil tussen 65 en 150 fps (maar dat wisten jullie vast al >:))

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik denk dat de FPS dipjes erg belangrijk zijn

als die maar niet onder de 35-40fps komen

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:09
Op Friday 26 October 2001 16:01 schreef KaoZ het volgende:
UT is zwaaaar cpu-afhankelijk, en wat eigenlijk nog erger is, de Unreal (/UT) engine was oorspronkelijk gemaakt voor Glide-only en loopt daarom ook zo hard op Voodoo-kaarten.

ATI drivers hebben btw wel een bugje :'( , vsync kan niet uitgezet worden waardoor je fps een behoorlijke dreun krijgen...helaas, wachten tot ATI dat fixed.
Ik las dat je de vsync wel uit kon zetten, maar om dit te doen moet je juist de vsync aanzetten :) (serieus).

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik baal er al van als mijn voodoo5 onder de 85 fps komt in ut en dat is in 1024x768. :)

Verwijderd

Ik denk dat jou probleem ligt aan het feit dat vsync ingeschakeld is, dit is bij vele 8500 reviews al es vermeld geweest. Dit verklaard volgens mij dat je zulke lage fps haalt in UT.

Hope this helps

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik nu ff heel dom doen, waar ken ik die Vsync uitschakelen? |:(

Verwijderd

Ik ben er achter gekomen dat je bij advanced options onder beeldscherm instellingen je kaart kan installen dat hij altijd truvision inschakeld.

Dan loopt je effectieve snelheid met zo'n 40-50% terug! Ik kwam daarachter door 3DMark2001. Deze gaf ook van die lage benchmarks, ondanks dat volgens dit programma er geen FSAA was ingeschakeld, nu dus wel! Overigens kan dit effect ook zijn opgetreden door settings van Powerstrip! :(

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Op Sunday 28 October 2001 20:23 schreef John_Hoek het volgende:
Ik ben er achter gekomen dat je bij advanced options onder beeldscherm instellingen je kaart kan installen dat hij altijd truvision inschakeld.
Heb ik het nu fout of haal je hier TrueForm en SmoothVision doorelkaar :) :?

Verwijderd

misschien ligt het inderdaad aan je pc sorcerer. je kan beter een andere kopen. een zoals een vriend van je heeft, je weet wel zon 1GHZ hahaha, nee leuk kaartje, maar inderdaad een andere processor zou niet gek zijn....
Gegroet you know who!!!! >:)

Verwijderd

Topicstarter
yeah right, moet ik zeker ook zo'n grandioze 4400rpm hd erin gooien of niet? |:(

Loop er dan toch maar aan te denken nieuwe proc + mobo + geheugen te kopen. Als dat inderdaad de bottleneck zou zijn. Wat zal ik kopen een AMD 1800XP of P4 1,9ghz? B-)

Verwijderd

Wat vindt je zelf het beste, als je een AMD sneller vindt of beter kies je die. Als je toch voor betrouwbaarheid gaat, en toch wel snelheid. kies dan die p4. Nou ja veel suc6 ermee en ik hoor het vast nog wel...
Gegroet Your friend

Verwijderd

Doe net zoals je vriendje muis en koop binnenkort een XP 1800+

Maaruh .. wel eerst dit probleem solven en dan komen we weer lannen ;)

Zaterdag heb ik trouwens vrij
Ik heb trouwens een hele simpele oplossing voor jouw FPS probleem.

Radeon eruit, V5 erin, radeon opsturen naar Maus,
Booten, F8 , Win9x, en spelen maar.

of

Radeon eruit, radeon opsturen naar Maus, V5 erin,
Booten, F8 , Win9x, en spelen maar.

Verwijderd

Topicstarter
haha laten we dat maar niet doen mausie...:7
Maja, al met al ben ik goed tevreden over de kaart, en valt hij me zeker niet tegen. Dan maar ff wachten op nieuwe drivers, (en een nieuwe pc weer :))
Pagina: 1