Toon posts:

Asus S8200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van deze notebook?

- Asus S8200 Notebook
- Celeron 700Mhz cpu
- 192Mb geheugen
- 10Gb Harddisk
- 12.1 SVGA TFT
- 8Mb video geheugen
- Extern diskette-station
- Externe CD-Rom
- 56k Modem
- LAN
- USB Mini mouse
- Li-Ion batterij
- Incl. draagtas
- Windows XP NL Home

Dit zijn in grote lijnen de specificaties van de asus s8200. De prijs is fl. 3250,-.

Ik zit met de volgende vragen:
- Is die celly 700 snel genoeg om over een jaar of 4/5 de standaard office programma's te kunnen gebruiken?
- Is deze laptop van z'n specs genoeg voor bijvoorbeeld 3d Studio Max?
- Wat vinden jullie van Asus over het algemeen?

(nadeel is dat ik de 1 jarige garntie niet met een paar jaar kan uitbreiden)

Verwijderd

Volgens mij is die Aldi notebook veel beter en kost maar f250,- duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 15:29 schreef scipot het volgende:
Volgens mij is die Aldi notebook veel beter en kost maar f250,- duurder.
Jah, kan wel beter zijn en ook die van de aldi denk ik over na, maar ik wil nu gewoon weten hoe het met de asus is.

/me vindt voor zijn budget 250 gulden erg veel

Verwijderd

tja voor dat geld, zeker incl btw ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 15:52 schreef SiCnEsSs het volgende:
tja voor dat geld, zeker incl btw ;(
Waarom ;(?

Maar vergeet de prijs en het merk even dan. Kan ik hiermee een paar jaartjes vooruit voor office/internet enzo? En met 8MB videogeheugen, kan ik een beetje 3Dmaxen en af en toe een spelletje spelen (denk meer aan fifa dan aan quakeIII)?

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op vrijdag 26 oktober 2001 15:25 schreef Rampheerde het volgende:

Dit zijn in grote lijnen de specificaties van de asus s8200. De prijs is fl. 3250,-.

Ik zit met de volgende vragen:
- Is die celly 700 snel genoeg om over een jaar of 4/5 de standaard office programma's te kunnen gebruiken?
- Is deze laptop van z'n specs genoeg voor bijvoorbeeld 3d Studio Max?
- Wat vinden jullie van Asus over het algemeen?

(nadeel is dat ik de 1 jarige garntie niet met een paar jaar kan uitbreiden)
De garantie kun je officieel wel uitbreiden; 3 jaar caryy-in, binnen 1 werkdag gerepareerd, dekking van materiaal en a.l. moet fl. 450,= kosten.

Als je er nu Office 2000 of XP opzet werkt ie over een aantal jaar ook nog wel. Het is natuurlijk puur afhankelijk van je eigen upgrade drift. De meeste bedrijven upgraden echt niet bij elke nieuwe versie van een office pakket.

De S8200 is een van de asus notebooks die redelijk vaak getest wordt (samen met de A1x00) ik zou zeggen zoek eens. De meeste reviewers zijn wel enthousiast.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Topicstarter
En 3D studio Max dan? De render wordt toch met de processor gedaan? En games? Ik ga echt niet de hele tijd zitten gamen, maar het is toch leuk als het kan zeg maar. Kan dat met 8MB videokaart?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 26 oktober 2001 18:11 schreef Rampheerde het volgende:
En 3D studio Max dan? De render wordt toch met de processor gedaan? En games? Ik ga echt niet de hele tijd zitten gamen, maar het is toch leuk als het kan zeg maar. Kan dat met 8MB videokaart?
Met 8 mb was je 3 jaar geleden DE man. Nu is het al vrij weinig. Die celeron 700 is ook niet echt snel.
Ik zou ff kijken wat er allemaal in die laptop van de aldi zit. Als je voor 250 piek meer, veel meer rekenkracht hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar ik moet even weten of het genoeg is. Die aldi is oké, dat weet ik, maar ik wil graag weten wat ik met die asus kan.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Over je vraag, wat vind je over asus als merk:
-Ik heb 2 mobo's gehad, die het goed deden.
-Asus videokaart doet het perfect.
Dus met het merk Asus zit het wel goed (net als met de meeste andere merken).

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 15:56 schreef Rampheerde het volgende:

[..]

Waarom ;(?

Maar vergeet de prijs en het merk even dan. Kan ik hiermee een paar jaartjes vooruit voor office/internet enzo? En met 8MB videogeheugen, kan ik een beetje 3Dmaxen en af en toe een spelletje spelen (denk meer aan fifa dan aan quakeIII)?
hmmz jah kan wel.. maar ;( omdat je een notebook niet kunt upgraden, dan zit je na een tijdje met dat ding.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, upgraden is wel jammer, maar goed. Als ik er een poosje mee kan werken vind ik het ook wel goed.

Over een paar jaar verdien ik zóveel geld dat ik alles laptops in één keer kan kopen ;)
Pagina: 1