Regex waarin een teken niet voorkomt

Pagina: 1
Acties:

• TiG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 14:19
Ik ben bezig met een ubb parser, en heb dus veel RegEx'en nodig, tot nu toe ging alles goed, maar nu weet ik het ff niet meer!
Het probleem is het volgende:
Ik wil / me vervangen door /me .... Maar hij mag [/me] dus niet gaan vervangen :+
nu dacht ik dus aan de volgende regex:
code:
1
/[^[]\/me(.+)\n/U

Het probleem is alleen dat hij nu dus
code:
1
[/b]/me snapt het niet

vervangt door
code:
1
[/b[me] snapt het niet[/me]

Dit is dus niet de bedoeling. Ik moet dus iets hebben wat alleen maar kijkt of het er niet instaat maar zelf niet meedoet aan de replace. Kan dit?

U gaat door voor de retorische vraag...

Verwijderd

Zoek eens: [search=regex]

• TiG
Ik heb gezocht, maar in geen enkel topic werd er antwoord op deze vraag gegeven. Er is wel een paar keer dezelfde vraag gesteld, maar meestal werd er omheen gewerkt. Dit moet toch wel kunnen?

• TiG
Ok, ik heb met veel proberen het zelf opgelost *D

Voor de mensen die het intereseert:
Ik gebruik nu de volgende regex:
code:
1
/([^[])\/me(.+)(\n|$)/U

Hierbij heb ik dus het probleem voorkomen door in de replace \\1 te zetten op de plek waar die ene character stond die ik eigenlijk niet wilde matchen. Niet echt netjes vind ik, maar het werkt.

Verwijderd

Als je even verder gezocht had had je het verhaal over /me :P hier kunnen vinden.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Arien: Als je even verder gezocht had had je het verhaal over /me :P hier kunnen vinden.
Da's lang geleden, toen kwamen de Topix dev'ers hier volgens mij nog om regex adviezen :D (en ik kon toen ook nog wel wat adviezen gebruiken :) )
Pagina: 1