Toon posts:

[regex] Alleen letters en cijfers

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap helemaal niets van die reguliere expressies,
is er iemand die weet hoe ik een gegeven string kan omzetten naar een string met alleen maar cijfers en letters?
Dus alle andere dingen eruitfilteren zeg maar...
'k weet trouwens niet of dit hier thuishoort of in Webscripting, want het gaat wel over php, maar het is geen webscripten

Verwijderd

ceidhof: Ik snap helemaal niets van die reguliere expressies, is er iemand die weet hoe ik een gegeven string kan omzetten naar een string met alleen maar cijfers en letters?
Er zijn tutorials... ;)

In Perl:
code:
1
s/[^a-z0-9]//ig;

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Op vrijdag 26 oktober 2001 15:12 schreef ceidhof het volgende:
Ik snap helemaal niets van die reguliere expressies,
is er iemand die weet hoe ik een gegeven string kan omzetten naar een string met alleen maar cijfers en letters?
Dus alle andere dingen eruitfilteren zeg maar...
'k weet trouwens niet of dit hier thuishoort of in Webscripting, want het gaat wel over php, maar het is geen webscripten
klinkt wel errug requesterig iig :)

maar bekijk de faq van programming eens
daar staan een aantal regex tutorials in :)

en gebruik anders de search eens en zoek dan op Arien of tomato (de masters in dit spul) :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben er al achter hoe je juist die letters en cijfers wijzigt, maar de bedoeling is dus dat het andersom gaat... Het is misschien wel requesterig, maar ik heb niet zo ontzettend veel tijd om mij daarin goed te verdiepen...

Verwijderd

PHP:
1
2
3
<?
$string = ereg_replace("[^A-Za-z0-9]", "", $string);
?>

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op vrijdag 26 oktober 2001 17:08 schreef ceidhof het volgende:
Nou ik ben er al achter hoe je juist die letters en cijfers wijzigt, maar de bedoeling is dus dat het andersom gaat... Het is misschien wel requesterig, maar ik heb niet zo ontzettend veel tijd om mij daarin goed te verdiepen...
Als je geen tijd hebt om je te verdiepen in programmeren/scripten is er 1 hele simpele oplossing.. ga niet programmeren/scripten.. :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 22:30
Op vrijdag 26 oktober 2001 18:11 schreef Creepy het volgende:

[..]

Als je geen tijd hebt om je te verdiepen in programmeren/scripten is er 1 hele simpele oplossing.. ga niet programmeren/scripten.. :)
Wel eens van een deadline gehoord? Dan heb je niet meer tijd dan de 24 uur van een dag :)

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
ik heb altijd geleerd dat je niet opnieuw het wiel hoeft uit te vinden ;)

Maar toch ben ik wel van mening dat je 't ooit zelf zal moeten leren.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
:)

Eigenlijk wil ik toch even opmerken dat dit _erg_ basic is (op regex gebied), na het lezen van de eerste pagina van iedere perl of regex tutorial zou dit al geen probleem meer voor je zijn.
Maar goed, Arien heeft toch echt al antwoord gegeven. Om nog iets bij te dragen aan deze leuke thread zal ik zijn antwoord nog naar PHP voor je vertalen:
PHP:
1
2
3
4
5
<?
$p = "/[^a-z0-9]+/i";
$r = "";
$s = preg_replace($p, $r, $s);
?>

HTH