Toon posts:

[HTML/CSS] background kleur

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pagina gemaakt.

Dit is een frames pagina waarbij ik tussen de frames ruimtes heb gemaakt (net alsof het tabellen zijn)

maar het probleem is dus nu dat de achtergrond oranje moet worden en dat dus de ruimtes tussen de frames wit blijven.....

zie onderstaand image... Kan ik dit instellen dat die ook oranje moeten worden?

Afbeeldingslocatie: http://www.opelfriendsforever.nl/tweakers/show.gif

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 22:36

Mindwalker

zappen is zinloos

Ja, dat kan. Ik dacht zoiets als
code:
1
<FRAMESET BORDERCOLOR="jouw_kleur" BGCOLOR="jouw_kleur">

Ik weet het niet meer precies, ik gebruik vrijwel nooit frames. Maar zo kom je er wel uit dacht ik.

Voor meer info over CSS kijk je hier.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• Dennis
  • Laatst online: 22:34
Op vrijdag 26 oktober 2001 15:49 schreef twmc het volgende:
Ja, dat kan. Ik dacht zoiets als
code:
1
<FRAMESET BORDERCOLOR="jouw_kleur" BGCOLOR="jouw_kleur">

Ik weet het niet meer precies, ik gebruik vrijwel nooit frames. Maar zo kom je er wel uit dacht ik.

Voor meer info over CSS kijk je hier.
En dat moet CSS voorstellen?? :Z
Kun je niet zelf ff beter op die link klikken naar w3schools :?

Enne, wat jij hier schrijft werkt dus niet :( , en met css werkt het wel :) *D
code:
1
<frameset style="background-color: blue; border-color: red;" rows="500,500" cols="500,500">

Echter, alleen de rode rand komt er dan omheen, ik heb ff geen idee hoe jij die "margin" tussen de twee frames hebt gemaakt, maar er komt bij mij alleen maar een rode rand en geen blauwe opvulling, dus ik vrees dat dat sowiezo niet kan, maar misschien heb ik het wel mis ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende HTML/CSS code:

en zoals je kunt zien heb ik de ruimte tussen de frames gemaakt m.b.v. framespacing... ik heb de pagina ook al in geladen in een andere pagina (misschien dat de kleur erdoorheen kwam) maar dat is dus ook niet zo... dus ik weet niet meer hoe het moet en of het kan...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?
<frameset framespacing="5" border="0" frameborder="0" cols="150,*,150" style="background-color: blue;">
  <frame name="left" src="fill.html"  scrolling="no"   noresizestyle="border-style: solid; border-color: #0091FF; border-width: 2;">
  <frame name="menu" src="menubar.html"  scrolling="no"  noresize style="border-style: solid; border-color: #0091FF; border-width: 2;" target="main">
  <frame name="main" src="welkom.html"  scrolling="auto" style="border-style: solid; border-color: #0091FF; border-width: 2;" target="_self">

<noframes>
  <body>

<p>Op deze pagina worden frames gebruikt, maar uw browser ondersteunt geen frames.</p>

</body>
  </noframes>
</frameset>
?>

Ik heb t even tussen PHP tags gezet omdat anders de hele code vern**kt wordt... dus het is een HTML script in een HTML pagina en geen PHP

• Mindwalker
  • Laatst online: 26-05 22:36

Mindwalker

zappen is zinloos

Op vrijdag 26 oktober 2001 17:29 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

En dat moet CSS voorstellen?? :Z
Ik heb ook nooit gezegd dat het CSS is, maar ik had het idee dat je er geen CSS voor nodig hebt. Blijkbaar had ik het probleem niet helemaal begrepen.

De code die ik gaf klopt inderdaad niet helemaal. Was iets wat ik wel eens gebruikte, maar dat doet inderdaad niet helemaal wat de bedoeling is.

En die link is alleen maar handig als je meer over CSS wilt weten. Komt altijd van pas. En ik kom er inderdaad zelf vaak :)

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 18:04 schreef ShockWave het volgende:
Ik heb t even tussen PHP tags gezet omdat anders de hele code vern**kt wordt... dus het is een HTML script in een HTML pagina en geen PHP
Je hebt ook code tags, voor html en dat soort gedoe,
code:
1
dan krijg je het duz zo te zien

[ code ]
lalala
[ / code ]

• Dennis
Cewl, het is in frontpage gemaakt :+

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou het in FP zijn gemaakt??

• Dennis
Op vrijdag 26 oktober 2001 19:22 schreef ShockWave het volgende:
Waarom zou het in FP zijn gemaakt??
code:
1
2
3
4
5
<noframes>
  <body>
  <p>Op deze pagina worden frames gebruikt, maar uw browser ondersteunt geen frames.</p>
  </body>
  </noframes>

;)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dennis, kijk uit! Er zitten hier mensen, en die vinden dit soort opmerkingen niet zo leuk! Zoek maar in GoT op Lorum Ipsum... :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 20:23 schreef Prammenhanger het volgende:
Dennis, kijk uit! Er zitten hier mensen, en die vinden dit soort opmerkingen niet zo leuk! Zoek maar in GoT op Lorum Ipsum... :)
Er zitten meer mensen die het met dennisdotcom eens zijn denk ik ;)

Verwijderd

Als ik jou was zou ik het hele frames gebeuren vergeten en de site gewoon in tabellen bouwen.
Ik heb net wat dingetjes uit zitten proberen maar ik kreeg het met frames ook niet voor elkaar.
Met tabellen is het wel heel makkelijk voor elkaar te krijgen.

• Dennis
Op vrijdag 26 oktober 2001 20:23 schreef Prammenhanger het volgende:
Hmmmmz, zeker dat topic van OzBoz :? Die kende ik nl. al 8-)
Op vrijdag 26 oktober 2001 20:27 schreef Cheatah het volgende:
Er zitten meer mensen die het met dennisdotcom eens zijn denk ik ;)
Ik bedoelde het niet als kritiek op Frontpage, ik constateer alleen iets. :)
Op zaterdag 27 oktober 2001 01:26 schreef Mamber het volgende:
Als ik jou was zou ik het hele frames gebeuren vergeten en de site gewoon in tabellen bouwen.
Ik heb net wat dingetjes uit zitten proberen maar ik kreeg het met frames ook niet voor elkaar.
Met tabellen is het wel heel makkelijk voor elkaar te krijgen.
Hopelijk wordt dit geen frames <> tabellen discussie, maar je hebt uiteraard wel gelijk. Ookal wordt het dan nog wel vrij ingewikkeld met CSS code, zeker als je tabellen dynamisch worden gegenereerd (weet niet of het zo is) is het knap lastig. :)

Verwijderd

dennisdotcom: Hopelijk wordt dit geen frames <> tabellen discussie.
Frames en tabellen? :? CSS *D

• Dennis
Op Sunday 28 October 2001 02:14 schreef Arien het volgende:
Frames en tabellen? :? CSS *D
Hier kan ik het nou 100% mee eens zijn 8-) *D
Pagina: 1