[Internet delen] Wel netwerk, geen inet.

Pagina: 1
Acties:

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
Ik heb dus als probleem dat ik het internet niet op beide pc's kan gebruiken.

Met het netwerk zelf heb ik geen probleem, dat werkt goed.
Maar ik krijg het maar niet voor elkaar het internet op beide machines te openen.

Hier volgen wat spec's van de machines.

1 - server.
Cyrix M II 300Mhz
256MB PC133 geheugen
4MB video AGP-kaart.
10GB HD (Maxtor)
1x 10/100Mbit LevelOne NIC (LAN)
1x 10Mbit LevelOne NIC (Inet)
1x CD-rom.

2 - cliënt.
AMD TB 850@1000Mhz
768MB PC133
GF2 32MB videokaart
1x 15GB HD en 1x 40GB (beide Maxtor)
10/100Mbit LevelOne NIC

Beide pc's zijn natuurlijk verbonden met een crosscable.

Ik ben nu al twee dagen bezig met het zoeken naar antwoorden.
Ik wil dat ik op beide pc's kan internetten, nu is dat er dus maar één. :(

Ohja, beide pc's hebben als OS WinME, binnenkort gaat er Linux op die server maar voorlopig niet.

Kom dus niet met een antwoord als: Flikker ME d'r af, want daar heb ik niets aan.

Hier is nog een ander topic van mij.
[topic=300070/1/25]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ik neem aan dat je weet, dat wij bij dit soort postings als eerste naar je IP settings en de inet sharing methode gaan vragen?

Lees voor de grap de FAQ van Network Troubleshooting door. Zeker dit hoofdstuk lijkt me erg interessant! ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op vrijdag 26 oktober 2001 15:08 schreef FoolZero het volgende:
Ik neem aan dat je weet, dat wij bij dit soort postings als eerste naar je IP settings en de inet sharing methode gaan vragen?

Lees voor de grap de FAQ van Network Troubleshooting door. Zeker dit hoofdstuk lijkt me erg interessant! ;)
Rest my case (again) ;)

iRacing Profiel

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 15:08 schreef FoolZero het volgende:

inderdaad... wat zijn je ip settings... en wat gebruik je voor inet-sharing?

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Tja, de FAQ had ik al gelezen.
Ik maak gewoon ergens een hele domme fout, maar waar?
Mijn server krijgt een IP-adres toegewezen van mijn provider.

Het TCP-IP-protocol dat ik gebruik om het inet te delen heeft als IP 192.168.1.1 en als subnet 255.255.255.0
De cliënt heeft als IP 192.168.1.2 en ala subnet 255.255.255.0.

IP-adressen heb ik wat dat betreft overgenomen uit de FAQ.

Maar als ik op de cliënt in WINIPCFG ga kijken, dan staat daar als IP-adres 169.254.239.248 :?
Op de server heb ik weer een ander IP-adres zoals 169.254.189.226, beide pc's hebben 255.255.0.0 als subnetmasker in WINIPCFG....

Ik begrijp er ff geen bal meer van.

Verwijderd

Mischien een idee hoor, ik heb de faq niet gelezen maar ik doe t zelfde met win98 en xp als server
hierbij sharing gebruiken je netwerkkaarten op handmatig ip zetten in dezelfde range en als gateway de server instellen en als primaire dns ook server, secondaire normale dns
dit op beide pc's instellen en voila.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 26 oktober 2001 15:26 schreef bazs2000 het volgende:
Maar als ik op de cliënt in WINIPCFG ga kijken, dan staat daar als IP-adres 169.254.239.248 :?
Op de server heb ik weer een ander IP-adres zoals 169.254.189.226, beide pc's hebben 255.255.0.0 als subnetmasker in WINIPCFG....
Het lijkt erop dat je IP binding niet helemaal tof gaat. Wel is het typisch, dat je het op twee PC's hebt. Nu vraag ik me af of je wel in het goede TCP/IP device, die IP adressen hebt ingeklopt... :?

Misschien kun je wat schermprintjes maken en deze hier posten (als je tenminste weet hoe dat moet...)

Probeer anders zo gedetaileerd mogelijk te omschrijven hoe je die TCP/IP settings hebt ingegeven.

Ow, en probeer op beide PC's even een 'ping 127.0.0.1'
Dit doe je vanuit een DOS box. Daar kun je ook meteen ipconfig /all intypen en het resultaat hier posten.

Heal the internet ...

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Pingen naar 127.0.0.1 gaat op beide machines foutloos en goed.
Het schermpje van IPCONFIG wordt niert weergegeven wanneer ik dat wil uitvoeren.
Ook laat IPCONFIG beide pc's bevriezen.
Mischien een idee hoor, ik heb de faq niet gelezen maar ik doe t zelfde met win98 en xp als server
hierbij sharing gebruiken je netwerkkaarten op handmatig ip zetten in dezelfde range en als gateway de server instellen en als primaire dns ook server, secondaire normale dns
dit op beide pc's instellen en voila.
Dit zorgt ervoor dat ik helemaal niet meer kan internetten.
Het lijkt erop dat je IP binding niet helemaal tof gaat. Wel is het typisch, dat je het op twee PC's hebt. Nu vraag ik me af of je wel in het goede TCP/IP device, die IP adressen hebt ingeklopt...
IP-adressen staan goed (althans, volgens de informatie die ik hierover heb gelezen).

Heb ik hier een byzonder probleem te pakken ofzo?
Het enige wat ik hier voor elkaar krijg is dat ik kan internetten op mijn server, en dat het netwerk volledig funktioneerd.
Maar internetten op de cliënt wil maar niet lukken.
Het moet hem in de IP-adressen zitten.

Weet er iemand een soort van online handleiding?
Ik ben toch niet de enige die dit aan de hand heeft. :?

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 26 oktober 2001 16:22 schreef bazs2000 het volgende:
Pingen naar 127.0.0.1 gaat op beide machines foutloos en goed.
Het schermpje van IPCONFIG wordt niert weergegeven wanneer ik dat wil uitvoeren.
Ook laat IPCONFIG beide pc's bevriezen.
Dat is niet gezond...
IP-adressen staan goed (althans, volgens de informatie die ik hierover heb gelezen).
Dan ben ik nog steeds benieuwd hoe ik dat mag zien (maar eerlijk gezegd is het wel behoorlijk moeilijk om hier iets fout aan te doen).
Heb ik hier een byzonder probleem te pakken ofzo?
Het enige wat ik hier voor elkaar krijg is dat ik kan internetten op mijn server, en dat het netwerk volledig funktioneerd.
Maar internetten op de cliënt wil maar niet lukken.
Het moet hem in de IP-adressen zitten.
Dus je intranet doet het wel gewoon... Das niet helemaal raar, want die (vage) IP adressen zitten in hetzelfde subnet als dat het masker filtert, dus zou dat idd gewoon moeten werken. Maar het blijft natuurlijk vaag allemaal.

Het eerste waar ik nu aan zit te denken is een goede virusscanner en als dat niks oplevert een herinstallatie van beide systemen... Alleen is dat laatste weer vreselijk tijdconsumerend :(

Heal the internet ...

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Ok even basis opzet!

Ik gebruik ook de mogelijk heden van windows om internet te delen.(het moeilijkste zit in het opzetten van de server, en dit is in principe niet moeilijk)(dit werkt wel zo als je via de kabel werkt)

2 nic's (1 verbonden met lan en de ander met net.

1. (Server)kijk bij de instellingen van je netwerk dat je voor elke kaart een TCP/IP protocol hebt geïnstalleerd!

De "Net"kaart krijgt geen ip die laat je gewoon doen.
De "Lan"kaart krijgt het ip 198.168.0.1 sub 255.255.255.0
En voor de rest NIKS invullen.(Geen gateway, geen dns, geen wins, niks)

2. (Client) ook bij de netwerk instellingen. Geen ip en geen subnet invullen, maar op "auto" laten staan.
En voor de rest NIKS invullen.(Geen gateway, geen dns, geen wins, niks)

3. (Server) Installeer via Software(config.scherm)
Het delen van de internet verbinding, dit staat onder
internet werkset.

4. (Server) Als dat erop staat ga je naar je
bureauass.\communicatie >> wizard thuisnetwerk

in dit proggie geef je aan welke nic de "net"kaart is en welke de "lan"kaart is.

volgend,volgende,enz.

5. (Server) Dan open je internet explorer.
Bij de installatiewizard geef je twee keer aan dat je via een LAN contact maakt!!!

je geeft handmatig je proxyserver op.(vergeet de poort niet)

volgede, mailinstellingen, volgende klaar.

6. herhaal 5. je op de clientpc.

Verwijderd

die ip adressen die je ziet met ipconfig zijn APIPA adressen. windows 2000 en windows ME geven een apipa adres aan een netwerk kaart als deze staan ingesteld dat ze hun IP-adres via DHCP moeten verkrijgen maar geen DHCP server kunnen vinden. dan heb je wel een netwerk verbinding maar je ip adressen kloppen niet.

waarschijnlijk duurt het ook erg lang voor dat je pc is opgestart, hij zoekt eerst naar een dhcp server en bedenkt een APIPA adres en controlleert of dat niet in gebruik is en gaat dan pas verder.

kijk je configuratie van de nic's nog maar eens na.

suc6

Verwijderd

Ik werk niet met MS Internet Sharing, maar voordat je alles over hoop haalt zou ik toch eens proberen je server (met INet verb.) IP adres als Gateway in te vullen op je Client.
Als het goed is krijgt je server van je provider op de betreffende interface (modem/ NIC) een gateway toegewezen voor adressen buiten het subnet van je provider.

Dus vul geen gateway in op de NIC van je server, waarmee je op je netwerk zit. En vul het IP adres van je server in als Gateway op je cient.

It's worth a try :)

Verwijderd

beide computers bevriezen wanneer je IPCONFIG uitvoert? Da's idd niet gezond. Ik zou de netwerkonderdelen van beide computers maar eens opnieuw installeren. In ieder geval het TCP/IP protocol.
Pagina: 1