Was ik maar rijk en niet zo knap...
In Elektuur stond daar een hele serie over dusss, Maar wij kunnen pas ook zo'n opdracht kiezen maar ik voor iets anders gekozen. Maar volgens mij kun je dus echt veel met VB en lego.
succes!
succes!
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
He chillen! Dat heb ik vorig jaar ook moeten doen 
Wij moesten programmeren in NQC, is een vermakkelijkte versie van C.
Was opzich wel leuk, je kunt best leuke dingen met die robotjes... (van een tafel af laten rijden, omdat de rem-functie niet werk kunnen ze overigens niet zo goed tegen
)
Ik kan je alleen jammer genoeg niet vertellen welk pakket van mindstorms we hadden (mindstorms is overigens wel het coolste). Volgens mij zo'n standaard pakketje, maar das voldoende....
Wij moesten programmeren in NQC, is een vermakkelijkte versie van C.
Was opzich wel leuk, je kunt best leuke dingen met die robotjes... (van een tafel af laten rijden, omdat de rem-functie niet werk kunnen ze overigens niet zo goed tegen
Ik kan je alleen jammer genoeg niet vertellen welk pakket van mindstorms we hadden (mindstorms is overigens wel het coolste). Volgens mij zo'n standaard pakketje, maar das voldoende....
Ok, relaxed
Ik had vroeger ook zoiets van fisher techniek waarbij je dan met je commodore 64 een programma in basic kon schrijven... fantastisch, zelfs een eigen printer en daarna plotter gemaakt... leuk speelgoed maar dit gaat nog iets verder zie ik... techniek staat ook niet stil he..
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Verwijderd
Bij ons op de computerclub (Jaaaaah, middelbare school) hebben we een keer voor een wedstrijd een lego kar gemaakt met camera, lichtsensor, grijparm, een soort afstandssensoren microfoon enz. en die werd aangestuurd met een 486 + een zelf geschreven Turbo pascal progseltje en een velleman interface kaart. Was wel gaav misshcien dta ik er nog foto's van kan vinden. Hij kon zelfs automatisch om opjecten heen rijden
. Maar het is wel veel leuker dan mindstorms want dat hadden we met die wedstrijd gewonnen en dat is toch veel gelimiteerder.
Maar had je dan motoren van lego, of gewoon kleine electromotortjes gekocht bij een of andere winkel???
Verwijderd
wij hebben fisher techniek spulen bestuurd
dat deden we via een plc siemens S7-300
dan aanstuuren doormiddel van ladder en graph
is best wel leuk om te doen dat plc besturen
alleen jammer dat onze docent dr zo weinig van af wist
dat deden we via een plc siemens S7-300
dan aanstuuren doormiddel van ladder en graph
is best wel leuk om te doen dat plc besturen
alleen jammer dat onze docent dr zo weinig van af wist
Ook toevallig! Heb net voor mijn profielwerstuk een robotaanturing gemaakt. Ik weet niet wat je precies wilt maar in de Elektuur stond een leuk artikel over mini-robots.
Als je een microcontroller nodig hebt, kun je het beste een simpele BASIC stamp gebruiken.
Als je een microcontroller nodig hebt, kun je het beste een simpele BASIC stamp gebruiken.
Ook leuk: SimpleRTJ
Dit pakket maakt het mogelijk om een micro-processor te programmeren met JAVA. (Alhoewel een echte die-hard natuurlijk direct assembly leert wanneer hij een uPC wil programmeren).
Er bestaat ook een SimpleRTJ module voor de Handyboard controller die door het MIT is ontworpen. Je kunt hier direct een aantal motoren, servo's en (LEGO) sensoren op aansluiten. Ideaal voor onderwijs-doeleinden.
Dit pakket maakt het mogelijk om een micro-processor te programmeren met JAVA. (Alhoewel een echte die-hard natuurlijk direct assembly leert wanneer hij een uPC wil programmeren).
Er bestaat ook een SimpleRTJ module voor de Handyboard controller die door het MIT is ontworpen. Je kunt hier direct een aantal motoren, servo's en (LEGO) sensoren op aansluiten. Ideaal voor onderwijs-doeleinden.
Verwijderd
NQC (als je voor mindstorms gaat) ! Heb ik goede ervaringen mee. 2 jaar geleden nog een zelf ontworpen insect mee gemaakt en geprogrammeerd en die wordt nu dus al 2 jaar gebruikt op open dagen van de HE. Zonder problemen en vrij realistisch, iets wat naar mijn mening alleen met een soort van programmeer taal kan
Mindstorms is denk ik het makkelijkste kant en klaar pakket. Zeker met de betere programmeertalen (VB en NQC en de PBrick Script Language (was ooit te vinden op Lego.com)
Pagina: 1