Toon posts:

Nieuw systeem kopen wie helpt mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen?
Ik wil mijn systeem langzaam vernieuwen.Met langzaam bedoel ik eerst het belangrijkste vernieuwen en dan steeds uitbreiden.Ik ben dus opzoek naar de volgende onderdelen: Moederbord, Processor, eventueel Geheugen.Ik heb hier nog liggen 3dfx voodoo 3500, Maxtor 60 Gb 7200 rpm, 4 banks geheugen sdram 128 mb pc100, a-open cdromspeler, Plextor 12/4/32, monitor, ect.
Ik heb nu een p3 450 maar ik wil naar een AMD of P4, ik weet nog niet wat het beste werkt ik heb al wel veel erover gelezen maar ik heb liever verhalen met ervaringen dan simpele testjes.Ik wil graag een redelijk snel (1,4/1,5 mhz) maar vooral een Stabiele systeem bouwen.
Zou je graag jouw ervaring mij vertellen en adviezeren.
Ik zat te denken aan AMD tb 1,4 of een P4 allebei met een stabiel en zeer goede moederbord want dat vind ik het belangrijkste, als het effe kan, ook nog voor maand of wat mijn oude geheugen pc 100 128mb kunnen gebruiken.
Thanks Guys

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Uhm zou ik een
Thunderbird 1,4 nemen
of een AthlonXP 1800 ofzoiets.
met
z'n

ECS sis735 chipset. dan kan je je oude geheugen ook nog gebruiken

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 23:06
Search gebruiken, en zelf research doen lijkt me ook wel handig.

Verder zijn deze topics niet meer gewilt! Er waren vroeger zoveel van deze topics dat het dus niet meer mag..

Misschien kan je de topic nog redden, door een specifiekere vraag te stellen. Wat wil je ermee doen, wat zijn je eisen etc..

| I've got permission to color outside the lines |

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Wil niet vervelend zijn maar deze topic is al zooooooooooooooooo oud...
Gebruik de search maar es en lees wat reviews.
Stabiliteit van je systeem valt of staat met de software die je erop zet en onderhoud...
Ik heb nu weer win98SE draaien en dat is tot nog toe de stabielste OS die ik heb gezien (win2k niet mee gerekent maar helaas draait niet alles goed onder Win2k zeker de 3d ondersteuning laat wat te wensen over en dat is met games toch heel vervelend...)
Verder heb ik het zelfde gedaan als jij en slechts mobo cpu mem aangeschaft plus nog wat kleine grut en was rond de 1000,- kwijt.

suc6

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• BenJoep
Ik heb hier nog liggen 3dfx voodoo 3500, Maxtor 60 Gb 7200 rpm, 4 banks geheugen sdram 128 mb pc100, a-open cdromspeler, Plextor 12/4/32, monitor, ect.
Wat nog ff erin laten:
voodoo 3500
Maxtor 60Gb
A-open cd-spelert
Plextor
monitor

Ik denk dat je dit nog wel ff erin kan laten.

Het volgende upgraden:
Crucial pc2100 mem en dan op cas 2,2,2 draaien
Tb 1,4g overklokken naar 1,???
Asus A&V266 -> als je ff wacht een A7V266e, of een Abit KR7

En dan later een videokaart upgraden, als je spellen speelt.
Denk dan aan een GF3 ti200/500 Radeon 8500?? Wat je wilt.

• BenJoep
Op vrijdag 26 oktober 2001 14:45 schreef Mightymouse het volgende:
Wil niet vervelend zijn maar deze topic is al zooooooooooooooooo oud...
Gebruik de search maar es en lees wat reviews.
Stabiliteit van je systeem valt of staat met de software die je erop zet en onderhoud...
Ik heb nu weer win98SE draaien en dat is tot nog toe de stabielste OS die ik heb gezien (win2k niet mee gerekent maar helaas draait niet alles goed onder Win2k zeker de 3d ondersteuning laat wat te wensen over en dat is met games toch heel vervelend...)
Verder heb ik het zelfde gedaan als jij en slechts mobo cpu mem aangeschaft plus nog wat kleine grut en was rond de 1000,- kwijt.

suc6
Ehm als jij win2k een beetje tweaked dan werkt het beter als win98, en ook in games. Sp2 erop, VIA drivers, een paar regs erop... En klaar... Stabiel en snel..

http://www.regedit.com
http://www.ntcompatible.com
http://www.rojakpot.com/Other_Articles/Win2K_Tips/Win2k_Tips.htm
etc

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:21
Op vrijdag 26 oktober 2001 14:50 schreef Genotix het volgende:

[..]

Ehm als jij win2k een beetje tweaked dan werkt het beter als win98, en ook in games. Sp2 erop, VIA drivers, een paar regs erop... En klaar... Stabiel en snel..
haha. win 98/ME is in games altijd nog sneller.
kan dat altijd goed merken in maxpayne.

voor de rest is win2k het beste dat er is. het crasht hier gewoon nooit.

• BenJoep
Op vrijdag 26 oktober 2001 15:27 schreef weareborg het volgende:

[..]

haha. win 98/ME is in games altijd nog sneller.
kan dat altijd goed merken in maxpayne.

voor de rest is win2k het beste dat er is. het crasht hier gewoon nooit.
Bij mij loopt het echt allemaal sneller. Ik heb dan ook een hoop in de reg zitten koloten. Ga maar is ff kijken op dat regedit.com! :)

Verwijderd

Topicstarter
Okay guys ik snap wat jullie bedoelen maar eh...

WIndows 2000 en XP kan ik niet op dit systeem krijgen gewoon vanwege het feit dat mijn systeem niet die grote harde schijf ondersteund althans dat denk ik want ik krijg bij beide installatie's de foutmelding kan niet worden gelezen van de partitie(schijf) terwijl ik windows 98 er gewoon op kan knallen.
Ik gebruik mijn computer voornamelijk om te internetten en doe veel met muziek ik ben nu in een beginstadium van een beetje film en foto bewerking.Als ik dat nu ga doen met mijn systeem en win 98 dan word hij zo instabiel als het weer hier.De ene dag gaat het perfect en de andere dag doe je het precies dezelfde dingen en dan krijg ik de ene blauwe scherm na de andere.
Dus vandaar..... een nieuw en stabiel systeem(8>
Pagina: 1