Nu en straks (netwerk MET router)

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Situatie nu:

PC1 heeft 2 netwerkkaarten (isa en pci). Geeft aan PC2 met 1 netwerkkaart (pci) via UTP crosscable en sygate internet.

Situatie straks (hoop ik)

Server: 486 DX2/66, 402 MB HDD, 4 MB RAM (eventueel meer halen als het nodig is), Slackware Linux erop. Zat te denken aan 2 netwerkkaarten. 2x ISA, één heb ik al (mobo heeft alleen ISA sloten).

Dan via een 5 poorts hub wil ik inet geven aan PC1 en PC2, beide met pci netwerkkaartjes.

In totaal heb ik dus nodig:

* 2 PCI netwerkkaarten
* 2 ISA netwerkkaarten
* 1 Vijfpoortshub
* 3 UTP kabels

Gaat dit problemen opleveren?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Ja, inderdaad het tekort aan geheugen....verder zou het in theorie moeten kunnen (als je niet tegen linuxproblemen oploopt vanwege je netwerkkaartjes......)

iRacing Profiel

Verwijderd

Probeer het routerproggie Freesco es (te vinden op www.freesco.com. Dit is een kleine linuxdistributie omgebouwd tot router en heeft een 386 met 8 mb en een floppy nodig, de hdd kun je dus achterwege laten. Volgens mij is dit wel een geschikte oplossing voor jouw. Je moet je wel ff in de documentatie verdiepen anders snap je der geen hout van 8-)

• RedruM
waarom zou linux problemen kunnen hebben met m'n netwerkkaartjes? omdat ze ISA zijn?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Omdat linux niet alle netwerkkaarten ondersteund. Als je wat gangbare netwerkkaarten hebt (3com, SMC, NE2000-compatible) gaat t wel werken......zou er alleen iets van 32 of 64 mb geheugen in zetten...werkt wat lekkerder

iRacing Profiel

• RedruM
Ik heb al 1x een 3COM Etherlink III ISA dus dat zit iig goed. Nu nog een beetje een goedekope 2e vinden. Het feit dat het ISA kaartjes zijn maakt dus verder niets uit voor het functioneren?

• RedruM
Oh, en zijn ISA kaartjes altijd maximaal 10 MBIT? En is 't merk UNEX gangbaar (zelf nooit van gehoord)?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Op vrijdag 26 oktober 2001 15:27 schreef RedruM het volgende:
Oh, en zijn ISA kaartjes altijd maximaal 10 MBIT? En is 't merk UNEX gangbaar (zelf nooit van gehoord)?
unex maakt gebruikt van realtek chippies als het goed is.
Dus ja, het is gangbaar
Pagina: 1