Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??
geen extra flatcable, kan dus niet
Ok . Eerst een vooral. Het "oude" besturings-systeem 'dos' kan normaal maar hd's herkennen tot 512 MB. Volgens mij zit je ook met een Oude pc (Pentium 1 of een oude pentium 2) ?Op vrijdag 26 oktober 2001 14:08 schreef ajslaghu het volgende:
Het probleem: fdisk ziet de schijf wel in WIN98
Als ik naar dos ga voor het maken van een image, Ziet deze de schijf schijf niet
De config:
IDE 1 pri:2GB. schijf verdeeld: C:700,D:rest
IDE1:sla: 1GB. --> E: schijf
tevens weigert fdisk in dos grote schijven ondersteuning in te schakelen, de J knop doet het dan niet?
Een oplossing zou kunnen zijn : de bios van je moederbord te upgraden (flashen).
Het is ook zo dat Dos GEEN fat-32 kan herkennen, waardoor hij in 'plain dos' deze schijf blijkbaar niet herkent.
die 'grote schijf ondersteuning" is voor hd's groter dan 512 MB. Dus ligt jouw probleem in de bios van je PC.
conclusie : je bios flashen naar een recentere versie. en je problemen zullen dan van de baan zijn
Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)
BIOS ondersteunt het wel, en het probleem is inmiddels opgelost, zie mijn tweede post. Alleen vreemd dat de BIOS i.p.v. LBA CHS aangeeft bij opstarten....
Pagina: 1