Welke DVD Recorder?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:04
Ik had mezelf "beloofd" een dvd recorder te kopen zodra deze er waren (en redelijk betaalbaar)
en nu is dat dus zo ver...
nu heb ik er zelf 3 op het oog:
- Philips DVDR-1000
- Panasonic DMR-E20 (zondag presentatie bij RAF)
- Pioneer DVR-7000

zijn er mensen die er al eentje hebben?
ik vind de Philips erg goed, maar die is wel 4500,-
de Panasonic kot 3500 en de Pioneer heb ik nog geen prijsopgave van (weet iemand die :?)

Als er nog niemand eentje heeft, zou ik willen weten voor welke jij zou gaan en waarom.

links:
http://www.philips.com
http://www.panasonic.com
http://www.pioneer-eur.com

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij Paradigit hebben ze een Philips DVD brander voor fl 1899,-

www.paradigit.nl

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
hij heeft het wel over een extern apparaat he... zo'n kastje dat je aan je tv kunt aansluiten :)

• Arnold
Op vrijdag 26 oktober 2001 14:10 schreef Gump het volgende:
Bij Paradigit hebben ze een Philips DVD brander voor fl 1899,-
ik bedoel dus geen dvd-brander voor in de pc, maar een dvd brander voor bij de TV (daarom post het ook hier...) gewoon ter vervanging van de videorecorder.

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 26 oktober 2001 14:11 schreef G-Spotter het volgende:

[..]

ik bedoel dus geen dvd-brander voor in de pc, maar een dvd brander voor bij de TV (daarom post het ook hier...) gewoon ter vervanging van de videorecorder.
Ahaaaa, op die manier :P

Verwijderd

Volgens mij is het gevecht om de standaard nog aan de gang. Dus ik zou het merk kopen wat het meest kans maakt om die standaard te krijgen, zodat je in de toekomst geen uitwissel problemen krijgt.

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 11:46
de philips versie bakt dvd's die ook nog gelezen kunnen worden door andere (niet) philips dvd spelers, zover ik weet kunnen andere dvd writers dat nog niet.

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• Arnold
Op vrijdag 26 oktober 2001 14:15 schreef Camel het volgende:
Volgens mij is het gevecht om de standaard nog aan de gang. Dus ik zou het merk kopen wat het meest kans maakt om die standaard te krijgen, zodat je in de toekomst geen uitwissel problemen krijgt.
DVD+RW = DELL, HP, PHILIPS, RICOH, SONY, THOMSON/RCA
DVD-RAM = HITACHI, MATSUSHITA, TOSHIBA, SAMSUNG
DVD-RW = PIONEER, SHARP, MITSUBITSHI, SAMSUNG, SONY

• Arnold
Op vrijdag 26 oktober 2001 14:20 schreef bras het volgende:
de philips versie bakt dvd's die ook nog gelezen kunnen worden door andere (niet) philips dvd spelers, zover ik weet kunnen andere dvd writers dat nog niet.
volgens mij heb je gelijk ja..

die panasonic brand dvd-ram...
hmm... dahm. wordt het toch de dure philips denk ik zo :{
dat betekend: ff doorsparen :{

• Arnold
nog ff vraagje:

van die 3 formaten he...
zijn die alle 3 wel op alle normale dvd spelers af te spelen :?
ik had iets gehoord dat alleen het formaat +RW dat tot nu toe kon....

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 16:57
Doe jezelf een lol en koop de Philips, ookal is die duurder. Daarvan wordt geädverteerd (DVD+RW? :?) dat alle dvd's die je ermee bakt ook in alle normale DVD spelers gespeeld kunnen worden, dus daar krijg je geen uitwissel problemen mee.

Zeg philips, weet niet of het waar is :P

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-03 08:48
Op zaterdag 27 oktober 2001 14:14 schreef Eymey het volgende:
Doe jezelf een lol en koop de Philips, ookal is die duurder. Daarvan wordt geädverteerd (DVD+RW? :?) dat alle dvd's die je ermee bakt ook in alle normale DVD spelers gespeeld kunnen worden, dus daar krijg je geen uitwissel problemen mee.

Jep dit klopt, DVD+RW werkt in elke DVD speler/writer enz

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Hoe zit het nu eigenlijk met het kopieren van dvd's met deze dingen?

• Arnold
Op Saturday 27 October 2001 14:14 schreef Eymey het volgende:

juist! en daar twijfel ik dus zo aan...
ik wil best die philips halen, maar als ik 1000,- kan besparen....

• eymey
  • Laatst online: 07-03 16:57
Op zaterdag 27 oktober 2001 14:39 schreef Bram het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met het kopieren van dvd's met deze dingen?
Ik weet het niet zeker (zal vast wel ergens te lezen zijn), maar ik denk toch wel dat ze daar één of andere beveiliging voor hebben bedacht :)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zondag 28 oktober 2001 14:03 schreef G-Spotter het volgende:

[..]

juist! en daar twijfel ik dus zo aan...
ik wil best die philips halen, maar als ik 1000,- kan besparen....
Je bent gek als je nu zo'n apparaat koopt, de schijfjes zijn nog onbetaalbaar, bovendien kan er maar max 4.7gb op zo'n disk, en een beetje kwaliteits dvd van 2 uur is toch al gauw tussen de 7 en de 11 gb. Ik zou er maar lekker mee wachten, misschien flopt het wel weer ( zou niet de eerste keer zijn voor Philips ).
Het is stukken voordeliger om gewoon de films te kopen/huren die je wilt hebben/zien. En van de tv opnemen op dvd ? Daar heb je echt niets aan, de kwaliteit van de meeste kabel signalen zijn al zo slecht, dat wil jij dus niet comprimeren naar MPEG2 met een relatief lage bitrate (anders zit die 4.7 gb zo vol.)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Arnold
Op zondag 04 november 2001 11:26 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Je bent gek als je nu zo'n apparaat koopt, de schijfjes zijn nog onbetaalbaar, bovendien kan er maar max 4.7gb op zo'n disk, en een beetje kwaliteits dvd van 2 uur is toch al gauw tussen de 7 en de 11 gb. Ik zou er maar lekker mee wachten, misschien flopt het wel weer ( zou niet de eerste keer zijn voor Philips ).
Het is stukken voordeliger om gewoon de films te kopen/huren die je wilt hebben/zien. En van de tv opnemen op dvd ? Daar heb je echt niets aan, de kwaliteit van de meeste kabel signalen zijn al zo slecht, dat wil jij dus niet comprimeren naar MPEG2 met een relatief lage bitrate (anders zit die 4.7 gb zo vol.)
ik wil gewoon voor de heb zo'n ding halen *D
maar dan wel een goede...

Verwijderd

Worden ze goedkoper ? In amerika wel ! De nieuwste Philips DVDR985 voor $999. Kompleet zaakje lijkt me:

http://www.letsgodigital.nl/webpages/news/pc/philips/DVD.html

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32

[..]

En van de tv opnemen op dvd ? Daar heb je echt niets aan, de kwaliteit van de meeste kabel signalen zijn al zo slecht, dat wil jij dus niet comprimeren naar MPEG2 met een relatief lage bitrate (anders zit die 4.7 gb zo vol.)
Het is wel leuk als je filmps van de dig. satelliet kan opnemen lijkt me. Dat is al MPEG-2, ik ontvang bijv vele "pay"-per-view kanalen met filmps in erg goede kwaliteit, die zou ik op zich best op willen nemen.

Zo'n DVD recorder, comprimeert ie gewoon TV signaal ook dus?

• Martinus
  • Laatst online: 06-03 20:22

[..]

Poep, je kan verschillende bitrates opnemen dus meer op een schijf, oftwel afhankelijk van de bitrate meer opnemen. En veel kabel aansluiting zijn echt wel heel scherp hoor, zeker als ik hier naar mijn Canal plus kijk.

p.s. als je wacht komt de DVD brander van Philips met een uitgekleed model, die is niet van metaal en heeft iets minder mogelijkheden, die is dus ook stukken goedkoper.

no comment

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 15:07 schreef Martinus het volgende:

[..]
p.s. als je wacht komt de DVD brander van Philips met een uitgekleed model, die is niet van metaal en heeft iets minder mogelijkheden, die is dus ook stukken goedkoper.
Heb je daar al wat meer info over ? Ik neem aan dat het hier niet gaat om de DVDR985 voor $999 ? ;

• Martinus
  • Laatst online: 06-03 20:22
Op woensdag 13 februari 2002 18:13 schreef lost het volgende:

[..]

Heb je daar al wat meer info over ? Ik neem aan dat het hier niet gaat om de DVDR985 voor $999 ? ;

weet alleen dat hij medio mei op de markt is. Ze zeiden dit in een betere audio zaak

no comment

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
DVD brander op dit moment is niet echt handig. DVD-RAm heeft ozwiezo het gevecht verloren, en geen speler kan die schijven aan. Gewoon Niet Doen dat dus.

DVD-RW en DVD+RW zjn beide in feite ongeveer hetzelfde, behalve dat ze niet elkaars disks kunnen beschrijven. Wel kunnen beide types disks, eenmaal beschreven, in standaard players gelezen worden als het goed is. (en de ene kan ook een disk van de andere lezen -- maar niet schrijven dus).

Het is in feite nu net een soort beta/P2000 versus VHS -- als je nu de verkeerde koopt zit je straks met een apparaat waar je verschrikkelijk veel geld voor hebt betaald, en waarvoor de blanks misschien nog wel te krijgen zijn, maar dan nog steeds voor 30 piek per stuk zijn in plaats van 3 piek wat de andere kosten die wel hebben gewonnen -- en dan moet je toch ngo een nieuwe.

DVDs kopieren moet je overigens behoorlijk je best voor doen, maar hangt er wel vanaf of je player alle standaarden implementeert, en wat de authors van de disc ervan hebben gemaakt. Er is een systeem dat, analoog, in een van de 'teletekst' lijnen van je beeld meestuurt of de auteurs vonden dat je hun schijf altijd, eenmalig, of nooit mag kopieren. Indien eenmalig zal je ze dus wel kunnen kopieren, maar dan krijgen de kopieen het "nooit kopieren" vlaggetje mee, en de andere twee doen wat je verwacht :). Dat signaal filter je er niet zomaar uit, zo'n apparaat kost je nog een euro of 400 en digitaliseert je analoge signaal, schoont 't op, en output het weer analoog -- heb je dus wel een digitaal > analoog > digitaal > analoog > digitaal signaalpad.

Direkt digitaal kopieren kun je met een standalone vergeten, daar moet je echt naar de PC voor.

Als je een DVD speler hebt die dat signaal ueberhaupt niet in z'n outputsignaal propt, heb je geluk. De recorders ondersteunen het allemaal.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Lijkt me ook dat je beter even kan afwachten welke de standaard wordt. En sowieso beter een recorder kopen voor in de PC, goedkoper en op termijn vast mogelijk om daarmee DVD's te kopieeren. Ik denk ook dat veel films die per digitale TV of satelliet uitgezonden gaan worden een kopieerbeveiliging gaan krijgen.
Pagina: 1