unieke bezoeker, wanneer

Pagina: 1
Acties:

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:59

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
tjsaaa ik weet niet of ik het wel hier moet vragen, maar wat doet iedereen bij het instellen als ie statistieken maakt ofzo?

wanneer is een bezoeker unique, en wanneer tel je hem als 'pageview' is er een standaard voor dus bv na 4 uur is een bezoeker weer unique?

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 07:25
Bij mij is de tijd 1 uur. Daarna ben je weer uniek.

Maar of daar een standaard ofzoiets voor is weet ik ook niet.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Ik hou in ASP meestal een sessie variabele bij zodat niet iedere keer als de pagina laad, er een telling bij komt.
Unique issie in principe maar 1 keer, daarna is z'n IP bekend en issie niet echt unique meer (alleen een hit).
Maar ik ben (ook) wel benieuwd hoe anderen dat doen, ik heb er nl niet al te veel tijd aan besteed, maar wil voor m'n nieuwe site ook wel wat statistieken gaan bijhouden. Browser info en zo is niet zo spannend, maar een beetje een goede kloppende count is wel geinig.

Exact expert nodig?

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 09:43

Martijn02

/* No Comment */

Moeilijk onderwerp, heb een tijdje bij NedStat gewerkt, daar worden voor zover ik weet geen unieke bezoekers bijgehouden, gewoonweg omdat het nauwelijks te doen is. Alleen unieke IP adressen wordt daar bijgehouden, en verder pageviews, sessies (series pageviews, als er 30 min geen pagina meer bezocht is eindigt een sessie)

Verwijderd

Ik gebruik een cookie (onder andere) voor de counter, en als een bezoeker meer dan 60 minuten niet op de pagina geweest is, is 'ie een unieke bezoeker :)