Weet iemand een goede mail server voor op me servertje
heb niks te doen en wil dat wel is voor elkaar krijgen
tis voor RH 7.0
heb niks te doen en wil dat wel is voor elkaar krijgen
tis voor RH 7.0
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Er zit bij Postfix toch een voorbeeld config file met uitgebeide uitleg van wat elke optie doetOp vrijdag 26 oktober 2001 15:19 schreef wkamphuis het volgende:
ik stem op postfix
ik heb zowel exim en qmail allebei een tijdje geprobeerd maar ben toch terug naar postfix gegaan. postfix is lastig te installen (geen config script) maar als het eenmaal draait draait het ook goed. de config van postfix is ook een eitje vergeleken met sendmail. ik gebruik postfix zowel voor mijn eigen server als 3 servers op het werk.
postfix is geschreven door Wietse Venema, een bekende (nederlandse!) security-expert. hij heeft postfix ontworpen om zo veilig mogelijk te zijn (meerdere onafhankelijke daemons enzo). qmail is ook zo gemaakt, een concurent van postfix.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
Verwijderd
om postfix te configen de configfiles in /usr/local/postfix/conf te plaatsen en berkeley-db uit een niet standaard locatie te gebruiken heb je het volgende commando nodig:Er zit bij Postfix toch een voorbeeld config file met uitgebeide uitleg van wat elke optie doet
Of had ik die van jouw gekopieerd? Het was voor mij in ieder geval niet moeilijk aan de praat te krijgen (nadat xs4all de mx records goed had gezet)
1
2
3
| make makefiles CCARGS="-DDEF_CONFIG_DIR=\\\\\\\"/usr/local/postfix/conf\\\\\\\" \ -DHAS_DB -I/usr/local/BerkeleyDB.3.2/include"\ AUXLIBS="-L/usr/local/BerkeleyDB.3.2/lib" |
Verwijderd
qmail werd/wordt idd gebruik door giganten als hotmail. de performance van postfix is echter ook niet slecht, voor de normale gebruiker iig geen reden qmail boven postfix te kiezen.Postfix is inderdaad heel eenvoudig. Hoe is het eigenlijk met de performance, bijv. ten opzichte van Qmail? Want Qmail schijnt vrij snel te zijn.
Verwijderd