Een dag is een dag...
cd /dev
./MAKEDEV cdrom
zo norm gezien
./MAKEDEV cdrom
zo norm gezien
If it ain't broken it doesn't have enough features
/dev/cdrom is een symlink. Dus:
ln -s /dev/scd0 /dev/cdrom
ln -s /dev/scd0 /dev/cdrom
Ik zou toch voor 'ln -s /dev/<jecdromdevice> /dev/cdrom' kiezen.Op vrijdag 26 oktober 2001 11:41 schreef Apache het volgende:
cd /dev
./MAKEDEV cdrom
zo norm gezien
Hmmm... na een ln krijg ik de volgende melding:
mount: the kernel does not recognize /dev/cdrom as a block device
(maybe `insmod driver'?)
strange, want ik heb toch alleen maar /dev/cdrom weggegooid..
(maybe `insmod driver'?)
Een dag is een dag...
Ja, en waarnaar heb je die symlink aangemaakt? dat je /dev/scd0 moet hebben is nogal voorbarig namelijk.Op vrijdag 26 oktober 2001 11:50 schreef aKeY het volgende:
Hmmm... na een ln krijg ik de volgende melding:
(maybe `insmod driver'?)
mount je cd eens met de 'hand':
mount -t iso9660 -o ro /dev/scd0 /mnt/cdrom
Nee krijg ik dezelfde foutmelding..Op vrijdag 26 oktober 2001 11:55 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
mount je cd eens met de 'hand':
Een dag is een dag...
scd0, maar kijk eens als je dmesg typt wat er dan onderaan staat en of je cdrom er uberhaupt wel in voor komt (post anders hier de output ervan eens)
Waarom gaat iedereen uit van SCSI .. ( eventueel met ide-scsi patch ) Het kan ook gewoon /dev/hdc of /dev/hdd zijn
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
imdos:
Heb jij toevallig DevFS in je kernel? Ik zie dat bij een standaard mandrake 8.1 install een ide-cdrom device hier staat: /dev/ide/host1/bus1/target0/lun0/cd.
en voor scsi zou het zoiets als dit zijn: /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/cd (je moet alleen ff die 0'en door de juiste id's vervangen)
aKeY:info:
Redhat 7.0
scsi cdromspeler...
Heb jij toevallig DevFS in je kernel? Ik zie dat bij een standaard mandrake 8.1 install een ide-cdrom device hier staat: /dev/ide/host1/bus1/target0/lun0/cd.
en voor scsi zou het zoiets als dit zijn: /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/cd (je moet alleen ff die 0'en door de juiste id's vervangen)
Als hij DevFS heeft, had hij /dev/cdrom nooit kunnen verwijderen.Op vrijdag 26 oktober 2001 14:00 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Heb jij toevallig DevFS in je kernel?
tja, da's ook weer zo.. nou ja, als is s ff zn /var/log/dmesg post..
Behalve als er standaard links worden gemaakt voor backward ondersteuning, wat ik me best kan voorstellen. Ik heb minimaal een keer gelezen dat dat inderdaad gebeurt omdat sommige programma's uitgaan van /dev/hd.{1,2}, wat problemen oplevert met DevFS.Op vrijdag 26 oktober 2001 15:26 schreef deadinspace het volgende:
Als hij DevFS heeft, had hij /dev/cdrom nooit kunnen verwijderen.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Pagina: 1