Can't create activeX object

Pagina: 1
Acties:

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:32
Ik heb een klein probleempje. Wanneer ik mijnprogramma compile naar een .exe en ik maak daar vervolgens een installatie van, krijg ik bij het installeren op een andere computer de melding: "Can't create activeX object".

Weet iemand wat ik nu ben vergeten? Ik kan er zelf nog niet echt uit komen.

Hoor het wel.

mazzel!

need more coffee!!!

• TheMrH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 22:45
Het lijkt erop dat je wat ocx-en of dll's mist bij je installatie, of dat die ocx-en of dll's niet zijn geregistreerd....

The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:53

Greyfox

MSX rulez

Inderdaad, je krijgt zo'n melding als ie een component wil aanmaken wat nog niet geregistreerd is.

MSX 2 rulez more

Verwijderd

Even met de package and deployment wizzard setup paketje maken dat lost het probleem vast wel op.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 23:59
code:
1
regsvr32.exe [uw_niet_geregistreerde_ocx.ocx]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Moet je wel weten welke het is ;)

• farlane
Op vrijdag 26 oktober 2001 14:29 schreef Yarvieh het volgende:
Moet je wel weten welke het is ;)
Dependency walker ? Anyway, het is wel een erg wazige foutmelding zo. :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Com(ocx ook dus) objecten zijn niet image-dependend, pas op het moment dat je een CoCreateInstance uit voert gaat ie pas in de registry loeren welke dll ie nodig zou hebben. kortom ook dependency walker gaat je hier bij niet helpen. :Y)

• farlane
Op vrijdag 26 oktober 2001 15:22 schreef Yarvieh het volgende:
...pas op het moment dat je een CoCreateInstance uit voert gaat ie pas in de registry loeren welke dll ie nodig zou hebben....
Natuurlijk, dat is ook zo. Vroeg me af hoe die P&D wizard dat doet, maar die bekijkt natuurlijk ook de vbp en de verwijzingen die daar in staan. (Tenminste, als we het hier over vb hebben want dat vertelt het verhaal niet)

Pagina: 1