Toon posts:

Wie weet er wat dit gekke beestje is? [BJC-230]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een Canon BJC-230 printer.

Ik denk dat het staat voor Bubble Jet Colour 230,
maar ik zou graag meer informatie willen hebben (productinfo & prijs van cartridges)

Site van Canon verschaft namelijk niet (meer) informatie over deze printer.. misschien te oud ofzo.

Bij voorbaat bedankt!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Google : BJC-230
Resultaten 1 - 10 van circa 319. Zoekbewerking duurde 0.28 seconden :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Ja zo slim was ik ook ;) , alleen krijg je dan 319 hits over de cartridges van deze printer :(

Verwijderd

Dixons ed verkoopt ze, wip daar eens binnen.

Verwijderd

Ik heb zelf de BJC-250 hier staan. Ondertussen al een heel oud beestje, maar voor txt volstaat hij prima. Er gaat een zwarte BC-02, een kleuren BC-05 of fotokleurcartridge BC-06 in. Helaas is dat dus of kiezen voor printen in kleur of printen in zwart/wit. En als je dan een plaatje hebt met veel zwart erin maakt hij dat dus door de 3 kleuren samen te mengen. Dat neemt echt gigantisch veel inkt, is het niet scherp, gaat het papier van bubbelen en loopt de inkt er na een half uurtje drogen nog bij af. Voor kleuren afdrukken is dit printertje dus zo goed als ongeschikt. Maar gewoon zwart met de BC-02 cartridge gaat prima.

Ik weet trouwes niet precies wat het verschil is tussen de BJC-250 en de BJC-230 maar ik weet bijna wel 100% zeker dat er dezelfde cartridges ingaan. Ik heb een keer een BJC-180 gezien en die slikte ook gewoon de BC-02 cartridges. En de BJC-1000 kan ook zowel de BC-02, BC-05 en BC-06 cartridges aan. Ik denk dat het verschil dus wel zal zitten in de printsnelheid en dus in de mechaniek om de koppen te bewegen want die hele serie draait op dezelfde cartridges.

Hij haalt trouwes 720 x 360 dpi met de BC-02 cartridge en 360x360 dpi met de BC-05 of BC-06 cartridge. En de prijs van de cartridges is ongeveer 40 piek voor de BC-02, 50 voor de BC-5 en 60-70 voor de BC-06.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tijd, iedereen :)
Pagina: 1