Windows server > @Home

Pagina: 1
Acties:

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 09:43
Heya,

Binnenkort bij een bedrijf een netwerk installeren, omdat het bedrijf wel goed uitgerust wil zijn willen ze een Win2k server, maar om de kosten te drukken wordt deze server ook ingezet als WS.

Nu komt er ook een @Home verbinding bij, en ik weet niet hoe ik die moet instellen, omdat de Active Dir. ook geinstalleerd moet worden.

En hoe kan ik de verbinding, het makkelijkst delen??

Bedankt alvast grt

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Op vrijdag 26 oktober 2001 10:41 schreef RiCk het volgende:
, omdat het bedrijf wel goed uitgerust wil zijn willen ze een Win2k server, maar om de kosten te drukken wordt deze server ook ingezet als WS.
Hmm, dan zijn ze dus niet goed bezig he?
Ik dacht dat een server / werkstation combinatie iets van het verleden was....

Gewoon een oude computer nemen, en daar FreeSCO op zetten.
Hier is hun homepage
Is gratis, als de kosten echt zoveel uitmaken. Met FreeSCO kun je je internet verbinding delen.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• RiCk
bedankt, maar ik weet wat Freesco is en wat het doet... Het moet in dit geval via die server....

sorry :D

Verwijderd

Als DNS op de clients het adres van de server invoeren. Eventueel MS Proxy 2.0 installeren.

Verwijderd

De beste manier is netjes de 2 extra ip adressen aanvragen en een hubje erbij :+

• RiCk
Maar ik krijg internet niet aan de gang op de server!

Verwijderd

IP Adres vast instellen... :)
Maar een server als WS gebruiken is een NO NO !!
ISA server is ook een aanrader....

suc6

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op vrijdag 26 oktober 2001 14:02 schreef RiCk het volgende:
Maar ik krijg internet niet aan de gang op de server!
:?
Als de computernaam goed is krijg je vanzelf internet als alle hardware goed zit :P

En daarna ff met winroute lite het internet delen :P
Zit trouwens een DHCP server bij in...

Alle proemn in n drek

• RiCk
Met @Home? moet ik dus de server naam veranderen naar die van @Home?? :?

Verwijderd

Jazeker zonder die naam zul je never nooit geen verbinding krijgen. :P

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Je computer die op het i-net wordt aangesloten moet van @Home altijd CPxxxx-x heten. In 'ruil' voor die naam krijgt die computer een IP en DNS adressen toegewezen.
Daarom is het mogelijk op 1 kabelaansluiting met een simpel hubje meerdere PC's op het inet aan te sluiten, je raadt het al, met allemaal een verschillende CPxxxx-x namen.

Houdoe

Verwijderd

offtopic:
[quote]
Op vrijdag 26 oktober 2001 16:08 schreef Witte het volgende:
Je computer die op het i-net wordt aangesloten moet van @Home altijd CPxxxx-x heten. In 'ruil' voor die naam krijgt die computer een IP en DNS adressen toegewezen.
Daarom is het mogelijk op 1 kabelaansluiting met een simpel hubje meerdere PC's op het inet aan te sluiten, je raadt het al, met allemaal een verschillende CPxxxx-x namen.
[/quote]

Je computer heet niet altijd CPxxxx-x. Die van mij is namelijk CCxxxx-x. Het is maar dat je het weet

Verwijderd

Maar je kan ook je ip gegevens statisch invoeren (dan maakt het niet uit wat de naam van de server is). Zolang de server aanstaat is dit geen probleem (mag wel niet,maar ja >:) )Ook dien je natuurlijk de gateway en dns adressen invullen. Werkt bij mij al een jaar prima

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

waarom stel je in de Ip gegevens voor de buitenlijn (naar @Sloom) niet servernaam in en gebruik je de standaard routing van WIN2K server (IP forwarding) enz.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• RiCk
Op vrijdag 26 oktober 2001 16:21 schreef TaRgA het volgende:
Maar je kan ook je ip gegevens statisch invoeren (dan maakt het niet uit wat de naam van de server is). Zolang de server aanstaat is dit geen probleem (mag wel niet,maar ja >:) )Ook dien je natuurlijk de gateway en dns adressen invullen. Werkt bij mij al een jaar prima
sjah dat werkt denk ik niet, @Homo netwerk naam

• RiCk
Op vrijdag 26 oktober 2001 16:23 schreef reddog33hummer het volgende:
waarom stel je in de Ip gegevens voor de buitenlijn (naar @Sloom) niet servernaam in en gebruik je de standaard routing van WIN2K server (IP forwarding) enz.
I know, maar dan moet i-net nog wel werken, thz aniweg

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Op woensdag 31 oktober 2001 10:20 schreef RiCk het volgende:

[..]

sjah dat werkt denk ik niet, @Homo netwerk naam
Jawel, dat gaat prima werken. Je computernaam is alleen noodzakelijk als je je IP-, DNS- en gatewayinstellingen laat toewijzen door de DHCP server van @home.

met andere woorden: TaRgA heeft helemaal gelijk, alles statisch instellen.

Mijn Firewizzie

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Maar die pc wil je als Router laten werken, DNS server, AD server en werkstation.

Heel handig.

Gebruiker loopt te klooien PC crasht. Shit Hey jongens ik moet rebooten het hele netwerk ligt plat. Ja kan er ook niks aan doen ze wilde de kosten drukken.

Denk dat het op de lange duur alleen meer kosten en ergernissen opleverd.

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1