Toon posts:

NOW PLAYING informatie op website

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik stream geregeld live via het internet muziek over mijn website.

Nu wil ik graag op mijn site een NOW PLAYING vermelding waarin staat welk nummer op dat moment draait.

Is dit mogelijk en zo ja, kan iemand mij daar dan bij helpen?

Ik stream via LIVE 365

Alvast bedankt,

Kobus

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, maar ik krijg dit script niet werkende

Verwijderd

Hoi Calimero,

Een klant van mij vroeg laatst hoe hij een livestream kon opzetten, kun jij mij vertellen wat je allemaal moet hebben en doen?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34
Op vrijdag 26 oktober 2001 13:59 schreef MeneerPeer het volgende:
Hoi Calimero,

Een klant van mij vroeg laatst hoe hij een livestream kon opzetten, kun jij mij vertellen wat je allemaal moet hebben en doen?
Dit kun je doen met de shoutcast plugin voor winamp ( www.winamp.com / www.shoutcast.com ).

Voor geadvanceerdere proggies moet je gewoon ff de search gebruiken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het kan inderdaad met de SHOUTCAS|T plugin voor Winamp, alleen moet er dan wel een server beschikbaar zijn die de stream kan leveren.
Dit kan bijv. via Live365. alleen is gebleken dat LIVE365 nu geld gaat vragen voor het streamen.

Je kunt ook bijvoorbeeld Real G6 server gaan gebruiken, dan kun je je eigen IP als server gebruiken. Dan haalt de luisteraar de stream dus van je eigen computer.

Stuur me maar even een mailtje meneer peer waarin staat wat precies de bedoeling moet zijn. Dan kan ik even verdere uitleg geven.

Kobus :)

Verwijderd

Hier is laatst nog een geweldige thread over geweest. ik zal even voor je zoeken...

[na zoeken]
Dat was deze thread:
[topic=188484/1/25]

Download de winamp plugin:
http://www.winamp.com/plugins/detail.jhtml?componentId=6538

en roep in je script dit aan:
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?
$winamp = new COM("winampCOM.APPLICATION") or die("Unable to instanciate winamp");
$TrackName = $winamp->CurrentSongTitle;

echo "NOW PLAYING: $TrackName.";
?>

[/na het zoeken]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Daniel,
Volgens mij werkt dit alleen als je een eigen server hebt waarop je website draait. Toch?

En als ik nu een gehost domein heb. Hoe werkt het dan?

Ik kom in ieder geval al een beetje verder ;-)

Verwijderd

Als jij een shoutcast server hebt waar je een liedjes het internet mee oppleurt, en je wilt op je website laten zien welk liedje dat is, zul je dus op de een of andere manier je website dat duidelijk moeten maken.
Dat kan dus, wanneer je webserver dezelfde computer is als je shoutcast server door het scriptje wat ik je net heb gegeven.
Wanneer je dus twee aparte servers hebt (dus een shaoutcast en een web) zul je iets moeten doen in de trant van connecten naar de webserver, kijken welk liedje wordt afgespeeld, en vervolgens dat in een string opslaan. Maar hoe dat moet weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog suggestie's??
Pagina: 1